Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Julen nærmer seg og jeg har vurdert å gi meg selv en liten pc når lønna kommer, og jeg har følgende krav: - Liten, dvs Mini-, Nano eller Pico-ITX - Kraftig nok til filmer i Full HD - Støtte Linux - Støtte 2 skjermer på en eller annen måte. (Dualhead2go?) - Støtte for 4 GB ram, men 2GB går også greit Resten av delene finner jeg nok selv, og jeg har tenkt å bygge selv. Foreløpig har jeg satt en finger på dette oppsettet, men jeg synes kabinettet blir litt for stort. Endret 7. februar 2009 av khaffner
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 (endret) Det ville vært perfekt om kabinettet kunne vært mindre og likevel ha plass til CPU-kjøler, og bra nok strømforsyning Endret 2. desember 2008 av khaffner
leifeinar Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 går den inn den kjøleren du har valgt da? ser hvovedkortet har både dvi og hdmi, støtter det dualscreen?
obergeru Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Kanskje litt dyrt, men en "perfekt" løsning: http://www.atechfabrication.com/informatio...-ray_player.htm
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 kjøleren er litt mindre enn Intels Stock-vifte, så jeg regner med at den passer. Jeg tror Hovedkortet støtter Dualscreen, ser liksom ikke grunnen til å ha to skjermkontakter ellers.
leifeinar Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Kanskje litt dyrt, men en "perfekt" løsning: http://www.atechfabrication.com/informatio...-ray_player.htm det der er jo helt nydelig... har en liten tråd om det et sted her.
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 Kanskje litt dyrt, men en "perfekt" løsning: http://www.atechfabrication.com/informatio...-ray_player.htm Nice, men ja; for dyrt og stort
leifeinar Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 kjøleren er litt mindre enn Intels Stock-vifte, så jeg regner med at den passer. Jeg tror Hovedkortet støtter Dualscreen, ser liksom ikke grunnen til å ha to skjermkontakter ellers. sant det... så er det jo lov og håpe at hovedkortet lar deg regulere Vcore litt, hadde vært greit og kunne stillt den ned under 1,0 volt
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 Hva med et kabinett som "er" CPU-kjøleren, som Bluray-maskinen ovenfor? Det vanskeligste ville vært å få en tilkobling til kabinettet, kjøleribber kan kjøpes og festes til yttersiden med bolter og kjølepasta
Khaffner Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Skrevet 3. desember 2008 Hva er den minste kjøleløsningen jeg kan få til denne prosessorsokkelen? Hvis den er liten nok kan jeg velge et mye mindre kabinett. MEN, da blir også strømforsyningen mindre. Finnes det et mindre kjølealternativ? Hvor høy effekt trenger jeg fra strømforsyningen
nogen Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 (endret) Intel DG45FC i denne. Eller hva med denne. Til strøm bruker du en picopsu. Så gjelder det bare å finne en lav kjøleløsning. Det blir trangt og ikke veldig stille, men det funker... Eller så kan du gjøre det enkelt. Endret 3. desember 2008 av nogen
Khaffner Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Skrevet 4. desember 2008 (endret) Nogen, kabinettet(Aopen S120) er ganske midt i blinken! Men når det kommer til kjølinga, ser jeg for meg to løsninger: 1: er kabinettet av aluminium eller et annet godt varmeledende metall? Og hvis ja, finnes det en grei måte å få noen heatpipes mellom prosessoren og kabinettveggen? 2: Men den vifta har et støynivå på 12-17 dB, det er da ingenting? Men vil den kjøle en Core 2 Duo E7300 tilstrekkelig? Endret 4. desember 2008 av khaffner
leifeinar Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 heatpipes er geie og forme som du vill. har jo de der "borg" kjølerene som brukes i passive kabinett som vendur.no har
Cell_v14 Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Komplett har jo.. trur det var mini eller nano Intel Atom basert kort til 600 spenn.
Khaffner Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Skrevet 5. desember 2008 Komplett har jo.. trur det var mini eller nano Intel Atom basert kort til 600 spenn. Hvordan er ytelsen da?
s13 Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Ikke i nærheten av den cpuen du i utgangspunktet har valgt.
Khaffner Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Skrevet 3. januar 2009 Vet noen om en bra nettbutikk hvor jeg kan få kjøpt aopen s120?
Phrenetic Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hva med en aldri så liten Acer L5100? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=420742 Endret 3. januar 2009 av Phrenetic
Khaffner Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Skrevet 3. januar 2009 Som jeg nevnte i første innlegg: jeg vil bygge selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå