Gå til innhold

Erstatter Atom med Celeron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@olapirat: Jeg kjører 720p ok på AA1 med linpus (med mplayer selvsagt), så det er ikke atomen det står på. Flaskehalsen er faktisk ssd-disken i dette tilfellet. Fra ekstern disk går det så det suser.

 

Med linpus linux så mener du at det går fint?

Jeg har ikke prøvd .mkv filer og .avi filer med h264 men tror ikke jeg har prøvd .aa1.

Jeg kjører Windows og der går det ikke. Det jobber en av prosessortrådene på full guffe og filmen hakker som f###.

 

PS! Jeg kjører EEE-box og den har Seagate Momentus 5400RPM 160GB harddisk, og ikke den treige SSD disken. Så det er ikke disken hos meg.

 

Dette har mye med software å gjøre. Jeg blir ikke overrasket om det ikke går i det hele tatt på windows, men jeg har jo ikke prøvd heller. Hvilken programvare bruker du for å spille av med? Du kan jo prøve med mplayer for windows.

Lenke til kommentar
@olapirat: Jeg kjører 720p ok på AA1 med linpus (med mplayer selvsagt), så det er ikke atomen det står på. Flaskehalsen er faktisk ssd-disken i dette tilfellet. Fra ekstern disk går det så det suser.
Med linpus linux så mener du at det går fint? Jeg har ikke prøvd .mkv filer og .avi filer med h264 men tror ikke jeg har prøvd .aa1. Jeg kjører Windows og der går det ikke. Det jobber en av prosessortrådene på full guffe og filmen hakker som f###.
Samme opplevelse her. Den klarer ikke 720p med x.264. Full pupp på ene prosessortråden. 1080p så går det i sirup og hakker skikkelig bad.

Hvilke avspillere bruker Onanias og olapirat?

 

anders iver får tydeligvis god flyt i avspillinga med linpus og mplayer så det virker som det er valg av programvare som gjør utslaget.

 

Redigert: anders iver kom meg vist i forkjøpet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hvilke avspillere bruker Onanias og olapirat?

 

anders iver får tydeligvis god flyt i avspillinga med linpus og mplayer så det virker som det er valg av programvare som gjør utslaget.

 

Redigert: anders iver kom meg vist i forkjøpet.

Ja, en avspiller med crappy forhold til billedkvalitet vil selvsagt takle det meste av de formater en forer den med.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvilke avspillere bruker Onanias og olapirat?

 

anders iver får tydeligvis god flyt i avspillinga med linpus og mplayer så det virker som det er valg av programvare som gjør utslaget.

 

Redigert: anders iver kom meg vist i forkjøpet.

Ja, en avspiller med crappy forhold til billedkvalitet vil selvsagt takle det meste av de formater en forer den med.

 

Har du noen erfaringer du baserer den uttalelsen på, eller er det bare fri fantasi? Mplayer er nemlig min foretrukne avspillingsprogramvare på grunn av kvalitet, mulighet for valg av codecs og rendringsmetode etc, samt at programmet er veldig lett. Min erfaring er at mplayer ikke står tilbake for noen på bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...