Gå til innhold

Jobb for ungdom på 14år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På ungdomsskolen som og storebroren min gikk på, var det noe sykt hærværk. En gang lagde noen en falsk bombe, og satt den på en trapp. Bombeeksperter fra Oslo ble tilkalt, og det ble sendt på nyhetene. Skjedde faktisk i år :D

 

Forresten: Søker du etter jobb, så gå på NAV, eller deltidsjobb.no, man finner noen stillinger der. Har prøvd å sende e-mail til diverse forretninger, men får bare svar at jeg må gå og spørre i butikken.

 

Skal prøve å sykle rundt omkring med kameraten min og spørre, en eller annen gang i januar eller februar.

Lenke til kommentar
På ungdomsskolen som og storebroren min gikk på, var det noe sykt hærværk. En gang lagde noen en falsk bombe, og satt den på en trapp. Bombeeksperter fra Oslo ble tilkalt, og det ble sendt på nyhetene. Skjedde faktisk i år :D

 

lol, ingen smartinger som det på vår skole.

skal sjekke Nav.no

Lenke til kommentar
Nå jobber jeg i matvarebutikk, jobber ca 12 timer i uken og tjener 95.5,- i timen. Det blir da 1000 spenn om jeg ikke tar feil. Det er også jævlig kjedelig, men jeg får bra betals så det blir ikke så ille. Varetelling i morgen, da blir det 100% lønnn :D:D

 

Hvordan får man seg logg i matvarebutikk? Blir 18 om en måned og har tenkt på jobb. Er det bare og spørre?

1. Lag en søknad og en CV.

2. Besøk de butikkene du vil ha jobb i og spør etter sjefen, gjør dette helst før klokken 4 siden sjefen ofte går av i den tiden.

3. Si til sjefen at du ønsker å søke deg jobb i den butikken og gi ham søknad og CV ;) .

Lenke til kommentar

Da jeg var 14 år begynte jeg å jobbe på alpinsenteret her jeg bor, og senere som servitør på hotellet til den samme arbeidsgiveren. Jobbet på alpinsenteret i to år, og hotellet har jeg nå jobbet på i fire år, og jobber der enda. Da jeg begynte fikk jeg 80 kr i timen, og 105 i helgene. (SKulle vel egentlig bare hatt +15 i helger, men han gav meg mer. =D ) Da arbeidet jeg noen helger der og noen helger her, alt etter som når han trengte folk, og når det passet meg. I snitt to helger i måneden, ca.

 

Mange av vennene mine tok også jobb som servitør på forskjellige steder, noen som ryddegutt/-jente i matbutikker og andre som selgere i andre butikker. Alt helt greie jobber hvor du får forholdsvis bra betalt etter hva du kan forvente som 14-åring, mener jeg. Er nok forskjellig fra sted til sted hvor bra betalt du får, men pleier å være helt ok. Det er jo bregrenset hva du kan søke på når du er under 18 år og uten utdannelse uansett.

 

Hadde forresten også jobb som bærplukker i Hardanger om sommerene noen år. Helt greit, men ikke fullt så mye penger. ; )

Lenke til kommentar

Jeg startet som Avisbud som 13 åring Jeg jobbet en time etter skolen Mandag - Fredag og tjente 3000 - 4000 kr (Lønnen avhenger av hvor mye reklame du får den mnd'en) i mnd.

 

Når fylte 15 ble jeg spurt om jeg hadde lyst til å jobbe i en IT Bedrift som PC Reparatør og "Support Fyr".

 

Hvor bor du egentlig? Litt lettere å se ut en jobb hvis vi vet hvor du bor sånn ca.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Fikk jobb på Acer Support senter jeg. 95kr i timen, rundt 50-70% avslag på produkter, mulighet til å bygge produkter selv (gjør jeg det, får jeg også betalt). Har dessuten betalt lunsj.

 

Det jeg gjør er å skru fra hverandre pc'r, legge delene inn i et system og kaste, sortere eller legge delene slik at de kan brukes på nytt, fikses, smeltes og brukes til å lage ny deler el.

 

Fikk jobben etter å ha snakket med en kompis viss far jobbet litt oppi systemet der. Sønnen jobbet også der, sammen med en annen kompis igjen og de trengte visst hjelp der.

 

Uansett, tror jeg hadde hatt gode muligheter om jeg hadde levert karakterkort el. Hør med supportsentere eller lagre om de trenger hjelp?

Lenke til kommentar

Webmaster Esso, må man være god i data for å jobbe i Acer Support? At man vet hva en CPU er og sånne ting er vel selvsagt, men noe mer avansert enn det liksom`?

 

EDIT: Siden du bare skrur i fra deler og legger i esker, så er vel svaret nei (?), eller er du god i data?

Endret av Sattern
Lenke til kommentar
Webmaster Esso, må man være god i data for å jobbe i Acer Support? At man vet hva en CPU er og sånne ting er vel selvsagt, men noe mer avansert enn det liksom`?

 

EDIT: Siden du bare skrur i fra deler og legger i esker, så er vel svaret nei (?), eller er du god i data?

 

Er det et eget supportsenter elr..?

95kr i timen + rabatter høres bra ut...

Venter bare på at noen familien kjenner får problemer med pcen....

Endret av No_oN
Lenke til kommentar

Prosenter på absolutt alt. Tror det er returnerte varer fra butikk som er fikset, sendt inn på fabrikk ol. men er som nye, har suport på dem også, og kan alltids bytte deler selv om det trengs.

Liker godt å sette sammen maskiner selv og jeg da.

Jeg har dessuten en form for overtidsbetaling også, men det er om jeg jobber om sommeren el da. Tror det er vanlig lønn i 7 timer, deretter 2 timer med +50% og deretter +100% utover. Noe i den duren.

 

Du trenger stort sett ikke noen erfaring for å jobbe der. Når jeg ført kom pakket jeg bare opp litt innkommene maskiner, pakket ned eler el. Så ble jeg flyttet til Breakdown (som det heter der jeg jobber nå¨) der sønnen til han som ga meg jobben og hans kompis holdt på.

 

Når vi har tatt mesteparten av det som er der vil vi nok få andre oppgaver å holde på med iblant.

 

Tror det support senteret jeg jobber på er det eneste i Norge til Acer i alle fall, men skulle ikke være så vanskelig å finne en liknende jobb, om ikke med de samme fordelene men i alle fall med omtrent lik betaling!

 

En annen kompis av meg igjen jobber på et sted som heter Norbark, det er gjennom stefaren sin eller noe i den duren, det vet jeg ikke. Tror han rydder der bare ol. 85kr timen. Hadde 95kr, men noen lærlinger kom og da måtte han ha mindre enn de eller noe.

 

Har dessuten mange venner/bekjente (kall det hva du vil) som jobber i diverse byggevarekjeder. De tar inn de fleste til ryddejober el. Søstern min jobber/jobbet (usikker) på Bauhaus like ved der jeg bord. Hun er to år eldre enn meg da, men får 115kr i timen tror jeg det er + 50% bonus etter klokken 5 tror jeg det var, 100% ekstra i helger, i alle fall søndager.

 

Uansett, det virker på meg som om det eneste som skal til for å få en jobb er å dra rundt i butikker, gjerne store senteret, lagere, og spørre om de trenger hjelp til noe. Ta gjerne med deg karakterkort og evt. attester.

 

EDIT: Solgte VG en gang jeg også. Forferdelig jobb, anbefalles ikke. Men en vennine (ja, for jeg har noen slike også xP) går visst med avis og tjener nokså godt på det. Problemet med dette er at om du kommer på feil sted er det få som leser avisa du selger. Der jeg prøvde å selge leste til fleste Aftenposten. Kommer du på riktig sted så vil du etterhvert innarbeide deg og få gode kunder som gir deg godt med tips. Slik var det i alle fall med de få som kjøpte av meg.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...