Gå til innhold

Jobb for ungdom på 14år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde selge VG... Mellom kl, 9 og 12 tror jeg. Du går rundt på dørene og selger VG...

Kameraten min gjorde det, han fikk sinnsykt mye penger. Han fikk mye tips da fordi det var den del gamle damer i strøket.

 

Siste utvei er nok Norpost, men dette anbefales ikke!

Norpost gir deg MYE jobb til LITE penger, og da mener jeg veldig lite penger!

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, men hva med posten?

Har hørt av noen kompiser at det er lønnsomt der.

 

Jeg har tjent penger før ved å fikse pcer venner av foreldrene mine, lurte på om det var noe i den kategorien som jeg kunne jobbe med, men er sikkert for "ung".

 

Så det blir å jobbe/rydde i lager eller gå med avisa, men takker for svar, ser ikke ut som det er noe mer en ungdom på 14år kan jobbe med.

 

Et spørsmål til.

Hvis jeg går med avisa for VG, hvor mye tjener jeg?

Endret av No_oN
Lenke til kommentar
Jeg tror VG gir deg 10 kr per avis du selger.

 

Hvis du regner med å selge 50 aviser tjener du brått 500 + evt tips...

 

Men du kan jo selge mer, og VG kan hende gir deg mer per avis ;-)

 

Så HVIS jeg er uheldig nok til å ikke greie å selge noen aviser i løpet av 2 timer så tjener jeg ingenting?

 

Ja, for lete litt på sida til VG.

Lenke til kommentar

Jeg solgte VG. Bare noe crap, dårlige arbeidstider, dårlig lønn og dårlig service. Du får 4kr pr. avis. Og jeg endte opp noen ganger å gå i fem timer. Og jeg fikk ikke noe serlig for strevet heller. Kanskje en 150kr. Og itilleg måtte jeg jobbe på dager som 1.mai(ikke søndag.) Det hadde jeg ikke sagt at jeg ville, og ikke skrevet under på!

Lenke til kommentar
Jeg solgte VG. Bare noe crap, dårlige arbeidstider, dårlig lønn og dårlig service. Du får 4kr pr. avis. Og jeg endte opp noen ganger å gå i fem timer. Og jeg fikk ikke noe serlig for strevet heller. Kanskje en 150kr. Og itilleg måtte jeg jobbe på dager som 1.mai(ikke søndag.) Det hadde jeg ikke sagt at jeg ville, og ikke skrevet under på!

 

Hørtes ikke bra ut det der :mad:

 

Jeg bor i Moss, Østfold ( En by faktisk :!: )

 

Det er akkurat derfor jeg vil jobbe med noe annet avis.

Har en venn som jobba med det, han er ikke så fornøyd han heller :no:

Lenke til kommentar

bare sett inn anonser i lokalavisa at du fikser PCene til folk som trenger det, så hører du hva problemet er, så gir du en pris på å fikse den basert på problemet. Så kan du anbefale de at de kjøper mer RAM, og litt forskjellig som du kjøper inn, og selvfølgelig tar deg god fortjeneste av.

 

Og alle pengene er rett i lomma uten moms, eller RILUM som vi kaller det.

Lenke til kommentar
bare sett inn anonser i lokalavisa at du fikser PCene til folk som trenger det, så hører du hva problemet er, så gir du en pris på å fikse den basert på problemet. Så kan du anbefale de at de kjøper mer RAM, og litt forskjellig som du kjøper inn, og selvfølgelig tar deg god fortjeneste av.

 

Og alle pengene er rett i lomma uten moms, eller RILUM som vi kaller det.

 

Ja, har gjort noe lignende, men kun for bekjente ikke noen annonser og slikt.

tjente ca. 3k på 2 jobber på en dag. og jeg tok faktisk under betalt i forhold til hva butikken skulle ha :!:. (Ta Backup og re-installere windows på en laptop og bytte ut en herpa hardisk og erstatte den og deretter installere windows xp.)

Lenke til kommentar
Jeg bor i Moss, Østfold ( En by faktisk :!: )

 

Nei huff-å-huff, rotete by, men fint ute på Jeløya da :p

 

Tror du må være 18 for å jobbe med penger, men hva med å sette varer på plass i butikkhyller. Du kan jo dra/kontakte Mosseporten senter og spør om det er noen jobb å få. De liker folk med initiativ.

 

Det er det jeg kan foreslå inntil jeg kommer på det geniale.

Lenke til kommentar
Jeg bor i Moss, Østfold ( En by faktisk :!: )

 

Nei huff-å-huff, rotete by, men fint ute på Jeløya da :p

 

Tror du må være 18 for å jobbe med penger, men hva med å sette varer på plass i butikkhyller. Du kan jo dra/kontakte Mosseporten senter og spør om det er noen jobb å få. De liker folk med initiativ.

 

Det er det jeg kan foreslå inntil jeg kommer på det geniale.

 

Ja, fine bade strender.

Jasså, må jeg være 18år og nå -_-".

Ja eller rygge storsenter (Coop Obs).

 

Da venter jeg på det geniale ideet ditt, imens kan jeg jo også forsette og lete etter noe sjøl.

 

Så hvis du er under 16år så er det kun to muligheter Avis eller Ryddegutt.

Dårlig gjort, siden hobbyene mine bruker penger har jeg lyst til å jobbe sjøl og skaffe deler sjøl istedenfor å tømme kontoen til moren min som ikke har så mye fra før.

Så finnes det bare dårlig betalte jobber der jeg for 4kr pr avis, ser ut som jobb som ryddegutt er beste alternativ.

 

Takker for svar, selvom de var skuffende.

Lenke til kommentar
Du kan jo henge opp en lapp på nærbuttikken der du tilbyr deg og hjelpe folk med og måke snø, klippe plenen, passe unger osv. ;)

 

Ja, et problem ikke noe snø.

Det foretrekker jeg å gjøre om sommeren når jeg ikke holder på å fryse ihjel.

Å passe unger gjøre jeg halve uka, må passe på søstra mi når moren min er på jobb.

 

Takk for ideene, da har jeg noe å gjøre når det er noen cm. med snø :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...