Gå til innhold

Kan man bruke "hjerneimpulser" for å game?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det så litt tøft ut:) hvis det fungerer slik jeg forestiller meg^^

Det er slik at du styrer ut i fra "tankekraft"? Den leser nerveimpulser og bruker resultatene til å styre? Tenk venstre og du går til venste, eller noe sånt?^^ Da vil den vel kunne erstatte mus og tastatur etter hvert...

 

Noen som VET hvordan den funker?^^

Lenke til kommentar

Kan ikke kjøre filmen på jobb, men jeg har hørt om det har flere ganger før gjennom åra.

 

Det jeg har fått med meg er at det er som oftest begrensa til veldig simple funksjoner som to til fire forskjellige valg du kan gjøre. Dvs gå til høyre, venstre, fram og tilbake. Eller hoppe og gå rett frem. Eller å regulere hastighet mellom fort og sakte.

 

Hvis de klarer å gjøre det mer komplisert så er det sikkert et marked der, men akkurat som for Wii så trur jeg det er veldig niche. Majoriteten pleier å gå for det kjente og kjære framfor å måtte lære seg å kontrollere et gimmick basert spill.

Lenke til kommentar
Det er ikke tankekraft som brukes, men impulser.

Man må f.eks. klemme sammen kjeven og løfte øyebryn.

Da kunne det nok bli mye moro hvis en har en del nervøs twitching. Leamus i øyekroken og lignende.

 

Det jeg så for lenge siden på Schrødingers Katt gikk ut på at ved å slappe av så gikk et guided-by-rails fly sakte, og ved å stresse seg opp så gikk flyet fort. En kan vel si det gikk på hjerneimpulser, men jeg vil tro det like gjerne kunne gått fra pulsen din i det tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...