Gå til innhold

25 mann patchwerk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2.4sec mellom hatefuls på 10man mener jeg å huske. Vi tok han på andre forsøk hvertfall, med meg solo som pala på MT og Bacon på OT, og en pala og prest på OT med Bacon på MT. Som Pala med Bacon gjorde vi begge 4750 HPS der. Er litt småsykt når targets du healer nesten aldri er toppa opp.

Høres ut som pala healer er et must uansett inni naxx.Bacon of Light er så imba altså?

Skrevet

resto druids å priest er det diggeste å ha mange av på sapphiron. bruker de til å aoe raid heale. åsså hadde vi OT prot palaen til å heale main tanken+ en resto shaman som chain healer melee.

Skrevet
Patchwerk 25 man trenger 1 MT og 2 OT/soakers.

Hateful strikes hitter nr 2 og 3 på aggro lista med høyest HP no matter what. Bruker du 2 tanks vil han smakke ned melee dps en etter en. Så melee trenger ikke miste hp/ta av fortitude etc. Så lenge de er fra 4 og nedover på threat. Selv bruker vi 2 druids og en warrior som tanks, funker fint. 7 healers, og kills på rundt 3 min 20 sec.

Tenkte bare jeg skulle rette deg på den der, Hateful strikes har absolutt ingenting med threat og gjør, det hitter bare den personen med mest HP i melee range. SÅ om offtankene begge blir slått og får treg healing først da vil en melee dps bli hittet pga at han fortsatt har full hp, som vil være minst 20k regner jeg med.

Offtank druiden vår gikk på do under 25man killet vårt for han hadde ikke noe å gjør annet enn å bear dps'e :innocent:

Skrevet

Min guild Harsh Generation på Kilrogg EU holder akuratt på med Patchwerk som er første bossen i den siste wingen vi har igjen. Vi har også slitt litt med Patchwerk i går kveld. Jeg er i bunn og grunn maintanken som for denne fighten off-tanket. Noe som kan hjelpe er også om off-tanken bruker Shield Wall i løpet av det første minuttet. Det vil gi han sjansen til å bruke den en gang til før slutten. Etter å ha undersøkt litt rundt i gamle top guilder jeg har vært i, har jeg funnet ut at tanken/tankene burde ha 50% avoidance som kommer fra dodge og parry. Dette kan nesten være mer viktig enn hpen.Tankene bør også bruke shield Block activt samt med å bruke commanding shout, demoralizing shout. Noe som også kunne hjulpet er om tankene bruker en "mulighet per minutt". Slik som f.eks: Fra start til første minutt bruker man shield wall, fra første til andre minutt bruker man + 3500 armor potion, fra andre til dreje minutt bruker du Last Stand, fra tredje til fjerde burde shield wall komme opp igjen, fra fjerde til femte bruk nightmare seeds eller noe. Du må huske at det er ikke alltid at det er healerne sin feil om tankene dør. Tankene skal i det minste bruke så mange flasks, pots, seeds, food, cooldowns some healerne. Også kan patchwer slå for 27000 damage på et kjapt slag. Derfor burde off-tanken ha hot's prioritet. Også en high migitation tank, slik som druid kan gjøre det rimelig godt her. Også sjekk om tankene er defence cappet. Er alt for mange tanker som ikke vet at defence cappen ligger på 540 i WotLK. Også har vi Stoneskin + agi totems som et must!

Skrevet

Drepte han idag, 2 HS tanks, funket fjell. tror vi hadde 8 healere, 1 på MT, 2 på hver OT og resten bare HoTet alle 3 tankene så hots alltid var oppe, var btw 9sek unna Achievement =((

Skrevet
Mm, gleder meg til å se Patchwerk igjen, håper man må være like parat som på 40man versjonen. :]

Må ikke det gitt, walkover nå, som resten av instancen.

Skrevet

Det var vel kanskje litt arrogant pisspreik?

Patchwerk er faktisk en av de vanskeligste bossene i WotLK.

En liten feil eller slack fra healere eller tanker kan lage et wipe samt med at tankene må bruke cooldownsene forsiktig. Slik som + armor potion til rett tid, last stand, shield wall, nightmare seed etc...

Men fikk han ned i går, takk gud for det. Noe så intensivt.

Skrevet

En liten feil eller slack fra healere eller tanker kan lage et wipe samt med at tankene må bruke cooldownsene forsiktig. Slik som + armor potion til rett tid, last stand, shield wall, nightmare seed etc...

Walkover, dere som er dårlige

Skrevet

Vi bruker en warrior som MT med rundt 32k hp og en druid med 40k+ som OT.

I går hadde vi 2 resto druid og en shaman på MT. Og 2 palladin og 1 priest på OT.

patchwerk kan bruke hatefull strike vært 2sec så er viktig å få OT opp på full hp hele tiden eller så vil melee begynne og dø. Sorter healingen og pass på at alle tankene er full på hp hele tiden.

Det hjelper å ha 2 OTs.

Skrevet

Sorry, du er den eneste som snakker bullshit her.

Prøv å raide i noe mer enn greenies fra lvl 30, så ser du hvor "vanskelig" det er.

Skrevet

Sorry, du er den eneste som snakker bullshit her.

Prøv å raide i noe mer enn greenies fra lvl 30, så ser du hvor "vanskelig" det er.

Herre. :roll:

Skrevet

litt krasse kommentarer her, men det er faktisk sant, patch er lett nå, krever ingen taktikk annet en at du bestemmer hvem som skal tanke, hvem skal stå å lolle mens han tar HS og finn ut hvem som healer hvem, er vel simpleste fighten i naxx.

Skrevet

stå og lolle mens man tar HS's den har du rett i, hehe. var nettopp soaker for HS i en 10 man pug, og jeg lurte på hva jeg kunne gjøre mens jeg spammet cleave, og tc/demo iblant :p

blir morsomt på heroic versjonen ja :p

Skrevet

Prøvde patchwerk 10man i dag. Må si at det fungerer rimelig mye bedre med en hateful strike-soaker enn uten. (Respecca feral etter at vi prøvde med deathknight som soaker - dpsspec.)

En ting jeg ikke helt har skjønt ennå dog: Er det nr.2 på threat eller nr. 2 på høyest HP som får den?

Grobbulus etterpå var mildt sagt et helvete, aldri før har jeg sett folk spille så dårlig. Riktignok hadde vi 7 melee dps med oss, men herregud, aldri vært så sur inni meg som da vi prøvde å ta ned denne bossen.

Men maintanken påstår at det er en bug som gjør at vi av og til får typ 7 slimes i raidet og det er fordi han snur seg i brøkdelen av et sekund mot raidet før han snur seg mot tanken etter å ha beveget seg. Stemmer dette?

Skrevet
Prøvde patchwerk 10man i dag. Må si at det fungerer rimelig mye bedre med en hateful strike-soaker enn uten. (Respecca feral etter at vi prøvde med deathknight som soaker - dpsspec.)

En ting jeg ikke helt har skjønt ennå dog: Er det nr.2 på threat eller nr. 2 på høyest HP som får den?

Grobbulus etterpå var mildt sagt et helvete, aldri før har jeg sett folk spille så dårlig. Riktignok hadde vi 7 melee dps med oss, men herregud, aldri vært så sur inni meg som da vi prøvde å ta ned denne bossen.

Men maintanken påstår at det er en bug som gjør at vi av og til får typ 7 slimes i raidet og det er fordi han snur seg i brøkdelen av et sekund mot raidet før han snur seg mot tanken etter å ha beveget seg. Stemmer dette?

1) Høyest HP, threat spiller ingen rolle.

2) Jeg vet ikke om en slik bug, har tanket grob hver reset på normal og heroic. Det har hendt en gang, men da hadde vi en lag på 10 sekunder og jeg måtte flytte han langt pga flere fucka clouds. Jeg tipper det er tanken din som failer hvis dette skjer flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...