HLSolbjorg Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 (endret) Finnes det noe program som rydder i harddiskene mine? Har 2 hdd'er, en på 250GB og en på 500GB. 1. Den skal hovedsaklig rydde 500GB'en. MediaMonkey har sortert musikkfilene mine, så de kan den godt hoppe over ^^ Det som skal sorteres er; Nedlastinger (Nedlastinger som er eldre enn 10 dager blir flyttet til egen mappe med dato på) Bilder (kan man auto-sortere at de som er tatt den datoen går i en mappe, den datoen i en mappe? Og hvis det er færre enn 10 bilder, skal de i samma?) Backup (Diverse backup fra "eldre" operativsystemer xD [Fra før formateringer etc..]) Har så mange mapper og alt sånt dilldall, så husker ikke hva som ligger hvor, og vedder på at jeg har sikkert opptil 10 kopier av samma fil, plassert rundt om på diskene 2. Delte opp OS hdd'en min i to, pga dualboot. Det er den som var på 250gb. Fant ut at det ga bedre ytelse å ha OS'a på hver sin disk, så slettet den ene partisjonen for XP fra 250gig'en. Har nå tre partisjoner: C:/ 188GB Vista Home Premium x64 D:/ 312GB Lagring E:/ 152GB XP Professional x86 Til sammen skal dette bli 750GB, men det er bare 652GB.*måtte finne fram kalkulatoren*... Altså mangler det 100GB.... Hvor er de siste 100GB? Takker for alle svar! ;D EDIT: 3. Finnes det noe program som kan registrere spillene jeg instalerer i både Vista og Xp sine registry's? Sånn at hvis jeg instalerer et spill på XP, og vil spille samma spill på vista, uten å reboote, så kan jeg det, uten å instalere det på nytt? (Har nå Crysis, Crysis wars og Assassins Creed på både XP og Vista. Tar sikekrt opp ca 20GB på hver disk..) EDIT2: Oppdaterte krav 1. Endret 30. november 2008 av HLSolbjorg
Bone Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Leste ikke alt så grundig.. Men, når det gjelder det å sortere.. Hvis du f.eks bare går i hovedmappa til nedlastinger, og søker igjennom den, og sorterer etter dato, er det ikke bare da å merke det som du vil flytte ved å kopiere og flytte!? Bilder mener jeg også har en dato-tag som man kan benytte seg av.. Og slik kan du gjøre i alle "hovedmapper"!? Ellers vet jeg ikke om noen spesielt program som utfører sånt via "one click" -typ.. Håper det hjalp noe?!
HLSolbjorg Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 (endret) Jeg vil jo ha det automatisk Fordi hver gang jeg skal legge inn bilder fra speilrefleksen, må jeg gjennom 3-4 mapper for å finne den riktige ._. Er nok bare jeg som er lat xD Fant også ut av på ca 1 måned hadde jeg lastet ned 7,3GB. ER det "normalt", eller mye? :S Endret 1. desember 2008 av HLSolbjorg
Bone Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 (endret) Jo.. hehe.. skjønte jo det! Klarer bare ikke helt å se hvordan det skal gå helt automatisk uten å legge inn masse parametere i ett eller annet program.. (les: småtungvindt uansett). Men, jeg vet jo ikke.. EDIT: 7,3 GB er veldig lite! hehe.. Endret 1. desember 2008 av Bone
HLSolbjorg Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 (endret) Det er bare nettleser nedlastinger.. [skal ikke snakke fyfy her :O] Men takker for hjelpa :) EDIT: Har kjørt Defraggler, defragmentierng, er det sant at den har rydda opp ca 100GB???? Hadde før ca 800mb left, nå er det 138GB :s :S Endret 1. desember 2008 av HLSolbjorg
E.C. Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 652GB stemmer perfekt med min kalkulator. De som produserer harddiskene regner slik: 1000byte = 1KB Operativsystemet regner slik: 1024byte = 1KB. Utifra harddiskprodusenten så har du 700 000 000 000 byte på diskene dine. (7x10^11 byte) 7x10^11 byte / 1024 = 683593750 KB 683593750 KB / 1024 = 667572 MB 667572 MB / 1024 = 651.9 GB ≈ 652 GB
HLSolbjorg Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 (endret) Men min main disk er (har alltid stått 232gb), men er nå bare 180gb. Det er et tap på neste 80gb på en hdd... Er ikke det litt rart? Har, som sagt, hatt den i to partisjoner før, men slettet en av dem. Da burde den ha blitt til en stor igjen, men den er bare borte.. EDIT:Fikk fikset det nå (: Endret 1. desember 2008 av HLSolbjorg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå