Gå til innhold

Beta av KDE 4.2 tilgjengelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Da er KDE 4.2 ute i det fri, og så langt er inntrykket bra.

 

For den som sliter med dårlige Nvidiadrivere har Nvidia sluppet Nvidia 180.25 (antar det er en beta).

 

Hos meg (Thinkpad T61 NVS 140) fikset den oppdaterte driveren problemer med Suspend to ram, Hibernation og at X går i infinitive loop når man logger ut. På tide NVIDIA!

 

Driveren er en offisiell bug-fix, ikke beta :)

 

Skriver artikkel om disse to nyhetene nå :)

Lenke til kommentar
Publish! Publish!

 

Det er en offisiell driver ja, men man ser ikke det om man laster ned fra FTPserveren. Fant ut etterhvert når Phoronix skrev om driveren. Det hender jeg er raskere enn Phoronix - og DET er ikke så værst :cry:

 

Driveren er en "must have" - ihvertfall for Thinkpadbrukere med NVS 140.

 

Når det gjelder KDE 4.2 har den blitt veldig bra - RC var også bra, men forbedringen er merkbar - det sviver pent og fort for å si det slik. Jeg testet KDE 4.2 før jeg installerte driveren, så det er snakk om små forbedringer i KDE. Driveren gjorde desktop'en enda mer "snappy"

 

Chakra-project.org (kdemod) har KDE 4.2 tilgjengelig de også, så da er det tilgjengelig for Kubuntu, Arch/Chakra, Fedora og OpenSuse. Mandriva har jeg ikke info om.

 

Tenker jeg skal oppdatere Chakra i morgen.

 

Er ikke mitt ansvarsområde å publisere, det har vi redaktør til ;)

 

Skal ta en nærmere titt på KDE 4.2, har jeg tid skal jeg skrive en test om det, men er i felt de neste 3 ukene og har allerede 2 store artikler å jobbe med, så vi får ta det som det kommer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...