Gå til innhold

Amobil.no: Liste over stråling


Anbefalte innlegg

I deres liste over mobilstrålere har dere valgt feil informasjon angående E71. Den som selges i Norge stråler langt mindre enn det du har skrevet på listen.

 

Dette har jeg forsøkt å informere om 2 ganger i diskusjons-tråden allerede. Videre har jeg spurt om kilden.

 

Fullt mulig det er mange fler feil enn E71, men det var bare den jeg sjekket.

 

Nå har altså den ligget på en feilaktig 2.plass i over en uke. Leit, da dette sikkert har forårsaket tapte salg for Nokia.

 

Jeg anbefaler beklagelse på forsiden, beklagelse på manglende tilbakemeldinger i forumtråden, ny gjennomgang og korrigering av hele listen og tydelig opplysning av kilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I deres liste over mobilstrålere har dere valgt feil informasjon angående E71. Den som selges i Norge stråler langt mindre enn det du har skrevet på listen.

 

Dette har jeg forsøkt å informere om 2 ganger i diskusjons-tråden allerede. Videre har jeg spurt om kilden.

 

Fullt mulig det er mange fler feil enn E71, men det var bare den jeg sjekket.

 

Nå har altså den ligget på en feilaktig 2.plass i over en uke. Leit, da dette sikkert har forårsaket tapte salg for Nokia.

 

Jeg anbefaler beklagelse på forsiden, beklagelse på manglende tilbakemeldinger i forumtråden, ny gjennomgang og korrigering av hele listen og tydelig opplysning av kilder.

 

Heisann! Beklagelse på manglende tilbakemelding er herved gitt. :)

 

Du har rett i E71, som har noe lavere strålingsverdier enn tallene som er oppgitt, skal få fikset dette og ta en ekstra kikk på resten av modellene i listen.

 

Kilden i saken er prisguiden. Dersom vi bruker eksterne kilder linker vi alltid ut til disse. Prisguide-informasjonen er igjen hentet fra produsentenes offisielle hjemmesider, så langt informasjonen er tilgjengelig fra disse. Hvorfor E71 (og muligens andre modeller) har feil info her kan skyldes at tallene som var oppgitt ved lansering har forandret seg i ettertid, uten at jeg er sikker på dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har det gått over 2 uker til, og ved ren tilfeldighet oppdaget jeg en del nye feil.

 

Jeg la plutselig merke til at strålekongen SE X1i ikke var på listen. Jeg tok en nærmere kikk, og la merke til at strålesterke C905i også manglet. Jeg fant ytterligere 2 modeller fra SonyEricsson som manglet på listen. Mulig det er fler, men dette skal strengt talt ikke være _min_ jobb å sjekke opp i..

 

En kjapp oppsummering:

I omtrent to uker sto E71 på en feilaktig 2. plass.

Helt siden første dag (feilen er fortsatt ikke rettet) har prisguiden nevnt alt for høy strålingsverdi på E71.

I snart en måned har listen manglet et større antall SE-modeller, hvorav fler skulle vært på topp 10.

 

Det leie her er to ting. Det ene at dette har en reell innvirkning på lesernes kjøp av telefoner, og det andre er at dere selv ikke finner ut av slike feil uten at jeg bruker tid og krefter, og attpåtil maser for å få fikset opp i det.

 

Som mobilselger har jeg selv opplevd hvor mange kunder som leser noe på Amobil og begrunner sine kjøp av det. Slik innvirkning har man når man er landets største mobilavis. Når dere har fått en slik makt følger det med tilsvarende krav om kvalitet og god kildekritikk.

 

I denne saken er det derfor ekstra leit at feilene har vært direkte negativt for en produsent, samtidig direkte positivt for deres største konkurrent her i landet.

 

Ved forige post her anbefalte jeg en ordentlig unnskyldning for feilen på forsiden. Det fikk jeg ikke, men fikk dog et svar her på forumet. Hvor store feil skal dere gjøre for å unnskylde slikt ordentlig?

 

Are.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, og beklager rimelig sent svar.

 

Når det gjelder Nokia E71, så er den, om noe, for lavt rangert. Ifølge Nokia har den, avhengig av type, inntil 1,53 W/kg (RM-357, RM-407).

Det er bare RM-346 som har 1,33 W/kg. Om alle disse er tilgjengelige i Norge er jeg ikke sikker på, men jeg skal i alle fall høre med Nokia.

 

At X1i mangler i listen er riktig, ja. Grunnen til at denne og noen andre telefoner ikke ligger der er fordi vi ikke hadde testet dem da denne artikkelen ble skrevet. Tanken var at den skulle inneholde en oversikt over aktuelle modeller som er i salg.

 

Vi vil oppdatere listen jevnlig.

Lenke til kommentar
..

Er dette virkelig alt svar jeg får, etter å selv å måtte purre? Har du lest hele innlegget mitt?

Føler ikke akkurat at jeg blir tatt seriøst her.

 

Eh, neppe.

Hvorfor ikke? Jeg har som tidligere butikkselger flere ganger opplevd at kundene kommer med utskrift av strålelister de har fra nettet, og da er det langt mindre kjente sider enn Amobil som har laget dem. Det er klart at Amobil har en innvirkning på markedet i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg har som tidligere butikkselger flere ganger opplevd at kundene kommer med utskrift av strålelister de har fra nettet, og da er det langt mindre kjente sider enn Amobil som har laget dem.
Jeg tviler ikke på at du har opplevd at det av og til kommer inn noen som er opptatte av hvor mye telefonene stråler, men jeg tviler meget sterkt på at disse få personene (for det er få, veldig veldig få) produserer så mye som en liten blipp på radaren hos de som selger mobiltelefoner.

 

Det er klart at Amobil har en innvirkning på markedet i Norge.
Det har de nok, men ikke mye. Folk er utrolig trofaste til merker og persosnlige preferanser. De kan kanskje unngå å kjøpe en telefon de hadde lyst på hvis denne får veldig dårlig test-score på Amobil, men Amobil har fint lite innvirkning på mobilsalg.
Lenke til kommentar

Det er kun RM-346 som selges i Europa. 1,33 W/kg stemmer altså.

For øvrig må jeg bare vise til det jeg skrev om at listen ikke er komplett fordi ikke alle telefoner var på markedet da artikkelen ble skrevet.

 

Når det gjelder SE X1i, så er verdien 0,57 W/kg, og C905 har verdien 0,77 W/kg. Altså ingen verstinger noen av dem.

Lenke til kommentar
Det er kun RM-346 som selges i Europa. 1,33 W/kg stemmer altså.

Likevel står det _fortsatt_ i prisguidenb, snart to måneder etter at jeg påpekte feilen, at E71 har en SAR-verdig på 1.53 Watt / kg.

 

For øvrig må jeg bare vise til det jeg skrev om at listen ikke er komplett fordi ikke alle telefoner var på markedet da artikkelen ble skrevet.

 

Når det gjelder SE X1i, så er verdien 0,57 W/kg, og C905 har verdien 0,77 W/kg. Altså ingen verstinger noen av dem.

Her skjønner jeg ingenting. Irritert som jeg var når jeg skrev 2. innlegget satt jeg jo å googlet SAR-verdier og så ganske høye tall for begge modellene. Vanskelig nå å skjønne hvordan jeg har sett feil, beklager.

 

Anser meg som ferdig her nå (men fiks opp i prisguiden snart da?), men må si meg skuffet over hvordan amobil gir tilbakemeldinger i forhold til før uten at jeg orker å gå stort og bredt inn på det nok en gang nå.

 

og josh909: Tror ikke det er noe poeng i at vi prøver å komme til enighet.

Rs125: Fint du deler samme erfaring. Leit det er slik.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Angående feilinformasjonen på E71 i prisguiden, er det nå fikset.

 

Amobil og prisguiden bør fremstå som ett sømløst produkt, men i realiteten er det egne ansatte i prisguiden mens redaksjonen holder fingrene av fatet. Tilbakemeldinger som angår prisguiden som dukker opp under tilbakemeldinger til Amobil bør vi kommunisere videre til prisguiden, noe som under ingen omstendigheter bør ta en måned (tipset om prisguide-feilen ble skrevet 19. desember). Dette er kommunisert videre og blitt korrigert nå.

 

At du føler at vi er for dårlige å svare på tilbakemeldinger i forumet er leit. Vi har et stort antall aktive og engasjerte lesere. Vi bør vise at vi setter pris på akkurat det, noe vi i alle år har hatt fokus på - og vil fortsette med det. I akkurat denne tråden kan jeg bare se ett tilfelle av treg tilbakemelding, og det tror jeg er et unntakstilfelle fordi vi hadde svært mye å henge fingrene i tiden rundt jul. Vi må likevel prøve å sørge for at våre engasjerte brukere ikke skal føle seg oversett.

 

Takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...