Gå til innhold

Fikk nylig en pc av fathern og skal selge den hvor mye ?


Anbefalte innlegg

Det er en HP Pavilion Media Center dv9312eu.

 

Men skjermen er ødelagt :wallbash:

 

Spec:

Ekte Windows Vista™ Home Premium

AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-52

2048 MB (2 x 1024 MB)

160 GB SATA-harddisk 5400 rpm

17" WXGA+ High Definition BrightView Widescreen

NVIDIA® GeForce™ Go 7600

med 256 MB dedikert skjermminne

IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt

Lightscribe Super Multi DVD-brenner (+/-R +/-RW)

med støtte for to lag

802.11a/b/g WLAN

HP mobil fjernkontroll

Integrert 5-i-1 digitalmedieleser for Secure Digital-kort,

MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller

xD Picture-kort

HP Pavilion webkamera med integrert mikrofon

 

Ja så kor mye får jeg for denne ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du riktig kjøper så kan du kanskje få 500-1000 for den, men det er ikke mange folk som er interessert i en bærbar uten fungerende skjerm. Det måtte være en som har både peil nok og interesse for å bruke den som dele-maskin, og det er det jo relativt få av. Det er jo tross alt mange deler som kan hentes fra en defekt bærbar også.

 

Det sagt så ville jeg ikke holdt ut mye håp... Sett en annonse på bruktmarkedet og håp for det beste. Jeg ville ikke satt en pris på den, men heller stille deg åpen for bud.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Du kan jo legge den ut på qxl da, under defekte varer.

Jeg er ofte innom der, og ser folk som får solgt bærbare med defekte skjermer for noen kr.

Ligger f.eks en dell maskin med 17" skjerm der nå.. hvor ca halve skjermen ikke fungerer, denne ligger ute til 850kr, men husker ikke om selger har fått bud.

 

Men, du har jo også et annet alternativ.. prøv å få tak i en ny skjerm til den (evt en lik maskin med f.eks defekt hovedkort og hel skjerm), og selg den som en hel pc, og da bør du klare å selge den for en god del mer!

Lenke til kommentar
Du kan jo legge den ut på qxl da, under defekte varer.

Jeg er ofte innom der, og ser folk som får solgt bærbare med defekte skjermer for noen kr.

Ligger f.eks en dell maskin med 17" skjerm der nå.. hvor ca halve skjermen ikke fungerer, denne ligger ute til 850kr, men husker ikke om selger har fått bud.

 

Men, du har jo også et annet alternativ.. prøv å få tak i en ny skjerm til den (evt en lik maskin med f.eks defekt hovedkort og hel skjerm), og selg den som en hel pc, og da bør du klare å selge den for en god del mer!

 

 

Det er sikkert min, solgte nylig en Dell Inspiron 9300 med defekt nedre del av skjermen, fikk 1000,- for den.

Lenke til kommentar
Tar råde ditt og får den fiksa ;)

 

Får vell bare gå på Ebay, :p

 

 

Da bør du være obs på at det er flere forskjellige typer skjermer til samme type bærbar, det du bør gjøre er å åpne sjermen å se hvilke nummer som står på baksiden for så å søke etter dette i Ebay.

 

Når det er sagt så er det lite å tjene på dette, da skjermene koster ca rundt 1000,- og oppover, så skal du fikse for å selge er det ikke mye å hente på dette, var mye mer lønnsomt før alle disse mini pc'ene kom på markedet og dollaren steg.

 

Dessuten, er du sikker på at skjermen er ødelagt? er den knust er jo den saken grei, men er den bare sort kan det jo være Flex kabel(kabel mellom skjerm og skjermkort), Defekt baklys (Ikke noe som anbefales å skifte av amatører) eller defekt skjermkort (på noen er det integrert i HK, mens andre har løse, For eksempel på den 9300 som jeg solgte) det kan også være inverter, denne er nok det letteste å skifte utenom skjermkort.

 

Symptomer på gåen skjerm kan være:

 

Gåen inverter: sort skjerm, men man kan se noe på skjermen med å holde en lommelykt inntil skjermen, det samme med gåent baklys.

 

Gåent skjermkort: dersom den ikke viser bilde på ekstern skjerm er det nok defekt.

du vil heller ikke kunne se noe på skjermen, baklyset kan virke, men skjermen vil da bare være hvit.

 

 

Kunne ha ramset opp en hel del med symptomer osv... men det er bare å søke i google.

 

Selv har jeg fikset mange bærbare.

 

 

Skiftet skjermer, baklys, cpu, Skjermkort, harddisker, kabinetter, invertere osv...

 

Har vel stort sett reparert det meste innen elektronikk og data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...