Gå til innhold

Mest banebrytende spill gjennom tidene???


Anbefalte innlegg

Det her er vell sikkert noe dere gamle ringrever har sittet å debatert tidligere, men for oss dom er relativt nye på gamer.no, kan det sikkert være litt intr.

 

Tanken var at jeg gjerne ville høre litt om hva folk mener er blandt de mest revolusjonerende siden PC`n begynnelse, og gjene med en liten begrunnelse...

 

Personlig (og for å bli kvitt det) må jeg jo nevne Wolf3d :wink: Før alle nevner det mener jeg!

 

Men vil holde en knapp på spill som Dune 2... Det var jo helt fantastisk og nyskapende når det kom :woot: Helt rått!!! Savner suget etter å spille det ass :wink:

 

Og så vil jeg jo si at et spill som for megh personlig er mer eller mindre den ubestritte ener: Civ 1!!! Det samt HELE CM-serien har jeg kastet bort så store deler av livet mitt med at jeg knapt tør tenke på det :yes:

Civ var jo utrolig omfattende fritt når det kom til hva du ville gjøre. Utrolig for sin tid. Og CM gjorde mer eller mindre det samme men for fotball fans da så klart;)

 

Og til sist, bare for å nevne det: RPG.... FallOut ingen over ingen ved siden :woot: For meg iallfall.. Det spillet alene fikk meg hekta på RPG. Gjør stortsett hva du vil, og hvor du vil. Og det var i FREMTIDEN med rå våpen og skapninger. Men det her er vell mer opp til hva man liker anntar jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig i Civilization. Var jo et helt genialt spill med en spillbarhet og en holdbarhet utenfor alle mine villeste drømmer. (jeg drømmer ikke så mye da men... :wink: ) Sim City var jo også banebrytende når det kom, og viste oss at det faktisk var mulig å lage et utrolig godt og suksessfullt spill uten vold (hvem hadde vel trodd det?)

Lenke til kommentar

Jeg for min del vil bare si at jeg synes Civilization suger.

 

Når AoE 1 kom vil jeg si at det tok opp sjangeren enormt. Detaljene er bra, men noe av det beste med Age of Empires 1 er/var musikken. Ingen andre spill har så god musikk som AoE 1 innen sjangeren!

Lenke til kommentar
føler att mgs starta "stealth" feberen.....

MGS var vel ute noen måneder før Thief og Commandos, men ingen av dem kopierte hverandre. Jeg vil vel si at de tre innførte stealth-elementet omtrent samtidig.

 

Jeg for min del vil bare si at jeg synes Civilization suger.

Tja, hvilke andre spill fra 1991 kan en plukke opp og fortsatt storkose seg? Det begrenser seg i mine øyne til de absolutte klassikerne. Civ har dessuten en helt hinsides varighet. Glatt 100 timer. På den annen side er det selvsagt snakk om smak og behag...

Lenke til kommentar
Tja jeg er ikke så gammel da,men det jeg synes er mest banebrytende er FF7

 

:lol:

omtrent like banebrytende som final fantasy, final fantasy 2, final fantasy 3, final fantasy 4, final fantasy 5 og final fantasy 6...

 

hehe, men jeg skjønner hva du mener, spillet var jo genialt, og det "gjenopplivet" de gode gamle manga-rpgene på en skikkelig måte. pluss at det rekrutterte mange nye fans.

 

likte transport-tychoon jeg, det var kanskje ikke banebrytende, men åh så mye bedre gjennomført enn sine forgjengere.

 

hail carmack,

peace out! :D

Lenke til kommentar

Fallout revolusjonerte RPG-spillene ved å ha en futuristisk setting istedenfor det klassiske med trollmenn og slikt. Og SPECIAL systemet på personene var også noe revolusjonerende, dessverre er det bortimot ingen spill bortsett fra Fallout serien som bruker det.

Lenke til kommentar
Fallout revolusjonerte RPG-spillene ved å ha en futuristisk setting istedenfor det klassiske med trollmenn og slikt. Og SPECIAL systemet på personene var også noe revolusjonerende, dessverre er det bortimot ingen spill bortsett fra Fallout serien som bruker det.

 

Og hvorfor ikke det!?!?!!? *AAARGH* :grumpy:

Irriterer meg ass.. Ventet LEEEENGE på FallOut 3 nå. men ser jo ikke ut til at det er på trappene med deg første... Eller i det hele tatt. INGEN rollespill har målt seg med FallOut 1 og 2! Hverken før eller siden!

 

Men kom på at jeg glemte et spill... Max Paine!!! Ikke vet jeg hva som var så utrolig revolusjonerende. (Bortsett fra Bullet timen`n) Men det er ta meg f..n det eneste shoot`em up spillet jeg har gått igjennom 3 ganger.. FATASTISK bra!!!

Lenke til kommentar
Fallout revolusjonerte RPG-spillene ved å ha en futuristisk setting istedenfor det klassiske med trollmenn og slikt. Og SPECIAL systemet på personene var også noe revolusjonerende, dessverre er det bortimot ingen spill bortsett fra Fallout serien som bruker det.

 

Men de D&D 3. Edition reglene virker veldig like... bytt ut perk fra fallout med feat fra D&D så er vi der nesten.

 

Revolusjonerende spill, hmm. Hva med Tomb Raider? Riktig nok ikke noen personlig favoritt, men det var jo blandt de første (eller var det _det_ første?) 3. personsperspektiv spillene, samtidig som det jo startet denne "virtuell - babe - med - store - pupper - er - det - eneste - vi - trenger - for - å - selge - dataspill - til - tenåringsutter" - trenden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

mest banebrytende, vel, tror det blir enklere å se på dette innen div sjangere istedenfor å si mest banebrytende end of story..

rts - dune,c&c serien som var med på å starte hele rts eventyret

fps - doom

Lenke til kommentar

mest banebrytende for meg var nok faktisk DoD (days of the tentacle). Første spillet mitt var Civ, men så husker jeg ikke hva som skjedde, men neste gang jeg kjøpte spill var det hvertfall en pakke med sam'n'max, indiana jones og DoD. Det gjorde at mine øyne åpnet seg :) dritrått spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...