Gå til innhold

Kjøp bussbillett via SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir det ikke lettere å snike da?

 

Hvor lang tid kan det ta å få svaret(billetten) når du sender meldingen. 1 min?

 

Hvis jeg ikke kjøper billett, men ser at det er kontroll litt lenger nedi banen, da sender jeg selvfølgelig en melding med en gang. Kanskje jeg slipper unna bot?

Men de kan jo se når jeg kjøpe billetten, og det var liksom 20 sekunder før de kom. :p

 

Men bra system hvertfall.. :)

Endret av a_man
Lenke til kommentar

I Stockholm har systemet eksistert noen måneder og som du skriver er det vel under utbygging, men her har man inget valg, kontanter aksepteres ikke. Står man på landet uten telefon, måneds eller klippekort så kan veien være lang å gå. Redsel for robberi/kriminelle handlinger blandt sjåførene skal være årsaken.

Lenke til kommentar
Blir det ikke lettere å snike da?

Nei. Du blir bedt om å la svar-smsen ligge på mobilen frem til bussturen er ferdig i tilfelle kontroll. Det står også angitt hvor lenge billetten er gyldig. Du må også vise denne smsen når du går om bord i bussen

Hvor lang tid kan det ta å få svaret(billetten) når du sender meldingen. 1 min?

Det tar etter min erfaring fra 5 til 10 sekunder

Hvis jeg ikke kjøper billett, men ser at det er kontroll litt lenger nedi banen, da sender jeg selvfølgelig en melding med en gang. Kanskje jeg slipper unna bot?

Men de kan jo se når jeg kjøpe billetten, og det var liksom 20 sekunder før de kom. :p

Nettopp. De ser når den er bestilt så du slipper ikke unna så lett

Lenke til kommentar
Så klart... Har man tilgang til en sms-gateway så er det mulig å jukse med slike billetter siden man kan sette den avsenderen som man vil.

 

Enklere å legge inn en entry i adresseboka si med "riktig" nummer som navn. Da vil ofte dette bli vist istedet for det nummeret du faktisk sendte den faka SMS'en ifra.

Lenke til kommentar
Kjøpte min første sms-bilett i Trondheim for 1 og halvt år siden. Genial løsning. Billigere enn å kjøpe enkeltbilett også. 21 kr i forhold til 30 kr. Det eneste dumme er at Trondheim kommune vil legge ned trikken i Trondheim.....igjen..... :no:

Ooh, har de sånt i Trondhjem? Fungerer det på busser ut fra byen, eller bare de som kjører rundt inni der?

Hadde vært så mer praktisk å bare bestilt bussbilletten når jeg kommer med toget fra Steinkjer og skal ta bussen til Orkanger, i stedet for å stresse med å ta ut penger :p

Lenke til kommentar
Ooh, har de sånt i Trondhjem? Fungerer det på busser ut fra byen, eller bare de som kjører rundt inni der?

Hadde vært så mer praktisk å bare bestilt bussbilletten når jeg kommer med toget fra Steinkjer og skal ta bussen til Orkanger, i stedet for å stresse med å ta ut penger :p

 

Det er bare Gråkallbanen ( dvs. trikken ) som har brukt SMS bilettering.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...