Haze2003 Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Hei! Nå begynner min stasjonære pc og bli litt out datet ja.. (ca 4-5år eller no....) Har titta litt på anbefalingene her.... "Hvermannsen" "Kontoristen" hva med denne? Hva med ferdigbygde pcer? HP Pavilion a6655 Jeg skal bruke pcen hovedaklig til... * Spille musikk * Tekst behandling * Spill (men, ikke noen "harde" spill tenker jeg) * Noe video konvertering etc Viktig at pcen er... * STILLE * Flere sata2 kontakter * ca 5000,- * dra 3*750gb disker tenker jeg Jeg trenger IKKE... * Skjerm * Tastatur & Mus Hørt at de nye komponentene krever Vista, stemmer dette? Vil helst fortsette og bruke XP....
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 (endret) Hørt at de nye komponentene krever Vista, stemmer dette?Vil helst fortsette og bruke XP.... Kan vel hende om produsenten ikke gidder å lage driver for XP. Du må sjekke hver enkelt komponent du er i tvil om. "hvermannsen" PC'en er grei nok, men siden du skal spille en del ville jeg bytta til et HD 4850 skjermkort var jeg deg. Det strider forsåvidt mot ønsket om stillhet. Lite budsjett + Ok spill ytelse = Vanskelig HP PC'en ville jeg ikke kjøpt, men det er mest på grunn av dårlige erfaringer med nForce brikkesett. HP veit vel hva dem gjør så PC'en burde jo funke. 9500GS kortet fra nVidia aner jeg ikke hvor mye yter, men antar det ligger godt under HD 4850 (HD4850 = 11500 og 9600GT=9900 i 3Dmark06) Edit: "Hva med denne" pc'en er også ok (men igjen stemmer jeg for HD4850). Jeg ville vel også hatt noe annet enn stock CPU kjøler siden det settes pris på lite bråk. Endret 24. november 2008 av Slettet-Pqy3rC
Haze2003 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Skrevet 25. november 2008 ""Hva med denne" pc'en er også ok (men igjen stemmer jeg for HD4850). Jeg ville vel også hatt noe annet enn stock CPU kjøler siden det settes pris på lite bråk." Tenkte du på "hva med denne?" linken pcen? eller begge? Tips??
Haze2003 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Skrevet 25. november 2008 Hvor mye video skal du konvertere? Ikke mye. Hender jeg konverterer live ting, jeg laster ned... youtube stuff etc
CorporalClegg Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 hva med denne? ser bra ut, men velg et 4850-kort.
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 (endret) Tenkte du på "hva med denne?" linken pcen? eller begge? Tips?? Jeg tenkte på handlekurven du la ut: hva med denne? Med et 4850 kort istedenfor 4670 har du et greit oppsett. Allikevel et forslag på slutten; Du får antagelig en mindre bråkete maskin ved å: - kjøpe en CPU kjøler (dvs. ikke bruke den som følger CPU'en). - kjøpe kabinett uten strømforsyning og kjøpe PSU utenom. Dette øker sikkert prisen med rundt 1000 spenn så det er en vurdering du får ta. Endret 26. november 2008 av Slettet-Pqy3rC
Haze2003 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Tenkte du på "hva med denne?" linken pcen? eller begge? Tips?? Jeg tenkte på handlekurven du la ut: hva med denne? Med et 4850 kort istedenfor 4670 har du et greit oppsett. Allikevel et forslag på slutten; Du får antagelig en mindre bråkete maskin ved å: - kjøpe en CPU kjøler (dvs. ikke bruke den som følger CPU'en). - kjøpe kabinett uten strømforsyning og kjøpe PSU utenom. Dette øker sikkert prisen med rundt 1000 spenn så det er en vurdering du får ta. Oki.. Takk for alle tips! Tips på CPU kjøler & kabinett + strømforsyning kansje??
Bolson Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 PSU-en i Antec Sonata III kabinettet er så støysvak at det er minimal, om noen gevinst i å kjøpe kabinett uten PSU og PSU utenom. Kvaliteten på PSU-en i det kabinettet er også god. Generelt er dette et kabinett jeg anbefaler til mange som skal ha seg maskiner av denne typen. Har selv Antec Sonata I (fra 2003) Skal du ha tre harddisker etterhvert, anbefaler jeg å kjøpe med en ekstra 120 mm vifte. Jeg vil anbefale Noctua NF-S12-1200. En CPU-vifte kan klart være noe som gir mindre støy, men det er også noe som lar seg ettermontere om man skulle ønske. Cooler Master Hyper 212, OCZ Vendetta 2, Scythe Katana er alle bra kjølere til fornuftig pris.
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 PSU-en i Antec Sonata III kabinettet er så støysvak at det er minimal, om noen gevinst i å kjøpe kabinett uten PSU og PSU utenom. Okey, greit å vite. Jeg skreiv tipset sånn ut fra generell erfaring med kabinetter med PSU (de er sjelden spesielt stille) har ingen erfaring med akkurat Sonata kabinettet. Mener Bolson den som sitter i Sonata er grei så stemmer dette sikkert.
Haze2003 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 (endret) PSU-en i Antec Sonata III kabinettet er så støysvak at det er minimal, om noen gevinst i å kjøpe kabinett uten PSU og PSU utenom. Kvaliteten på PSU-en i det kabinettet er også god. Generelt er dette et kabinett jeg anbefaler til mange som skal ha seg maskiner av denne typen. Har selv Antec Sonata I (fra 2003) Skal du ha tre harddisker etterhvert, anbefaler jeg å kjøpe med en ekstra 120 mm vifte. Jeg vil anbefale Noctua NF-S12-1200. En CPU-vifte kan klart være noe som gir mindre støy, men det er også noe som lar seg ettermontere om man skulle ønske. Cooler Master Hyper 212, OCZ Vendetta 2, Scythe Katana er alle bra kjølere til fornuftig pris. Takker.. det var gode ord! Litt usikker på hvor mange disker jeg skal kjøre, men skal ivertfall kjøre 2 disker tenkte jeg... Litt usikker om jeg skal ha 2 stk 750gb disker men, added på den vifta alikevel... ha endret litt i handlekurven min nå, hva synes dere nå? EDIT : Handlevognen skal funke nå Endret 26. november 2008 av Haze2003
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 ha endret litt i handlekurven min nå, hva synes dere nå? Du må gjøre den "tilgjengelig for andre"... (vi kan ikke se den).
Haze2003 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 (endret) Hm.. virker handle vognen linken nå? Endret 27. november 2008 av Haze2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå