Gå til innhold

Test: Zalman Trimon ZM-M220W


Anbefalte innlegg

Det beste hadde vel vært om man hadde utviklet denne teknologien videre

 

Da slipper man å kjøpe ny skjerm og kan heller få med et traking punkt man kan feste på headset/brille el lignende og en sensor på skjermen.

Det hadde vært tøft med en kombinasjon av noe tilsvarende det du har der, og en sånn brainwave sak som OCZ selger... *drool*

Nei vent, begge deler med eye-tracking i tillegg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men man kan jo ha det litt arti med slik "3D som man bruker slike røde og blå briller til også.. :) ikke fått testet dette på levende bilde jeg... hvor får jeg tak i slike?

Kjøp Småspioner 3D på DVD, så skulle det følge med slike briller. Men tro meg, rød/blå 3D fungerer på et utrolig smalt nivå. Alt jeg så var en rød-blå smørje over filmen med brillene på. Så faktisk bedre uten...

 

Men disse nye Disney-filmene fra intern-studioene har jo nå prøvd seg med polarisert 3D hvor polariseringen er sirkulær i stedet for linær som de brukte på IMAX.

Lenke til kommentar
Men man kan jo ha det litt arti med slik "3D som man bruker slike røde og blå briller til også.. :) ikke fått testet dette på levende bilde jeg... hvor får jeg tak i slike?

Kjøp Småspioner 3D på DVD, så skulle det følge med slike briller. Men tro meg, rød/blå 3D fungerer på et utrolig smalt nivå. Alt jeg så var en rød-blå smørje over filmen med brillene på. Så faktisk bedre uten...

 

Men disse nye Disney-filmene fra intern-studioene har jo nå prøvd seg med polarisert 3D hvor polariseringen er sirkulær i stedet for linær som de brukte på IMAX.

 

Men vil sirkulær polarisasjon ha noen særlig kvalitetsforskjell utover det at det virker bedre om man ikke ser rett på skjermen? Det er jo ikke så nyttig på en PC-skjerm.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Det beste hadde vel vært om man hadde utviklet denne teknologien videre

 

Da slipper man å kjøpe ny skjerm og kan heller få med et traking punkt man kan feste på headset/brille el lignende og en sensor på skjermen.

 

Er ikke noe å utvikle videre, finnes allerede: TrackIR? Har vært på markedet lengre enn wii har, så er ikke akkurat noe nytt. Og det gir en uansett ikke 3D slik som den skjermen i artikkelen gir, bare head-tracking. (Som en forøvrig kan lage rimelig enkelt ved hjelp av et web-kamera og noen reflekser + litt skillz :whistle:). Men head-tracking er ikke så artig om en ikke har video-briller festet til hodet, evt. en cave (store skjermer som dekker store deler av synsfeltet).

Lenke til kommentar

Er ikke dette en relativt gammel teknologi da?

 

Mener å huske at lefdal solgte noe lignende for mange år siden, polariserende briller med en eller annen sendedings du måtte klistre på toppen av skjermen din (for å synkronisere mellom venstre og høyre). Eller er det noen merkbar forskjell mellom dette og denne nye versjonen? Syntes det virket på samme måte.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg noe som helst om produktet du refererer til, men jeg regner med at det ikke var polariserte briller, men at de heller var basert på å blokkere ett og ett øye, slik at hvert øye bare oppfattet annet hvert bilde. Dette baserer seg på at to bilder vises samtidig, men med forskjellig polarisering. Brillene trenger derfor ikke noen elektronikk eller synkronisering, bare to forskjellige brilleglass med ulik polarisering. Du kan sannsynligvis bruke to vanlige polariserte solbriller sammen med denne skjermen (en brille for hvert øye og den ene på høykant) men det er selvsagt lite praktisk :p

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg noe som helst om produktet du refererer til, men jeg regner med at det ikke var polariserte briller, men at de heller var basert på å blokkere ett og ett øye, slik at hvert øye bare oppfattet annet hvert bilde. Dette baserer seg på at to bilder vises samtidig, men med forskjellig polarisering. Brillene trenger derfor ikke noen elektronikk eller synkronisering, bare to forskjellige brilleglass med ulik polarisering. Du kan sannsynligvis bruke to vanlige polariserte solbriller sammen med denne skjermen (en brille for hvert øye og den ene på høykant) men det er selvsagt lite praktisk :p

 

Kan godt være slik du beskriver det ja. Det eneste jeg husker var at det var en pakke med skjermkort, briller og dingsen som skulle sitte oppå skjermkanten (var koblet til skjermkortet tror jeg). Kan godt være at den blokkerte ett og ett øye. Lurer på om forskjellen mellom disse to er noe særlig merkbar (burde jo være det da det kanskje er så mye som 7-8 år imellom!), har ikke prøvd noen av løsningene selv.

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg noe som helst om produktet du refererer til, men jeg regner med at det ikke var polariserte briller, men at de heller var basert på å blokkere ett og ett øye, slik at hvert øye bare oppfattet annet hvert bilde. Dette baserer seg på at to bilder vises samtidig, men med forskjellig polarisering. Brillene trenger derfor ikke noen elektronikk eller synkronisering, bare to forskjellige brilleglass med ulik polarisering. Du kan sannsynligvis bruke to vanlige polariserte solbriller sammen med denne skjermen (en brille for hvert øye og den ene på høykant) men det er selvsagt lite praktisk :p

 

Kan godt være slik du beskriver det ja. Det eneste jeg husker var at det var en pakke med skjermkort, briller og dingsen som skulle sitte oppå skjermkanten (var koblet til skjermkortet tror jeg). Kan godt være at den blokkerte ett og ett øye. Lurer på om forskjellen mellom disse to er noe særlig merkbar (burde jo være det da det kanskje er så mye som 7-8 år imellom!), har ikke prøvd noen av løsningene selv.

Er vel noe alla E-Dimensional sakene: http://www.edimensional.com/index.php?cPat...c3039c51bebefd0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...