Gå til innhold

BK: End of the Road


SkinnyT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er stygt, altså motivet. Vet ikke helt hva annet jeg kan si. Fototeknisk er det sikkert helt greit, kanskje litt lys himmel.

 

Kommer jo litt an på hvor denne bilen står forlatt, om det er på privat eiendom eller i "det fri". Lokalavisa burde vel vært innt. i bildet sammen med en artikkel om at den bør fjernes?

 

Jeg gjorde noe sånt.. men med en lysløype som var forfalt. Tok kontakt med grunneieren (Finnmarkseiendommen) i April, purra i august med trusler om at jeg sender bildene til lokalavisene om det ikke ryddes umiddelbart. Og nå har de tvunget de ansvarlige til å rydde der :fun:

Lenke til kommentar

Ikke så steike gale for å være en av dine første sa du. Så over til kritikk.

!. hvis du ser på himmelen til venstre er den for lys, utbrent på ei måda(tok du an?), det fikses ganske lett ved å justere ned eksponeringen.

Så trærne, de har noe merkelig fargeriss på seg, sikkert pgr av noe som heter chromatic aberration (google det, så finner du løsning på hvordan unngå det til neste gang.

Rødfargen på bilen var egentlig litt for rød, men noen ganger ønsker man den effekten og da er det jo greit, litt tviler jeg på at det var det du mente :p . Der for kan det være en ide å studere litt over bildet om tenke seg om to ganger når man justere fargetonene( saturation, vibrance, contrast og de greiene der, så skal du se det blir mer brak ut at bildene dine . lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene!

 

Har på langt nær lært meg alt det tekniske innen bilderedigering/justering pluss alle de forskjellige innstillingene på kameraet enda. Er bare på utforskningsstadiet foreløpig, så jeg skal tenke på det du sa til neste gang, Inc. :)

 

Tror lastebilen har vært en dyretransport eller noe sånt. Den ligger ihvertfall i nærheten av gård, så er mulig at det er på privat område den står. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...