Gå til innhold

Steam fra helevete!


Anbefalte innlegg

Nei men en pirat versjon av xp. :p

 

Syns det var rart at du hadde fått deg virus når du nettop har formatert.

 

Var vel heller at jeg ikke hadde like bra "festning" for slikt etter reinnstall.

 

Har jo også et nettverk her i huset hvor bla. en på 13 år har en tendens til klikke på "alt" som poper opp og "skinner" fint...

 

Er søren ikke bare bare å holde oppe et bra forsvar på nettverket. Spesielt når man ikke er veldig inntresert i drive så mye med slikt eller har alt for mye peiling. Prøver jo og lese og lære så mye som mulig, men som familie kar med kjerring, hus og eget foretak(jobb) så strekker ikke altid tiden til slike "data studier" (selv om jeg i utgangspunkte gjerne skulle lært mer!).

 

Faktisk så er det vel på grensen nå til hvor mye tid og resurrser en "vanlig mann i gata" skal legge ned "bare" fordi man vil ha en pc med litt spill, mulighet til lese litt nyheter og annet piss! ;)

 

Burde kommet mer løsninger hvor slik sikkerhet var i hardware form. feks. som en minnepinne løsning hvor alt ligger inne og oppdatere seg selv på alle mulige måter(...)

Tipper det vil bli mer slikt i fremtiden. "vanlige folk" gidder rett og slett ikke å bruke så masse tid på en box med skjerm som kun skal brukes.. Sikkert mange her som vil protestere på dette osv. men tror ikke hw.no nettverket er malen på "mannen i gata" ang. data.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker alltids en installasjons-cd oppdatert med nyeste oppdateringene til systemet. F.eks Windows XP med SP3. Dette kan lages selv (vanskelig?) eller lastes ned fra diverse torrentsider. Jeg har aldri hørt at microsoft tilbyr dette?

 

Så plugger jeg ut nettverkskabelen til pc'en, har antivirus/brannmur liggende klar til installasjon. Når det er klart, er det første man gjør når man kobler til nettet, å laste ned nyeste patch'ene til windows. (start-alleprogrammer-windowsupdate).

 

Edit:

Skulle gått an å kjøpe et abbonoment på windows pluss antivirus ol.

F.eks windowsXP + norman AV+brannmur + office. Sånn at man bare bestiller/laster ned en cd med oppdatert windows,AV++ før man reinstallerer. På cd'en ligger i tillegg oppdaterte drivere til det meste av hardware. Mulighet for helautomatisk installasjon, med mulighet for backup av det som allerede er på systemdisken.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

on topic... Jeg synes Steam er helt genialt. Deilig å slippe å tenke på at plata ikke skal bli ødelagt eller borte. Etter reinstall er det jo bare å logge på så installeres spillene man har kjøpt. Internetforbindelsen har jo etter hvert blitt så rask at selve nedlastingen ikke er noe problem.

Lenke til kommentar

til dere som legger inn slike posts som "blabla du har piratversjon":

 

jeg er ganske sikker dere sitter med en brent cd selv, eller har gjort. så ikke kommenter slik i posten når han spør etter hjelp, syns det er litt tragisk og se fler skrive slik til en som trenger hjelp i forum.. vi er jo her for og hjelpe..han har sikkert vett nok til og forstå hva som kan skje visst man sitter med pirat windows. så ikke kommentere slik "åh du er en priat blablabla det ekke lov" osv. spar heller poststartet for slike kommentarer.

 

men som sagt, du har nok blitt hacka på en eller annen måte, så du må kontakte steam og gi ut info om deg selv slik at dem ser det er du som eier den accouten. kameraten min hadde samme problem :\ men han fikk den tilbake da ^^

 

lykke til

Endret av xFreakyx
Lenke til kommentar
til dere som legger inn slike posts som "blabla du har piratversjon":

 

jeg er ganske sikker dere sitter med en brent cd selv, eller har gjort. så ikke kommenter slik i posten når han spør etter hjelp, syns det er litt tragisk og se fler skrive slik til en som trenger hjelp i forum.. vi er jo her for og hjelpe..han har sikkert vett nok til og forstå hva som kan skje visst man sitter med pirat windows. så ikke kommentere slik "åh du er en priat blablabla det ekke lov" osv. spar heller poststartet for slike kommentarer.

 

men som sagt, du har nok blitt hacka på en eller annen måte, så du må kontakte steam og gi ut info om deg selv slik at dem ser det er du som eier den accouten. kameraten min hadde samme problem :\ men han fikk den tilbake da ^^

 

lykke til

 

ER lei av det med orginalt eller ei ja!

Kanskje jeg skulle lage/legge ved en video ala dette: ( http://www.youtube.com/watch?v=j-uulRB1OmY ) ,hver gang jeg spør om noe...

 

JA JEG HAR WINDOWS ORGINALT! Moralpreken kan man trykke lengst oppe i den mørke tunnelen (ja, nettopp; der du er høyest når du plukker blåbær...)

 

 

 

 

 

;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha lest gjennom denne tråden blir du den aller første jeg anbefaler Apple til. Gratulerer, sponplate kommer i posten! :roll:

 

Sier det først som sist: aldri mer steam inn på mine pc'er!

 

Alså, har (hadde?...) en steam konto med et par spill på (halflife serien og et par til). Startet med at jeg denne uken fikk meg et nytt skjermkort, innstalerte dette, la inn xp pånytt av den grunn også. Tenker at jeg må jo bare teste nytt skjermkort med et par av steam spilla jeg har der. Legger inn steam og laster ned et par spill/demoer. Spiller/tester ut litt.. alt er fine greier helt til ut på kvelden så starter dte skje rare ting med pc'n. Bla. så blir den treig og ser at den jobber masse uten at jeg bruker noe...

 

Etter et par restarter mm. så klarer jeg ikke å logge inn på Steam. Joda..., kontoen min oss Steam er borte den. Finnes ingenting med min email eller noe som er regget til den...

 

Etter litt søk så finner jeg ut at steam'en min nok er blitt kapret og pass/log mm. er blitt forandret slik at jeg har mistet full tilgang.. Tøft! (ja, det var det første jeg tenkte om at noen faktisk kommer inn i stua mi og knabber spilla mine rett foran øyna på meg...)

 

Men ettervært så går hele maskinen i stå, rarer feilmeldinger og tilogmed blåskjerm! Tilslutt så er internett forbindelsen min borte også.. Logger på med laptopen min for søke etter info etc. Men jaggu så forsvinner internett der også...

 

I dag har jeg lagt inn windows pånytt på laptopen. Men klarer ikke å komme på nett. Dvs. får forbindelese med router og slikt men det er alt. Tar da og reseter routern (holder reset knapp inn i 5 sek, eller 10 for å være sikker! ;)

Joda, da funker jammen nette igjen.

 

Så her har noen klart å faktisk hacke seg så pass inn i det at dem har klart å fucke opp innstillinger på router... Nesten litt imponert over hvor mye kødd et kvise-tryne i Russland or whatever har klart å lage for meg denne helgen... Jeg som bare skulle kose meg med spilling på nytt skjermkort... jaja...

 

Tenk at en hacker bestemte seg for å "ta over" pc`ene dine samt ruteren din rett etter du installerte det nye skjermkortet.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor du måtte reinstallere windows etter skjermkortbytte.. Du installerte vel alle driverne som hardwaren din er avhengig av etter den unødvendige reinstallen?

Det "kvisetrynet" som har tullet med pc`en din kommer neppe fra Russland for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Etter å ha lest gjennom denne tråden blir du den aller første jeg anbefaler Apple til. Gratulerer, sponplate kommer i posten! :roll:

 

Sier det først som sist: aldri mer steam inn på mine pc'er!

 

Alså, har (hadde?...) en steam konto med et par spill på (halflife serien og et par til). Startet med at jeg denne uken fikk meg et nytt skjermkort, innstalerte dette, la inn xp pånytt av den grunn også. Tenker at jeg må jo bare teste nytt skjermkort med et par av steam spilla jeg har der. Legger inn steam og laster ned et par spill/demoer. Spiller/tester ut litt.. alt er fine greier helt til ut på kvelden så starter dte skje rare ting med pc'n. Bla. så blir den treig og ser at den jobber masse uten at jeg bruker noe...

 

Etter et par restarter mm. så klarer jeg ikke å logge inn på Steam. Joda..., kontoen min oss Steam er borte den. Finnes ingenting med min email eller noe som er regget til den...

 

Etter litt søk så finner jeg ut at steam'en min nok er blitt kapret og pass/log mm. er blitt forandret slik at jeg har mistet full tilgang.. Tøft! (ja, det var det første jeg tenkte om at noen faktisk kommer inn i stua mi og knabber spilla mine rett foran øyna på meg...)

 

Men ettervært så går hele maskinen i stå, rarer feilmeldinger og tilogmed blåskjerm! Tilslutt så er internett forbindelsen min borte også.. Logger på med laptopen min for søke etter info etc. Men jaggu så forsvinner internett der også...

 

I dag har jeg lagt inn windows pånytt på laptopen. Men klarer ikke å komme på nett. Dvs. får forbindelese med router og slikt men det er alt. Tar da og reseter routern (holder reset knapp inn i 5 sek, eller 10 for å være sikker! ;)

Joda, da funker jammen nette igjen.

 

Så her har noen klart å faktisk hacke seg så pass inn i det at dem har klart å fucke opp innstillinger på router... Nesten litt imponert over hvor mye kødd et kvise-tryne i Russland or whatever har klart å lage for meg denne helgen... Jeg som bare skulle kose meg med spilling på nytt skjermkort... jaja...

 

Tenk at en hacker bestemte seg for å "ta over" pc`ene dine samt ruteren din rett etter du installerte det nye skjermkortet.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor du måtte reinstallere windows etter skjermkortbytte.. Du installerte vel alle driverne som hardwaren din er avhengig av etter den unødvendige reinstallen?

Det "kvisetrynet" som har tullet med pc`en din kommer neppe fra Russland for å si det sånn..

 

Nei det kvisetryne vet vel du hvor kommer fra da!

 

Sånne kvarulanter som deg kunne det vært deiligt å steinet ihjel et par ganger i uken...

 

hjelpe meg...

 

edit: og når man har hatt en win install i ca 2år så er dte faktisk ikke noe unormnalt å ta en fresh innstall, gjerne i forbindelse med at man har fått litt ny hardware. Og går man fra ATI til NVIDIA eller omvendt så er dte faktisk ikke så dumt å legge inn på nytt... Men altr dette har sikkert du så veldig mye kunnskap om... :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Sånne kvarulanter som deg kunne det vært deiligt å steinet ihjel et par ganger i uken...

Ehh.. Ok.. :roll: ellers har vi det.. greit?

 

Og går man fra ATI til NVIDIA eller omvendt så er dte faktisk ikke så dumt å legge inn på nytt... Men altr dette har sikkert du så veldig mye kunnskap

Jeg har såpass kunnskap at jeg kan si at det er totalt unødvendig :wee:

Tips: ikke få deg jobb innen support der du må skifte hardware på daglig basis :wee:

 

 

Hvordan gikk det med steamen din forresten? Fått tak i Russeren?

Lenke til kommentar
Sånne kvarulanter som deg kunne det vært deiligt å steinet ihjel et par ganger i uken...

Ehh.. Ok.. :roll: ellers har vi det.. greit?

 

Og går man fra ATI til NVIDIA eller omvendt så er dte faktisk ikke så dumt å legge inn på nytt... Men altr dette har sikkert du så veldig mye kunnskap

Jeg har såpass kunnskap at jeg kan si at det er totalt unødvendig :wee:

Tips: ikke få deg jobb innen support der du må skifte hardware på daglig basis :wee:

 

 

Hvordan gikk det med steamen din forresten? Fått tak i Russeren?

 

Har skiftet hardware i mange år og har lært meg at gamle (spesielt video drivere) har en tendens til å henge igjen. Ta et søk du gutt, og LES.

 

Men fint at du selv setter deg i en opphøyd posisjon.

 

Førøvrig så bruker jeg tiden min til mer en å bare holde ved like mine data skills. Noe som var poenge mitt her. 1. postene min bar også preg av litt frustrasjon mixet med humor, men det skjønte jo ikke du helt, og bare tok alt bokstavligt.

 

KVARULANTER kalles det på norsk.

 

Edit. Også en ting til: om dette ligger så langt under ditt "nivå" hvorfor gidde å svare da? Var det til noen hjelp den posten din? nei, tror ikke det gitt!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Har skiftet hardware i mange år og har lært meg at gamle (spesielt video drivere) har en tendens til å henge igjen. Ta et søk du gutt, og LES.

KVARULANTER kalles det på norsk.

Har aldri skjedd meg mellom ATI/nvidia, en reinstall er absolutt siste utvei. Kanskje du har vært eksepsjonelt uheldig, hva vet jeg :roll:

 

Kverulanter kalles det på norsk forresten.

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Har skiftet hardware i mange år og har lært meg at gamle (spesielt video drivere) har en tendens til å henge igjen. Ta et søk du gutt, og LES.

KVARULANTER kalles det på norsk.

Har aldri skjedd meg mellom ATI/nvidia, en reinstall er absolutt siste utvei. Kanskje du har vært eksepsjonelt uheldig, hva vet jeg :roll:

 

Kverulanter kalles det på norsk forresten.

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

 

meg-meg-meg.... javel men kanskje med andre... SOm jeg sa; når en innstall er 2år gammel så er det ikke vondt å legge inn en ny. ER du treig?

 

 

Og du kan slippe å rette skriveleifene mine.

 

Rart det blir dårlig steming når enkelte er mer opptatt av alt visvas som ikke har noe med saken å gjør...

 

Faen ikke rart det er krig! ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...