Gå til innhold

Erfaringer med Datakjeden-butikkene?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg lurer på hva folket på diskusjon, har av erfaringer av datakjeden butikkene som ligger spredt ut over det norske land?

 

Hadde jo også vært fint vist brukerene nevner hvordan butikk de har vært innom i erfaringene.

 

Mine erfaringer.

Datakjeden i Tromsø

 

Utrulig hyggelige folk på jobb, å virker som de kan en del der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handlet på butikkene i Trondheim og Tiller.

 

Folkene er hyggelige som sagt, og de kan også veldig mye ja. Alltid når jeg kjøper meg noe nytt så kan selgeren alt om det spesifike produktet, spesielt nye ting. Også i Trondheim så har de jo verksted også, leverte pcen der engang fordi lydkortet på det nye hovedkortet mitt var ødelagt. Tok et par dager, fortere enn hvis de skulle ha sendt den tilbake til fabrikken ihvertfall.

Lenke til kommentar

Erfaringer med datakjeden oslo: Uhjelpsomme, uhyggelige, lang kø, lite service innstilte. Men det kan jo bare være mot meg... derimot digital impuls rett ved siden av har den beste servicen jeg har sett i en databutikk... Men det er så klart bare datakjeden oslo. Folka der er noen slappe jævler som ikke en gang gidder å sjekke etter varer som det står 50+ på på nettsida.

Lenke til kommentar

Trondheim , midtbyen : Greie og hjelpsomme, om de ikke kan det jeg lurer på så forhører de seg selv imellom, ok priser og det kan lønne seg å kjøpe en komponent her siden man slipper portoen.

 

Handler både her og på Mamoz på mercursenteret , synnes begge gir god service og har hyggelige og kompetente ansatte.

Lenke til kommentar
Mine erfaringer er med Oslo hvor de er trege. Jeg går heller til naboen Digital Impuls eller bestiller fra Komplett eller PSdata i posten bare fordi det kjøpe noe på Datakjeden tar for lang tid.

 

Ja, hvis du har valget mellom Digital impuls og Datakjeden i Møllergata, Oslo bør man ikke nøle med å dra til Digitalimpuls! Synes det er klart den beste "over disk" butikk når det kommer til data.

Lenke til kommentar
Erfaringer med datakjeden oslo: Uhjelpsomme, uhyggelige, lang kø, lite service innstilte. Men det kan jo bare være mot meg... derimot digital impuls rett ved siden av har den beste servicen jeg har sett i en databutikk... Men det er så klart bare datakjeden oslo. Folka der er noen slappe jævler som ikke en gang gidder å sjekke etter varer som det står 50+ på på nettsida.

 

kunne ikke sagt det bedre selv. Jeg benytter digital impuls.

Lenke til kommentar
Hei..

 

Jeg lurer på hva folket på diskusjon, har av erfaringer av datakjeden butikkene som ligger spredt ut over det norske land?

 

Hadde jo også vært fint vist brukerene nevner hvordan butikk de har vært innom i erfaringene.

 

Mine erfaringer.

Datakjeden i Tromsø

 

Utrulig hyggelige folk på jobb, å virker som de kan en del der.

Datakjeden i Tromsø har bra service og hyggelige folk. Men de har til tider litt lite vareutvalg, og i likhet med de fleste datakjeden butikker så stemmer skjeldent antall varer på lager på websiden mot virkeligheten. Koster varen under 1000kr så kan det være like greit å kjøpe det her som å bestille når man trekker fra porto og ikke minst treg lefveringstid til nord norge med posten.

Lenke til kommentar

Datakjeden Tromsø er helt toppers! :thumbs::thumbs:

De kan veldig mye, og er uten tvil hjelpsome! Dersom de sier de ikke har varen inne å du sier det står at de har det på lager på nettet, ja så leiter de til de finner det!

Jeg så det sto 1stk ocz freeze igjen på lager og kom dit og de fant den ikke.. men siden det sto at det var 1 igjen la de til et ekstra forsøk og da fant de jammen meg den enda den hadde falt ned og lå under hyllen. De gjør med andre ord det ekstra forsøk de fleste ikke gjør!

Lenke til kommentar
Datakjeden Tromsø er helt toppers! :thumbs::thumbs:

De kan veldig mye, og er uten tvil hjelpsome! Dersom de sier de ikke har varen inne å du sier det står at de har det på lager på nettet, ja så leiter de til de finner det!

Jeg så det sto 1stk ocz freeze igjen på lager og kom dit og de fant den ikke.. men siden det sto at det var 1 igjen la de til et ekstra forsøk og da fant de jammen meg den enda den hadde falt ned og lå under hyllen. De gjør med andre ord det ekstra forsøk de fleste ikke gjør!

Nøyaktig motsatt av min erfaring med datakjeden oslo der han så visdt gadd å stikke hue inn på lageret før han gikk tilbake og satte seg på stolen sin.

Lenke til kommentar

hmm.. kanskje datakjeden i oslo trenger noen nye ansatte da.. :/ synd at det skal være sånn.. i Tromsø kan det jo være litt kø av og til, men har inntrykk av at alle kunder blir behandlet veldig bra, og får all den informasjon de trenger om de lurer på noe. De tar seg litt for god tid til hver kunde nesten.

 

edit: Legger også merke til at når de er litt usikre så hører de med de andre som jobber der, eventuelt så ringer de til dem som sitter hjemme og har fri for å finne en løsning. Ser som oftest bare smilende kunder og energisk betjening der.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Datakjeden Bergen er grei nok hvis du MÅ ha et produkt med en gang. Men den evinnelige køen i butikken trekker ned.

 

Datakjeden på nett har jeg bare gode erfaringer med.

 

Er av de tingene jeg opplever gang på gang med datakjeden i Bergen

at de aldri har ting inne. Og ofte har de leverings tider som ikke er sann.

Og de gir deg ikke alltid beskjed når en vare er kommet inn.

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar

Har opplevd varierende kunskaper hos de ansatte i Bergen.

 

Som eksempel ble jeg en gang nesten nektet å kjøpe to enkelt pakker med Ram (dual kit var utsolgt). Fyren påstod at Dual Channel måtte vere "enablet" i brikkene, noe de såvist ikke var dersom jeg kjøpte de enkeltvis. At det kun gjaldt garanti for at de ville fungere i lag, ville han ikke tro noe på.

 

Har også overhørt folk som skulle kjøpe ny bærbar, og den som står bak kassa forteller at alle maskinene de selger takler Crysis på full grafikk.

 

Andre ganger har personen bak kassen hatt gode kunskaper, så det er nok litt tilfeldig etter hvem du treffer på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Folkene i Datakjeden i Bergen har ELENDIG service, Lenge å vente.

De er drit treg med å oppdatere siden sin.Den elendige service ble mye verre etter at flexi-data forsvant fra Bergen..

Flexi-Data kom tilbake..

 

De er OK helt til noe ikke virker. Da mangler de vesentlig forståelse av vanlig høflighet(ikke noe i veien for indirekte å anklage kundene for å lyve, ennå deres eget register forteller at kunden forteller sannheten).

Hvis noen skulle være så uheldig å kjøpe noe derfra eller, gud forby, må levere inn noe til service der så pass godt på kvitteringene, oppføringene "forsvinner" på på magisk fra systemet deres hvis det som står der ikke passer dem og kommer plutselig tilbake når du finner frem dine kvitteringer. Jeg anser dem som svært useriøse og kommer aldri til å handle der igjen. Vil heller ikke anbefale noen andre å gjøre det.

 

At de etter beste evne prøver å omgå forbrukerkjøpsloven gir heller ingen plusspoeng.

 

Reg: Dette er bare Datakjeden Bergen. De andre avdelingene har jeg ingen erfaring med.

 

JA, Jeg føler meg lurt. :mad:

Endret av Grrr1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...