Gå til innhold

WheelMan på nye eventyr


Anbefalte innlegg

Det hadde vært veldig fint om du kunne prøve DDR3-1066 7-7-7-20 og se om det vil begrense overklokking av i7 920. Dette har "locked multiplier" og da er det greit å vite om RAM vil setter en stopper for CPU-OCing.

 

 

KINGSTON 6GB 1066MHZ DDR3 NON-ECC CL7 koster nesten halve prisen av de aktuelle DDR3-1600 8-8-24 brikkene. Ifølge flere tester disse yter nesten det samme, bla. her:

"Personally, given our results here, I'd recommend a DDR3-1066 7-7-7-20. Or if it's possible, find the same frequency with latencies of 6-6-6. I believe that a kit with those specs could even outperform the DDR3-1600 with 8-8-8, except with raw bandwidth." - Link

 

Disse yter nesten det samme, og hvis DDR3-1006 vil ikke hindre OCing av CPU, da kan det være grei og rimelig alternativ, tenker jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut dette Adrian. Men wtf?:

 

Når man først sitter med god-feelingen i magen, Mika på anlegget og i tilleg god plass på skrivebordet må man jo nesten sette igang.

 

Burde vel forresten være mulig å lage improvisert feste av F1-potten med en eller annen trebit? Blir kanskje ikke så stilig, men burde jo fungere like bra.

 

Hvorfor har du LAN-kontakten i forresten? Jeg har alltid smånoia for sånne ting, vil ha pcen mest mulig clean når jeg bencher, ikke noen programmer jeg ikke trenger og ikke noen kontakt med internett.

Lenke til kommentar
Ser bra ut dette Adrian. Men wtf?:

 

Når man først sitter med god-feelingen i magen, Mika på anlegget og i tilleg god plass på skrivebordet må man jo nesten sette igang.

Jeg har mine stunder :ph34r:

 

Burde vel forresten være mulig å lage improvisert feste av F1-potten med en eller annen trebit? Blir kanskje ikke så stilig, men burde jo fungere like bra.

Det står på to-do lista - må bare få tak i lange nok skruer and stuff.

 

Hvorfor har du LAN-kontakten i forresten? Jeg har alltid smånoia for sånne ting, vil ha pcen mest mulig clean når jeg bencher, ikke noen programmer jeg ikke trenger og ikke noen kontakt med internett.

Gudene vet, den står ikke der nå hvertfall :p

 

Som mange sikkert har forstått er helgens agenda bare å teste ut forskjellig hardware o.l. - satser på "full pakke" neste helg. :)

Lenke til kommentar

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves - er det ikke slik? :p

 

Desverre lykkes jeg ikke i å få tak i noe mer hardware da "the man" ikke fikk inn den shipmenten han ventet på, desverre. Dog, de to neste helgene ser spennende ut - innen neste helg skulle det komme masse godsaker, samt at hifiking muligens stikker innom helgen etter der igjen. Dette sammen med eventuelle nye Nvidia-kort *host* kan brått gjøre julen mye bedre for min del :D

 

Sorry folkens, but don't loose your faith :)

Lenke til kommentar
Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves - er det ikke slik? :p

 

Desverre lykkes jeg ikke i å få tak i noe mer hardware da "the man" ikke fikk inn den shipmenten han ventet på, desverre. Dog, de to neste helgene ser spennende ut - innen neste helg skulle det komme masse godsaker, samt at hifiking muligens stikker innom helgen etter der igjen. Dette sammen med eventuelle nye Nvidia-kort *host* kan brått gjøre julen mye bedre for min del :D

 

Sorry folkens, but don't loose your faith :)

 

Nvidia? He he, roll the dice sier nå jeg!

Lykke til da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...