Gå til innhold

Spørsmøl om stativ- og stativhode erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke vater på kulehodet...

Er vater viktig?

Ikkje så veldig viktig, du kan rette opp bilder i bildebehandlar. Elles får du kjøpt vatere til å montere i blitsskoen.

 

Elles har ikkje nokon nemt at du bør velge eit stative som toler 2-3 ganger vekta av utsyret som du klasker oppå, og ikkje gløym at hode er like viktig som stativet.."..........sterkarer enn svakaste ledd"

 

Eg har sjølv eit stativ herifrå, http://www.feisol.com/english/feisolen.htm som måler under halvmeteren med kulehode montert, og veg berre litt over kiloen + hode. Men det koster no litt meir enn du hadde forespegla..

Lenke til kommentar
Ikke vater på kulehodet...

Er vater viktig?

Ikkje så veldig viktig, du kan rette opp bilder i bildebehandlar. Elles får du kjøpt vatere til å montere i blitsskoen.

 

Elles har ikkje nokon nemt at du bør velge eit stative som toler 2-3 ganger vekta av utsyret som du klasker oppå, og ikkje gløym at hode er like viktig som stativet.."..........sterkarer enn svakaste ledd"

 

Eg har sjølv eit stativ herifrå, http://www.feisol.com/english/feisolen.htm som måler under halvmeteren med kulehode montert, og veg berre litt over kiloen + hode. Men det koster no litt meir enn du hadde forespegla..

Tørr ikke tenke på hva ditt stativ koster :p

 

Vel, kanskje like greit å kjøpe separat vater ;)

Lenke til kommentar
Heisann

 

Idag fikk jeg mitt Manfrotto 055XPROB og M488RC4 hode.

Hurtigplaten passer fint til 50D, stativet er stødig (første stativ) og hodet fungerer greit. Ser mye større ut i virkeligheten enn det jeg hadde trodd :p

Hvor kjøpte du det?

Pris? ser nemlig etter den samme kombinasjonen.. :)

I overkant av 2100 kr med frakt, husker ikke helt. Men det bar noe rundt der.

Kjøpte det på Netshop, ble sendt fort, de slengte tilogmed en god sjokolade oppi i tillegg!

Lenke til kommentar
Heisann

 

Idag fikk jeg mitt Manfrotto 055XPROB og M488RC4 hode.

Hurtigplaten passer fint til 50D, stativet er stødig (første stativ) og hodet fungerer greit. Ser mye større ut i virkeligheten enn det jeg hadde trodd :p

Hvor kjøpte du det?

Pris? ser nemlig etter den samme kombinasjonen.. :)

I overkant av 2100 kr med frakt, husker ikke helt. Men det bar noe rundt der.

Kjøpte det på Netshop, ble sendt fort, de slengte tilogmed en god sjokolade oppi i tillegg!

 

Hæ hermer du  :) Samme stativ, samme hode, og smme butikk som jeg kjøpte mitt  :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kjekk tråd for meg som skal bruke en del penger på stativ selv snart. Når det gjelder tyngde, så er det nesten en fordel at det er litt tungt, med tanke på når jeg skal ta bilder på steder når det blåser litt eller er litt dritvær og at det står mer stabilt i litt røft terreng. Vater har jeg aldri savnet på det stativet jeg har nå og tviler på at det er noe jeg kommer til å savne dersom jeg kjøper hode uten. Et visst øyemål har man jo og dessuten er det kjapt å rette opp i bildebehandlingen.

 

Skal ikke se bort ifra at det kanskje blir flere som "hermer" når det gjelder stativ og hode. ;)

Lenke til kommentar
Kjekk tråd for meg som skal bruke en del penger på stativ selv snart. Når det gjelder tyngde, så er det nesten en fordel at det er litt tungt, med tanke på når jeg skal ta bilder på steder når det blåser litt eller er litt dritvær og at det står mer stabilt i litt røft terreng. Vater har jeg aldri savnet på det stativet jeg har nå og tviler på at det er noe jeg kommer til å savne dersom jeg kjøper hode uten. Et visst øyemål har man jo og dessuten er det kjapt å rette opp i bildebehandlingen.

 

Skal ikke se bort ifra at det kanskje blir flere som "hermer" når det gjelder stativ og hode. ;)

nå er det en vater på selve stativet,men det er kjekt med vater spes om en tar landskapsbilder for å få rett horisont, men selvsagt er det enkelt å rette opp denne når er redigerer bildene .

Lenke til kommentar
En ting jeg oppdaget for ikke så legne siden var at særlig et av stativbena bøyde seg, når kamera var montert på :roll:

 

På hvilket stativ var det,kan ikke være den typen jeg har kjøpt,med mindre det er fjeærnsynskamera du har montert på det da  :D

Det var på det jeg har nå, men kun frem til mandag :p

Det eneste stativet jeg har eid... Veier i underkant av èn kilo, er ca 120 cm høyt og lagd av aluminium ;)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...