miceagol Skrevet 20. november 2008 Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 Jeg skal kjøpe stereohøyttalere til å erstatte de elendige TV-høyttalerne til mine foreldres TV (LG 32LX2R-ZE). Jeg er ute etter billige og små høyttalere, som skal slå TV-høyttalerne i lydkvalitet. Lydkvaliteten i TV-høyttalerne karakteriseres av skjærende diskant på høyt volum og innestengt bass. Kriteriene er som følger: Rimelige (absolutt max. kr 2000) Aktive (dvs. integrert forsterker) Bedre lydkvalitet enn høyttalerne på nevnte TV Frekvensresponsen bør være bedre eller lik TV-høyttalernes Små i størrelse Integrert DAC er en fordel, men det går sikkert utover prisen. Et alternativ jeg har tenkt på er d'Feldt Audioengine 2 som fikk toppkarakter i bladet Hjemmekino, dog som høyttalere for PC. Noen som har gode alternativer til disse eller som selv har prøvd de? Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. november 2008 Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 Har d'feldt Audioengine 5 koblet på pcen på jobb, og er personlig ikke akkurat så veldig imponert. Men det kan vel hende jeg bare er kresen.. Er en 2.1 løsning utelukket? Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 20. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 Har d'feldt Audioengine 5 koblet på pcen på jobb, og er personlig ikke akkurat så veldig imponert. Men det kan vel hende jeg bare er kresen.. Er en 2.1 løsning utelukket? Hmm... Det bør egentlig gå fint, bare lydkvalitet overgår TV-høyttalerne, men suben må ikke ta stor plass. d'Feldt-høyttalerne går ikke så dypt (begrenset ved 60 Hz), men nå er ikke bass viktig for mine foreldre. Det er bare viktig at bassen ikke blir vesentlig borte fra lydbildet i forhold til det de allerede har. Har selv B&W CM1-høyttalere, men prøver så godt jeg kan å fire ned på kravene i forhold til hva jeg foretrekker. Det er tross alt på eget initiativ jeg vil erstatte TV-høyttalerne deres. De er likegyldige til lyden, men vil nok kommentere at lyden ble bedre når jeg erstatter dem. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 21. november 2008 Rapporter Del Skrevet 21. november 2008 Fostex Frode Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 24. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Fostex Ser ut som et potensielt alternativ til de jeg nevnte, som også går dypere. Skal måle litt der høyttalerne skal stå, for å se om de ikke blir for store. Har du linker til noen gode tester? Fant en test av flere aktive høyttalere her. d'feldt-høyttalerne kommer høyt opp i testen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå