Don_Torleone Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Hei Sitter her med et script som tar imot en tallrekke fra et skjema via GET-metoden, for så å sjekke om den er identisk med en allerede gitt tallrekke. Det jeg er ute etter er å få scriptet til å finne nøyaktig hvor feilene befinner seg, og peke ut disse. Er ikke så erfaren med php, men dette er altså det jeg har: <?php $defaultNumber = 12345; $number = $_GET['number']; if ($number == $defaultNumber) { echo "<h2>Tallrekken inneholder 0 feil!</h2>"; } else echo "Tallrekken inneholder feil" ?>
Intramin Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Du kan prøve å se litt på for() og substr()
OISNOT Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 (endret) HeiSitter her med et script som tar imot en tallrekke fra et skjema via GET-metoden, for så å sjekke om den er identisk med en allerede gitt tallrekke. Det jeg er ute etter er å få scriptet til å finne nøyaktig hvor feilene befinner seg, og peke ut disse. Er ikke så erfaren med php, men dette er altså det jeg har: Nøyaktig kor feilen e? <pre><?php $org = '234264'; $in = 254; function diff($a, $b) { $bSplit = array_reverse(str_split(strval($b))); $aSplit = array_reverse(str_split(strval($a))); $bT = count($bSplit); $aT = count($aSplit); $missing = 0; if ($bT > $aT) { $missing = $bT - $aT; $bSplit = array_slice($bSplit, 0, $aT); $longer = 'L'; // longer } elseif ($bT < $aT) { $missing = $aT - $bT; $aSplit = array_slice($aSplit, 0, $bT); $longer = 'S'; //shorter } $res = implode('', array_map('strcmp', $bSplit, $aSplit)); // lesser, greater, match $res = strtr($res, array('-1' => '<', '1' => '>', '0' => 'M')); if ($missing) { // too short or too long $res .= str_repeat($longer, $missing); } return $res; } echo htmlentities(diff($org, $in)); ?></pre> Endret 19. november 2008 av OISNOT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå