Gå til innhold

Ny bærbar spillemaskin, 15-20k,- Må klare Cod4, wow og lignende

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Vurderer å bytte ut min stasjonære pc med en bærbar, jeg er vel det man kaller en gamer men er litt rusten på hva som er bra og ikke fult så bra på bærbart. Det jeg ser etter er en pc som kan klare de nye spillene som er ute med spillbar fps. Det jeg spiller for tiden er Cod4, css, Wotlk og lignende.

Jeg har ca 20k liggende som jeg vil bruke på dette, men billigere alternativ er også velkommen. Jeg setter pris på stor skjerm, lite støy, lite varme og minimum 250gb hardisk

thanks

Endret av kOyzerz
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med å kjøpe en stasjonær gamer til rundt 10.000 pluss en laptop til ca. samme pris? Da får du en stasjonær som trekker så og si alt av nye spill på max, pluss en laptop som fint kan kjøre nye spill på medium (evt. low hvis vi snakker Crysis o.l.).

For eksempel:

Stasjonær:

Komplett Gamer i05

Cooler Master Centurion 534, Sort,

MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5,

BenQ 22" LCD G2200W TCO03

MS Win Vista Home Premium Norsk

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Kr. 10.638,-

Laptop:

Dell XPS 1530

Intel Core 2 Duo T8100 (2,1 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

15,4" Widescreen™ WXGA (1280x800) TFT-skjerm

NVIDIA GeForce Go 8600M GT, 256MB

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

500GB Serial ATA (5400RPM) Hard Drive

Kr 9,090,-

Den stasjonære vil kunne trekke alle spillene du nevner over på "full pupp", mens laptopen vil trekke alt på high, med unntak av COD4 vil jeg tro. Men du vil også fint kunne trekke dette spillet, ettersom min XPS1330 (som har dårligere grafikkort, prosessor og mindre RAM) klarer å kjøre det på medium/low i 1280x800.

Men hvis du absolutt vil ha en gamer-laptop tror jeg at jeg hadde satset på en fra Asus, feks denne.

Endret av Hugo_Hardnuts
Skrevet

Er klar over at du får mye mer for pengene om du kjøper stasjonær, men kommer ikke til å være så praktisk for meg siden jeg skal inn i forsvaret om ikke så lenge. Men den siste bærbare du nevnte så veldig fristende ut (Asus G71V ) grei pris også.

Setter pris på flere forslag mens jeg skaffer meg oversikt over priser :)

thx

Skrevet (endret)

Du kan ta en titt på Zepto Hydra A17 også. Blir noe dyrere, men har bedre grafikkort og den fordelen at du kan velge Vista x64, slik at du får utnyttet mer minne. Den har også veldig bra oppløsning på skjermen (WUXGA, 1920x1200).

Eksempel:

Zepto Hydra A17

Konfigurasjon

Intel C2 DUO P7350 – 2,00Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache

DVD-RW / CD-RW SATA

Hydra A17, WUXGA, 9800M GTX 1GB DDR3

4GB (2x2GB) DDR3 PC8500 1066MHZ

Microsoft® Windows Vista Home Basic 64bit - NO

250GB 5400rpm SATA Harddisk

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

KR 18 772,20 Inkl. moms

Ellers gir Zeptos Nox A15 også mye PC for pengene, men da blir jo skjermen kun 15,4":

Zepto Nox A15

Konfigurasjon

DVD-RW / CD-RW SATA

Nox/Orion 6 Cell

WSXGA 1680x1050 + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3

Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

250GB 5400rpm SATA Harddisk

Intel WiFi 533AN Shirley Peak B/G/N

Microsoft® Windows Vista Home Premium 64bit - NO

KR 13 682,10 Inkl. moms

Endret av Hugo_Hardnuts
Skrevet

Hvordan er Vista x64?

Har lest at denne versjonen er veldig kresen på drivere og til og med windows sine egne oppdateringer. Krever signerte drivere osv, er dette et problem med vista versjonen eller går det an å leve med det?

Takker og bukker for din tid :new_woot:

Skrevet

Sitter selv med Vista 64bit på den stasjonære og 32bit på den bærbare, og merker ingen forskjell. Var litt lite drivere til Vista x64 i starten, men det er ikke noe problem lenger.

Driversignering og alt det der kan slås av temmelig enkelt, men jeg har ikke merket noe til det annet enn da jeg prøvde å klokke det gamle skjermkortet mitt med Rivatuner. Men regner med det blir dårlig med overklokking når du skal ha deg laptop ;)

Skrevet

Acer Aspire 5930g ser utrolig bra ut da, men jeg er vant til 22" Widescreen på min stasjonære pc så 15" virker litt skremmende xD

Jeg vurderer Asus g71v, men større skjerm hadde ikke skadet. Har ikke behov for en "ultra bærbar" pc. Har dere noen 17"+ som er å anbefale med ca samme innmat som g71v'en?

thx

Skrevet

sjekk med toshiba norge før du bestiller, amento driver vel med paralell import, og hvis det er noe tull med den så er det mye pes for å få den "reparert" og det tar lengere tid.

Skrevet

hvorfor ikke bare skaffe deg en multicom kunshan d900 eller m570+ som har 9800m gtx+ og du kan ha den heftigste prosessoren og du kan konfiguere den sånn at den passer prisen din, jeg

selv har bestilt en kunshan m860 med t9400 prossesor og 9800gt til 13k!!!!!!

bare gå til websiden deres multicom.no

f.eks kunshan p900 med core 2 due e8500 på 3.16 ghz så kan du ta sli 9800m gtx+!!!!!!

Skrevet

Multicom m570+ ender på ca. samme pris som både Zepto og Toshiba. Er nok ganske liten forskjell merkene i mellom (noe som nok skyldes at markedet for 17+" gamer-laptop'er ikke er så voldsomt stort ennå). Men Multicom har jo den fordelen at du kan konfigurere PCen mer spesifikt til å passe dine krav.

Skrevet (endret)

Hmm, klare ikke å finne ut hvor stor prosessor du får med om du kjøper ASUS G71V-7S024G fra Amentio.no den til 15k,-

Står noe greier lenger nede på siden men finner ikke ut om det er det du får i pakken eller om det er noe du må kjøpe ekstra

Amentio Asus G71V

Lurer også på hva som er den store forskjellen på Asus g71v og Aspire p8600. Slik jeg ser det er det bare hardisken som skiller dem, men prisen på Aspire er jo 12000,- :hmm:

Endret av kOyzerz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...