Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin - Fryser etter boot ?!


Anbefalte innlegg

Hallo gjengen, sliter litt

Har følgende utstyr:

 

MSI P7N SLI Platinum, nForce-750i SLI, Socket-775

Corsair TWIN2X 6400 DDR2

Intel Core 2 Quad Q9400 2,66GHz

 

Med et midlertidig gfx kort (helt nytt)

Gainward GeForce 8400GS 256MB DDR2

 

Så, maskinen starter, og viser logo til MSI og beskjeden:

pb180008hj4.th.jpg

Press <TAB> to switch to POST, or <DEL> to enter BIOS

 

Jeg har et PS2 tastatur plugget i, jeg kan også se num lock, scroll lock og caps lock lampene blinke en gang når maskinen starter.

Men når jeg trykker på enten TAB eller DEL skjer det ingenting ....

 

Jeg har prøvd å putte i et USB tastatur, samme der :(

 

Edit:

Om jeg restarter maskinen, OG holder inne DEL knappen på tastaturet får jeg følgende opp:

pb180002ig3.th.jpg

Endret av neidustoreinternett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer maskinen inn i windows dersom du ikke trykker noe som helst? Eller har du ikke innstallert windows heller siden du ikke har fått opp biosen i det heletatt?

 

Har du prøvd med et annet tastatur?

 

Uansett, å resette cmos pleier å funke for meg mot de fleste slike problemer, så du bør prøve det. (Les i manualen om reset bios/clear cmos eller liknende. Er en jumper du skal flytte fra en posisjon til en annen også tilbake igjen, da resettes biosen)

Lenke til kommentar

Takk for tips! Nei er en upartisjonert hdd i, kommer ikke så langt engang er jeg redd.

 

Ja to tastatur er prøvd, et ps2 og et usb.

 

Jeg tror kanskje jeg må flash biosen min! ser min cpu står under en annen firmware til det hovedkortet. BLEH! Hvorfor skrev ikke komplett det lissom..

 

Uansett, noen som har en ide om jeg klarer å flashe bios i den standen hovedkortet er i nå ?

Lenke til kommentar

Hm, tok en rask kjikk innom msi sine nettsider, og det er i hovedkortet støtter i allefall 45nm cpuer. Så ikke noe i farta om at dette kun gjaldt etter en bios update, så vil annta at det skal funke uansett. Men det kan du jo alltids sjekke nøyere opp selv.

 

Dersom kortet fryser hver gang før du i det heletatt har kommet deg inn i biosen, har jeg vanskelig for å se hvordan du skal kunne oppdatere biosen din. Har bare opdatert bios med asus og evtga kort, og da gjøres det henholdsvis fra ez-flash (finner man i biosen) og med en bootable cd.

 

Prøv å starte pcen med så lite hardware koblet til som overhodet mulig. Bruk kun en rambrikke, en hardisk osv. Og, selvfølgelig test å resete cmos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...