Gå til innhold

Liten, nett følgesvenn ønskes (Nokia 6600 slide)

Holters

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Forhistorie: Hvorfor ny mobil?

Min trofaste traver Samsung D500 har dessverre begynt å vise tegn på gryende senilitet. I utgangspunktet skulle mobilen få lov til å avgå med døden før den ble erstattet, men symptomene på nærliggende avgang øker hyppig i omfang.

Vi har mange minner og spøker oss i mellom min mobil og jeg. I dag fant den ut at det kunne være artig med en speilvendt skjerm. Kaster jeg nå et blikk på mobilen, er det akkurat som å holde den opp foran et speil. All tekst og bilder står "baklengs". Snodig.

Andre ganger har den spilt meg et puss ved å dele skjermen horisontalt på midten, slik at toppen av bildet starter midt på og beveger ned til bunnen før det fortsetter fra starten igjen.

Den har også lagt stor elsk på klokken og bakgrunnsbildet mitt, slik at en spøkelseskopi ofte kan skimtes når jeg skriver meldinger. Verdt å nevne er at den også har sett lyset i tunnellen ved gjentatte anledninger. Skjermen er nemlig helt hvit til tider.

Alt dette pleier å gå over etter at jeg har skrudd av og på noen ganger - men ofte vil den ha meg til å fjerne batteriet også.

Selv om jeg er glad i min gamle venn, så begynner dette å bli et uutholdelig forhold. Når mobilen ikke lenger vil spille på lag med meg, ja, da er det kanskje greit å innse at vi bør skille våre veier en gang for alle.

Ny følgesvenn: Hvilken skal jeg velge?

I den anledning ser jeg etter en ny trofast følgesvenn. Jeg er ikke særlig kravstor når det gjelder tekniske finesser. Det jeg hovedsaklig forlanger er at den kan sende sms og ringe telefonsamtaler. Alle de fancy smancy oppgavene kan min kjære datamaskin få ta seg av.

Derimot er jeg glad i et vakkert ytre innpakket i en liten kropp. Jeg ønsker en liten og nett telefon, der størrelsen er det viktigste for meg. Jo mindre, jo bedre.

Hvilken mobil er den perfekte for meg?

Selv har jeg foreløpig landet på Nokia 6600 slide. En aldri så liten lekkerbisken. Det eneste som bekymrer meg er at det ikke virker som om den ikke tåler rare aktiviteten før den trenger en oppkvikker for å unngå å ta en høneblund.

Standardvåsskjerma

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Et fett

-GPRS: Et fett

-EDGE: Et fett

-Email klient: Et fett

Form:

-Klapp eller slide

-Vekt: Ikke så viktig, det er størrelsen som teller.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei.

Skjerm:

-Fargeskjerm.

-OK skjermstørrelse

-Touchscreen: Ikke viktig

Pris:

Pris er ikke viktig, men ønsker å legge i minst mulig så lenge det oppfyller kravene mine.

Med abonnementsbinding): Mulig, har ikke bundet meg per i dag.

Hvis med abbenoment: Har per i dag OneCall (ingen binding)

Diverse:

-Merke: Anti-Ericsson. Fan av Nokia og Samsung.

-Kamera: Ja.

-Videokamera: Et fett.

-Symbian: Et fett.

-Infrarød port: Et fett.

-Blåtann (Bluetooth): Ja.

-Internminne: Noen hundre kontakter.

-Minnekort?: Et fett.

-MP3: Et fett.

-Radio: Et fett.

-UMTS: Et fett.

-Triband: Et fett.

-wLAN: Et fett.

- Mulighet for GPS: Nei.

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Kjekt, men ikke viktig.

-Batterilevetid: LITT viktig, men ingen partybrems.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag: Ringing og SMS.)

Fire away!

Endret av Holters
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I dag var jeg nede og befølte to alternative følgesvenner.

Umiddelbart må jeg ærlig innrømme at glidingen på slidevarianten var en aldri så liten nedtur. Det hele stoppet brått opp og det var svært liten plass til fingrene på knappene, som virket å være av diskuterbar kvalitet. Skal sies at jeg ikke fikk prøvd ut sakene en i levende live, så hvor godt de responderte vet jeg ikke.

Faktisk heller jeg mer mot søstermodellen som folder seg. Den hadde store, fine knapper som virket å være av sensitiv kvalitet. Kombinerer man dette med at den holder seg aktiv i 1 hel ekstra time, så snakker vi muligens om et attraktivt kjøp. At den ikke er særlig glad i å ta bilder driter jeg i.

Dessverre likte jeg dårlig at den ikke var spesielt tynn, selv om størrelsen fortsatt var behagelig.

Ah, valgets kval...

Endret av Holters

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...