Gå til innhold

[Løst][LØST] Noe laster ned konstant !


Anbefalte innlegg

Postet opprinelig dette i nettverksdelen av forumet , men fant ut det kansje passer bedre her

 

Kjører Win Xp SP3 med alle oppdateringer

 

Jeg har store vansker med å finne grunnen til at jeg mottar ca 40,2 kbps

 

når jeg låser nettet via zonealarm fortsetter jeg å motta 40,2kbps

 

Jeg har slått av gateway, disablet masse i msconfig . prøvd å disable nett-tilgang på alle programmene

 

Jeg har fjernet BITS (background intelligent transfer service )

 

jeg har også skannet pcen for virus / malware / spyware å fjernet det lille jeg har funnet

 

kjørt combofix / hijackthis / ccleaner

 

Jeg har koblet av de ekstra diskene som er i pcen untatt den jeg booter fra, men fortsatt lastes det

 

Jeg har til å med bootet opp i ubuntu 8.04 live-cd for å sjekke om det var samme tilfelle der, det var det

 

Nå er jeg rådløs

 

Dette gjør meg rett å slett gaal!

Endret av Raude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen er at jeg gjorde dette for 1 uke siden. da koblet jeg av alle diskene untatt den jeg skulle installere på . jeg installerte firewall , antivirus og alle anti spyware programmer før jeg gav pcen tilgang på nettet. men likevel , så er det noe som laster

 

kan det være noe med routern kansje? eller at noen har fått snusen i mac adressen min ?

Lenke til kommentar

hmmm.. nå har jeg skiftet mac adresse på det trådløse kortet, but still

 

Ja er trådløs 3com

 

Bruker avira antivirus med siste update

 

Spybot search and destroy med siste update

 

Ad-aware med siste update

 

har lest at spybot + ad-aware ikke er en bra combo? kan det muligens være det? Tingen er jo at de finner forskjellige ting . derfor jeg liker å ha begge, men om jeg må fjerne en av dem for å bli kvitt hodepinen rundt dette så ja gjerne!

Endret av Raude
Lenke til kommentar

Prøv gjerne å avinstaller alt som heter Anti-virus og anti spyware.

(jeg sier ikke at du skal kjøre uten resten av livet, men verdt et forsøk)

 

Personlig så kjører jeg uten noen form for beskyttelse (unntatt det innebygget i OSet). Kombinert med et sikkert "brukermønster" på nettet så har jeg i løpet av 1-2 år ikke hatt noen problemer med Virus. (har jo sjekket en gang i blandt)

Lenke til kommentar

Akkurat nå ble jeg veldig deppa. får bare blåskjerm etter at jeg fjernet zonealarm , og Avira antivirus.

 

når jeg tenker meg om så fjernet combofix ca 40 .dll filer etter at jeg kjørte det i safe mode

 

nå er ubuntu live cd alt jeg har igjen. samt alle de viktige filene på den eksterne :(

 

dårlig kveld i stugu. eneste jeg makter nå er å legge meg

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke til å gjenopprette , kom på at combofix informerte meg om at gjenoppretting var avslått. selv om jeg sjekket at det stod på bare timer etter at jeg hadde installert Xp.

 

Nå legger jeg fra meg windows for en stund. har installert Ubuntu . så får det bare være at spillstøtten ikke er like god som i windows. møkklei av å støte på problemer . nå vil jeg bare ha fred :p

Lenke til kommentar

Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på p_edit.gif i førsteposten din, og velge full endring. Øverst der emnetittelen din er, skriver du:

[LØST]

foran emnetittelen din.

 

Eks: [LØST] Har fått virus på maskinen

 

Dette vil være med på å holde forumet mer oversiktlig for supporterne, samt at nye folk som får samme problemet lettere vil finne en passende tråd å se i.

 

-Surf trygt-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...