Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 626 vil ikke starte


Karlmval

Anbefalte innlegg

Hei! Har en Mazda 626 1991'mod, 2,0l. Den har gått 350 000km.

Problemet er at den ikke vil starte. Den gikk veldig bra og det var ingen problem med den, men plutselig ville ikke den starte. Har skjekket at den får bensin. Fordeleren er helt fin. Har hatt den på verksted og der vart det reingjort pluggledninger, blåst rein sylindrer for bensin, og diagnosetest av motor. Etter dette gikk den som ei kule, men etter ca 7-14 dager så ville det ikke starte igjen. Noen som kan hjelpe meg med dette? Bilen har gått som en klokke helt til dette skjedde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe galt med tennpluggene?

Går bilen på diesel eller bensin (noen kaller all drivstoff for bensin)?

 

Jeg ville tatt kontakt med verkstedet og hørt med dem. Dette var litt mystisk om den faktisk virket etter et besøk hos dem.

 

Her er linken til en med lignende problem, hvor en mekaniker har svart:

http://www.bilinform.no/index.php?option=c...&Itemid=105

Endret av Sadshit
Lenke til kommentar

Jeg hadde dytta bilen tilbake til verkstedet med en gang...

 

Blåst rein sylindre for bensin, rengjort pluggledninger.. hah, det hørtes ut som noe man skriver på en faktura for og tjene penger..

 

Jeg tipper bensinpumpe.. Km. standen høres fin ut for en defekt bensinpumpe. Ellers så veit jeg ikke.. det er en mazda.

Lenke til kommentar

dersom de har måttet blåse rent i sylinderene for bensin så sier det en del om tenningsfeil

Dersom bilen ikke tenner skikkelig når den skal så får du oppsamling av bensin i motor og du brenner pluggene når bilen da plutselig tenner

Ville ha sjekket fordeleren en gang til hadde jeg vert deg, en del eldre japser har til tider problemer med fordeleren

Har byttet mange fordelere på gamle japser, men ta og mål fordelerlokk, rotor og pluggledninger, ohmès for å måle motstanden i dem

Men er 99% sikker på at dette er ett tenningsproblem

Endret av support81
Lenke til kommentar

Sjekk og evt. bytt ut alt av vakuumslanger og pakninger rundt omkring, inkludert ventildekselpakningen og slanger inn i ventildekselet. Disse motorene er veldig følsomme for vakuumlekkasjer, tro meg. Du kan også bytte bensinfilter hvis det er lenge siden sist. Starter den (muligens tungstartet) hvis du gir gass mens du kjører på starteren, men dør ut om du slipper gassen? Prøv å start mens du holder gassen 3/4 til fullt åpen. Da vil den antagelig starte selv om det er et vakuumproblem.

Endret av larschroe
Lenke til kommentar
Jeg hadde dytta bilen tilbake til verkstedet med en gang...

 

Blåst rein sylindre for bensin, rengjort pluggledninger.. hah, det hørtes ut som noe man skriver på en faktura for og tjene penger..

 

Jeg tipper bensinpumpe.. Km. standen høres fin ut for en defekt bensinpumpe. Ellers så veit jeg ikke.. det er en mazda.

 

Bensin pumpa sluttet å virke får 2-3 år siden så den er byttet;)

 

Takk for mangen svar her inne skal ta og feilsøke litt. De på verkstedet sa at fordeleren var helt fin, men kan ta og sjekke selv. Bensinfilter har aldri vert skiftet på bilen så det kan kanskje vere det. Skal ta og prøve en del ting som dere har sagt imåren så skal eg komme med en oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...