Gå til innhold

Noen nye "storserier" denne høsten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer som trådnavnet sier på om det er kommet noen nye serier denne høsten som er verdt å følge med på. Før var det mye tettere med nyheter som f. eks Lost, Prison Break, Heroes osv. De går jo enda, men begynner å bli litt lei. Kommet noen nye lovende serier denne høsten?

 

kommer ann på hva du liker det. Har dog ikke kommet noen storserier, iallefall slik jeg ser det, men av nye jeg følger med på er:

 

Fringe - en ny "X-files" bortsett fra at det ikke er UFO'r eller aliens

Tru Blood - vampyr serie, begynte halvbra, får så å bli dårlig, men tar seg opp etterhvert

My own worst enemy - spion serie, knallbra, og dessverre canceled :(

Merlin - RPG, omhandler den legandariske Merlin

Knight Rider - re-make av den klassiske kult serien.

 

serier jeg skal sjekke ut:

 

Legend of the seeker -RPG

Life - drama (?)

Sons of anarchy (?)

Lenke til kommentar

Bare for å kaste inn litt input ang. Fringe:

 

Det er helt forferdelig. For de av dere som forventer sci-fi, så kan jeg avsløre at det absolutt ikke er i nærheten av å være sci-fi (overhodet). I tillegg er det legendarisk dårlig fotografert, og har de mest irriterende supertekstene jeg noensinne har vært borti. For ikke å nevne at jeg mistenker at manusforfatterne er sjimpanser og at regissørene og skuespillerne blir gitt et eller flere former for eksotisk dop i forkant av innspilling.

 

Det er tydelig at J.J. Abrams kun har kommet opp med en sesong-arc (evt. serie-arc) og har gitt en lang faen i selve basisen for seriekonseptet, nemlig at det helst bør være interessante ting som skjer hver episode også. Ikke for det, «pattern-opplegget» virker fullstendig tåpelig det også.

 

Verste serien jeg har vært borti på en stund.

Lenke til kommentar
Bare for å kaste inn litt input ang. Fringe:

 

Det er helt forferdelig. For de av dere som forventer sci-fi, så kan jeg avsløre at det absolutt ikke er i nærheten av å være sci-fi (overhodet). I tillegg er det legendarisk dårlig fotografert, og har de mest irriterende supertekstene jeg noensinne har vært borti. For ikke å nevne at jeg mistenker at manusforfatterne er sjimpanser og at regissørene og skuespillerne blir gitt et eller flere former for eksotisk dop i forkant av innspilling.

 

Det er tydelig at J.J. Abrams kun har kommet opp med en sesong-arc (evt. serie-arc) og har gitt en lang faen i selve basisen for seriekonseptet, nemlig at det helst bør være interessante ting som skjer hver episode også. Ikke for det, «pattern-opplegget» virker fullstendig tåpelig det også.

 

Verste serien jeg har vært borti på en stund.

 

 

Bare for å kaste inn en input til: Det er eg HELT uenig i! Det er dritbra!!

Lenke til kommentar
Hva med "It's always sunny in Philadelphia". Har bare sett en episode, men det lover godt.

 

Oisann! 9,6/10 på IMDB. (av totalt 12.000 brukere). Har ikke hørt om den før men kanskje på tide ta en titt :) Takk for tips! Sjekker ut Fringe også...

Endret av André.RS
Lenke til kommentar
Hva med "It's always sunny in Philadelphia". Har bare sett en episode, men det lover godt.

 

Oisann! 9,6/10 på IMDB. (av totalt 12.000 brukere). Har ikke hørt om den før men kanskje på tide ta en titt :) Takk for tips! Sjekker ut Fringe også...

 

det er en gammal overhypa serie. (du spurte etter nye serier)

9.0 på tv.com, også det for høyt synes jeg.

 

Den traff ikke meg iallefall.

Lenke til kommentar

Caprica er for meg et av høydepunktene på skjermen det neste året. Gleder meg vilt.

 

For de som diskuterte Fringe litt lenger opp. Meningene er veldig delte. Enten liker du det eller så hater du det. Jeg synes det er fin underholdning, og en ganske fascinerende serie. Det er uansett langt fra det verste på skjermen for tida. Aksepten for generelt uakseptert vitenskap er interessant, og det er en fin serie med nok mysterier og konspirasjoner til å få meg til å glede meg til uka etter.

Lenke til kommentar
Kan vel kanskje ikke kalles en "storserie" og kanskje heller ikke helt "ny", men for Battlestar Galactica-fans er nok Caprica noe å se fram til.

 

Handlingen er lagt til 51 år før handlingen i BSG og da de første Cylons blir laget.

 

BSG ble jo såpe-in-space, og jeg sluttet å se på det etter sesong 3, dog har jeg hørt at sesong 4 var en liten opptur igjen.

 

Må man ha sett ferdig hele BSG før man begynner på Caprica?

Lenke til kommentar

Nei. Handlingen er jo ikke relatert, og det kommer ikke flashbacks etc. Har du sett et par sesonger av BSG er du innafor skulle jeg tror, da det er faren til Adama og en annen familie det primært handler om.

 

Du burde seriøst se sesong 4. En av de beste sesongene jeg har sett uansett serie. Førsteklasses drama, action og scifi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...