Gå til innhold

Raskeste server mot Asia/USA og ellers utlandet


Lifeform

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fikk i dag tilbakemeldinger fra en kunde som fikk følgende resultater på sin linje:

 

Hardware. no 31.6K bytes/sec

Itavisen.no 40.5K bytes/s

Sweden bredbandstest 86.2 K bytes/sec

My local ISP in sydney i get 164.75K bytes/sec

 

Ser altså at Sverige har nesten dobbelt så raskt nett for han, og jeg begynner lure på om det er på tide å flytte serveren til enten Sverige eller Nederland.

 

Lurer da på hvordan Sverige er i forhold Nederland, som såvidt jeg vet skal være et slags knutepunkt mot USA, og ellers andre land rundt om.

 

Noe anbefaling av lynrask og stabil serverleverandør...?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg fikk i dag tilbakemeldinger fra en kunde som fikk følgende resultater på sin linje:

 

Hardware. no 31.6K bytes/sec

Itavisen.no 40.5K bytes/s

Sweden bredbandstest 86.2 K bytes/sec

My local ISP in sydney i get 164.75K bytes/sec

 

Ser altså at Sverige har nesten dobbelt så raskt nett for han, og jeg begynner lure på om det er på tide å flytte serveren til enten Sverige eller Nederland.

 

Lurer da på hvordan Sverige er i forhold Nederland, som såvidt jeg vet skal være et slags knutepunkt mot USA, og ellers andre land rundt om.

 

Noe anbefaling av lynrask og stabil serverleverandør...?

 

Gå for LeaseWeb i Nederland! De utvider infrastrukturen i 2009, de skal nå knytte seg opp mot flere land/byer bla. Norge (Oslo) og de utvider da fra (dedicated) 160Gbps til 210Gbps.

Bare webhostingen deres har 500Gbps. Selve knyttepunktet er jo Amsterdam...

 

De skal være greie på USA/EU men Asia er jeg ikke sikker på, uansett så skal de jo tilby i Øst Europa 2009/2010 så de har ansatt flere og har store planer etterhvert.

 

også har du Serverloft velg mellom to serverlokasjoner, Frankfurt i Tyskland el. St. Louis i USA. Men har desverre ingen egen erfaring fra Serverloft.

Endret av dr_bull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

usa er vell vanligste valget for folk med en global brukergruppe, en stadig økende mengde med solide interkontinentale kabler og et backbone gjennom landet som er til og sikle av.

 

er selv hos ThePlanet som ganske villig designer en pakke etter ditt behov samt budget, enten det er 200kjerner eller 2, forøvrig også av de billigste på rent to own som er grunnen til jeg valgte de :)

 

WebHostingTalk har også veldig mye bra tilbud, de i sticky er de største levrandørene.

 

eksempel fra highvelocity;

# Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 Ghz, 2 x 4MB L2 Cache

# 4 GB Ram (upgradeable to 8GB)

# 250 GB Seagate Sata hdd

# 6 ips

# 1500 GB monthly bandwidth-$135/month, $0/setup

 

eller de som vil ha litt mer ytelse;

# Dual Six-Core Xeon Dunnington L7455 2.13Ghz w/ 2 x 12MB L3 cache per chip

# 8GB Ram (upgradeable to 32GB ram)

# 2 x 250 GB SAS Hdds

# SAS Raid 1

# Redundant Power Supply

# 6 ips

# 1500 GB monthly bandwidth- $799/month, $0/setup

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...