Gå til innhold

Jeg presenterer for dere..


Anbefalte innlegg

Skikkeli stilig bamse :p  

 

Hvor har du fått tak i lysdiodene fra?? har du kjøpt fra microplex til 20 kr pr stykk??

 

Ikke sikker på om det er meg du spør, men jeg bestilte dem fra elfa når jeg gikk på HiS. Kjøpte 10-15 stk, men husker ikke hva jeg betalte. Lurer på om det ikke var i størrelsesorden 200,-.

Har moddet følgende med 5mm blueLED:

 

-laderen til den oppladbare drillen min :D

-samsung skjermen min

-mike wazowski

-powerled på en cusombygd kartplotter-pc

-logitech dualoptical musa mi

 

 

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funnet meg noen stillige bamser jeg også. Men jeg driver nå å mekker på en Land Rover Defender. Skala 1/32. 8)

Er sølv og passer helt med kabinetet mitt. Skal få den til å se ut som om den er på vei utfor toppen. Mens den lyser ned på bordet. Var litt tøff. Vurderer bak lykter også. Men ikke så sterke som front lyktene. :wink:

 

Bamsene skal min søster få til fødtselsdagen hennes. :lol:

Lenke til kommentar
kan du ikke legge ut flere bilder slik at hvi andre kan se hvordan du koblet til usb'en... kanskje også noen instrukser også....

(aldi modda før, men fikk lyst til å prøve på noe lett nå... :oops: )

Tok dessverre ingen bilder da jeg lagde bamsen, men å koble den på usb er ikke verre enn dette:

 

  • Ta en usb-kabel av et eller annet slag (jeg brukte en forlenger).

[*]Klipp av den ene enden (i mitt tilfelle hunnpluggen), så du sitter igjen med en vanlig, rektangulær usb-plugg og lang nok ledning.

[*]Inni kabelen finner du fire ledere - en svart, en rød og to med andre farger.

[*]Den røde loddes på pluss på LED'ene, og den svarte på minus. Da får du 5V på LED'ene.

[*]Det er godt mulig du behøver motstander - dette er avhengig av LED'ene du bruker.

[*]De to siste lederne bare isolerer du med f.eks. lim eller elektrikertape.

Lenke til kommentar

Jeg har til nå slaktet 4 bamser og 1 bil. Og det er helt riktig det som Papirpose sier.

Jeg fant ut at clas ohlson hadde noen svarte tynne usb ledninger som var meget gode å bruke.

Personlig var UV lys en skuffelse å bruke. Et lilla lys som lyser så vidt opp tennene mine.

Personlig er min favoritt blå. Som jeg kjøpte fra microplex.no.

Dessuten så fikk jeg ikke lysene til å se ut som øyne med det første. Derfor gikk jeg til clas ohlson en gang til. Der fant jeg noen "Holder for lysdioder. Av sort plast." Genial!!!!!!!!!!

Passet rett inn i bamsene og i bilen.

Skal legge ut bilder så snart nett siden min er oppegående.

Neste er en såpeboblemaskin for en vennine av meg. Hun har fått dilla på såpebobler nå. Vi kjedet oss så vi hadde såpeboblekrig. :lol: Etter litt blåsing ble jeg litt lei av all blåsingen så jeg satt på viften i rommet. WOOOOOLA. Gjett hvem som vant da!!!! :woot:

Etter det så snudde vi viften ut av vinduet. Gjett om gaten var full av bobler da. Etter det fikk hun lyst på en automatisk blåse maskin.

Har noen ideer surrende. Vi for se hva som skjer. :yes:

Lenke til kommentar
AC/DC nice navn...

 

After Christ/Death comes ???

 

:lol: AC/DC er en likeretter, dvs Alternating Current (vekselstrøm) til Direct Current (likestrøm). Mao en helt vanlig strømforsyning til f.eks en mobil eller noe. (Vet ikke om det var dette gruppa sikta til men...)

 

som sagt: AC/DC = vekselstrøm/likestrøm

 

Da After Christ/Death Comes greiene stemme ikkje.....

Han eine i AC/DC såg bakpå støvsugaren te mor si pg der sto da AC/DC og han tenkte: "fett, da kan me kalla bandet våras!" :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp fått en idè til hvordan jeg skal få øynene til å blinke i takt med diskaktiviteten - og det uten å fjerne USB-tilkoblingen (det lukter bamse som kan brukes på flere steder). Men jeg drar 10-11 dager på ferie f.o.m. onsdag, så jeg får ikke mulighet til å teste i praksis før jeg drar. Skal se hva jeg får til når jeg kommer hjem igjen. Stay tuned :p

 

Det overrasker meg forresten at det fortsatt er liv i denne tråden :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...