Gå til innhold

Dvico ute med ny digital media-jukeboks


Anbefalte innlegg

Bortsett i fra at den er enklere å betjene, mindre og mer stillegående så tror eg nok ikke det. En PC har langt flere muligheter en hva disse boksene har, men dette går på bekostning av fordelene.

 

Personlig har eg en Popcorn Hour A110 til "daglig" bruk for å se film og mediainnhold, en Squeezebox for musikk og en Dreambox for TV. Disse tre komponentene lager ikke lyd, minimalt med varmeutvikling og er enkle å betjene. Når eg trenger noe mer avansert slår eg på HTPC'en. Men etter innkjøpet av Popcorn Hour så har HTPC vært langt mindre i bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten, enkel, plasseringsvennlig boks med alt av tilkoblinger, stort sett svært stillegående. Fjernkontroll. Gjerne lagringsplass. Display på noen. Effektgjerrig, bruker lite strøm. I A/V sammenheng sammenlignbar med meget kraftig pc. Brukervennlighet milevis foran pc.

 

Edit, dette var altså en generell sammenligning mediaspiller vs. pc.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Bortsett i fra at den er enklere å betjene, mindre og mer stillegående så tror eg nok ikke det. En PC har langt flere muligheter en hva disse boksene har, men dette går på bekostning av fordelene.

 

Personlig har eg en Popcorn Hour A110 til "daglig" bruk for å se film og mediainnhold, en Squeezebox for musikk og en Dreambox for TV. Disse tre komponentene lager ikke lyd, minimalt med varmeutvikling og er enkle å betjene. Når eg trenger noe mer avansert slår eg på HTPC'en. Men etter innkjøpet av Popcorn Hour så har HTPC vært langt mindre i bruk.

 

Enklere betjene vet jeg ikke helt om jeg er enig i, de er åpenbart milevis enklere å betjene ut av boksen, men tar du deg bryet med å sette det opp, så kan du lage en PC omtrent så enkel å betjene som du bare vil, og samtidig kunne gjøre en mye bredere betjening. tøy er også en problemetaikk som er i ferd med å forsvinne helt om man vil, før kunne man lage noe man ikke kunne høre, nå er det jo nesten lett, med inntog av SSD. HTPC har egentlig bare tre ulemper sånn jeg ser det 1. Mye oppsett før det kan taes i bruk 2. Størrelse og effektforbruk 3. Pris.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har sett mye på Popcorn Hour A-110 - var lenge ute etter en lydløs løsning for å spille av MKV. Men forumet til Popcorn Hour forteller enn del - det er langt ifra perfekt. Og selv om mye spilles av - er det langt fra optimalt.

 

For min del blir det nok en HTPC - syns at den jeg har er begrenset AMD basert og varmeutvikling i denne boksen har tatt knekken på meg. Har prøvd minst 5-6 vifter og tegner enn god del mulig vannkjølings løsninger - uten noe lykke... Og CPU for den del også.

 

Men med stor skuffelse fra media spillere er det kanskje ingen utvei?...

Lenke til kommentar
Har sett mye på Popcorn Hour A-110 - var lenge ute etter en lydløs løsning for å spille av MKV. Men forumet til Popcorn Hour forteller enn del - det er langt ifra perfekt. Og selv om mye spilles av - er det langt fra optimalt.

 

For min del blir det nok en HTPC - syns at den jeg har er begrenset AMD basert og varmeutvikling i denne boksen har tatt knekken på meg. Har prøvd minst 5-6 vifter og tegner enn god del mulig vannkjølings løsninger - uten noe lykke... Og CPU for den del også.

 

Men med stor skuffelse fra media spillere er det kanskje ingen utvei?...

 

Den ser veldig lav ut. Bare gå for en litt større boks, så får man ganske lett vesentlig mindre støy.

 

AtW

Lenke til kommentar
Den ser veldig lav ut. Bare gå for en litt større boks, så får man ganske lett vesentlig mindre støy.

 

AtW

 

Det har du helt rett i. Bare etter å ha investert så mye i den boksen (har erstatnings hovedkort, 2 cpu, fjernkontrol, IR sender/mottaker +++) så er det ikke bare å kjøpe seg ny boks... :;(

 

Altså innmaten kan du vel ha i en annen kasse? Er det ikek bare å flytte over? Og deretter kan du sette en større kjøleribbe på CPUen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Altså innmaten kan du vel ha i en annen kasse? Er det ikek bare å flytte over? Og deretter kan du sette en større kjøleribbe på CPUen.

 

AtW

 

Absolutt, men i den nye boksen så kommer jeg til å gå for litt kjappere hk+cpu+gfx dersom det er plass. Og gamle deler blir neppe brukt - selv om de absolutt kan brukes da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...