Gå til innhold

Open Tray problem

DeXeqtR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. I det siste har Xboxen min begynt å gi meg "open Tray" selv om det står eller jeg setter spill i. Den vil ikke loade. Jeg får Reading, men ikke mer. Så dro jeg ut alle kablene å slo alt jeg kunne i den å det funket. Den andre gangen gjorde jeg også det. Noe må være galt? Laseren? Må jeg sende den inn ? :(

- DeX

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde det samme med min, det som fikset det var å skru på konsollen, åpne opp "trayet" og så trekke ut strømkabel.

Etter at jeg skrudde den på etter det har den virket som normalt.

Skrevet
Opplevde det samme med min, det som fikset det var å skru på konsollen, åpne opp "trayet" og så trekke ut strømkabel.

Etter at jeg skrudde den på etter det har den virket som normalt.

Hvor lenge er det snakk om?

Og jeg regner med at siden du spiller Gears 2 om dagen så er det uaktuelt å vente 2 uker på reparasjon Dex? ;)

Uansett, jeg ville nok ha sendt den inn, da er det en større sjanse for at maskinen faktisk varer etter at den er fikset.

Skrevet
Ring Xbox Support - utrolig flinke, hyggelige og behjelpelige folk!

Tlf.: 800 14 174

Enig i første del, men den delen om flinke, hyggelige og behjelpelige folk er jeg mer uenig i. Større samling av naut skal man lete lenge etter, må jo fortelle hele livshistorien min hver gang jeg ringer. De presterte jo å påstå at 2-års-garantien min var gått ut, dette var under to år etter release av X360...

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg bumper denne jeg, for jeg har akkurat også fått samme problem..

Jeg setter inn et spill, men det står fortsatt "open tray". Prøvd med andre spill, slått av og på, etc..

Jeg kjøpte den på Elkjøp ved Karihaugen på Release.. hvis det var i desember(?) eller noe, 2005 så er det innenfor 5 år.. så da skal vel jeg burde klare å få den inn på reparasjon gratis? Eller er det de "2 årene" som gjelder?

Hva skal jeg gjøre nå? Ringe support? Eller skal jeg stikke til Ekjøp og si at jeg vil ha den fikset?

Takk, takk! :)

Skrevet

Jeg bumper denne jeg, for jeg har akkurat også fått samme problem..

Jeg setter inn et spill, men det står fortsatt "open tray". Prøvd med andre spill, slått av og på, etc..

Jeg kjøpte den på Elkjøp ved Karihaugen på Release.. hvis det var i desember(?) eller noe, 2005 så er det innenfor 5 år.. så da skal vel jeg burde klare å få den inn på reparasjon gratis? Eller er det de "2 årene" som gjelder?

Hva skal jeg gjøre nå? Ringe support? Eller skal jeg stikke til Ekjøp og si at jeg vil ha den fikset?

Takk, takk! :)

Du bør ringe å få den fikset ja, men dette tar dessverre 14 dager+, så du blir uten maskin en stund. Det som ofte skjer, er at laseren setter seg fast på laser armen, og da leser den ikke. Hvis du bor i vestfold området, så kan jeg fikse dette for deg, uten å bryte garantien ;)

Skrevet

Hei igjen!

Takk for svar til dere begge! :) Er det da dette nummeret som står over her som dere vil at jeg skal ringe? Tlf.: 800 14 174 ?

Men, cossiemk1, er dette noe som er "lett" å fikse selv? Ved å skru opp, etc? Vet du om noen guide på nettet, youtube, eller noe!?

Takker igjen! :)

Skrevet

Ingenting er vanskelig når man kan det, hehe....

Du bør ha spesialverktøy for å åpne den, slik at du ikke lager merker i kabinettet. Når den er åpnet så må du koble ut dvd-rommen, og åpne den, så må det rengjøres inni der, og laserarmen må smøres opp igjen. Når du har konsollen åpen, så rengjør du selvfølgelig alt du klarer inni der også.

Hvis laserarmen står med laseren helt ytterst, så må du dytte denne forsiktig inn mot midten ;)

Skrevet

Ringte support i dag jeg.. og som tidligere nevnt, det var usedvanlig god service å få der! Nesten så jeg vurderer å ringe dit en dag jeg kjeder meg, bare for å snakke.. :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...