Gå til innhold

htc touch pro, htc touch hd, xperia x1 eller nokia tube?


jealei

Anbefalte innlegg

Hei, min nokia n93 begynner og takke for seg og ønsker meg en ny tlf, jeg er vant med både wm og symbian så jeg vet hva jeg begir meg ut på, og dette halvåret her(og rett etter nyttår??) frister med mange mobiler, spørsmålet er hvilken jeg skal ta, jeg har ikke tenkt til og bruke den i jobb sammenheng, er mest til multimedia, kanskje litt i skolesammenheng når jeg ikke har pc tilgjengelig.

 

kamera/video er ikke såå viktig, men det er greit om det er bruktbart, jeg tar veldig sjeldent bilder og video men det er greit om det er grei kvalitet på de, fulltastatur er ikke livsnøvendig men kan være kjekt og ha, 3,5mm jack er veldig kjekt og ha, eller i det minste en overgang så jeg kan bruke mitt eget headsett, bør være grei batterilevetid på tlfen.

 

x1 frister veldig, men jeg er ikke glad i stylus, så jeg vet ikke hva jeg skal ta, kom med noen invendinger, pris er ikke noe problem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har tenkt litt på omania, men jeg liker ikke at det er så lav oppløsning på den

 

Oppløsningen har liten betydning i dagelig bruk og f.eks for å see video m.m

 

Men hvis du surfer mye pa nett, da merkes oppløsningen mere i det at du kan see mer av sidene på skjermen og att mindre zoom er nødvendig for at tekst skal bli leselig.

 

Men ikke glem at den fysiske størrelsen på skjermen også har endel og si for selve bruker opplevelsen.

 

Diamond/Pro 2.8 Tommer

Xperia 3.0 Tommer

Nokia 5800 3.2 Tommer

Omnia 3.2 tommer

Touch HD 3.8 Tommer

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
x1 frister veldig, men jeg er ikke glad i stylus, så jeg vet ikke hva jeg skal ta, kom med noen invendinger, pris er ikke noe problem

 

Du kan installere SPB panelet eller Touchflo 3D panelet pa X1, da trenger du ikke å bruke stylus saerlig mye.

 

Eller du kan også ta en titt på Samsung Omnia, denne kan du enkelt bruke helt uten stylus.

 

Eller så kan man lure på hovrfor man ikke kjøpte HTC fra starten av. Poenget med å kjøpe en dyrere SE telefon for å integrere HTC sin software virker litt rartb :)

 

Regner med HTC ler godt når de ser hvor mange som har valgt "deres" løsning på X1..

Lenke til kommentar
Eller så kan man lure på hovrfor man ikke kjøpte HTC fra starten av. Poenget med å kjøpe en dyrere SE telefon for å integrere HTC sin software virker litt rartb :)

 

Regner med HTC ler godt når de ser hvor mange som har valgt "deres" løsning på X1..

 

Ikke så veldig rart, etter alt så lager HTC Xperia X1 for Sony Ericsson :!:

 

Og gjengen på XDA-Developer forumet jobber nå med å portere SE panler til HTC mobiler :!:

 

Men grunnen til at jeg nevnte de 2 panelene, er så enkelt som at de stort sett disse som er tilgjengelig akkurat nå.

 

Over tid kommer garantert mange nye og bedre paneler til å bli gjort tilgjenglig fra flere av firmaene som lager spesialisert windows mobile programmer.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Regner med HTC ler godt når de ser hvor mange som har valgt "deres" løsning på X1..

 

Ikke så veldig rart, etter alt så lager HTC Xperia X1 for Sony Ericsson :!:

 

Over tid kommer garantert mange nye og bedre paneler til å bli gjort tilgjenglig fra flere av firmaene som lager spesialisert windows mobile programmer.

 

Alle har vel sett den flotte HTC logobildet i Xperiaen......i den orginale Xperia'en altså.

Lenke til kommentar

jeg kan varmt anbefale Touch Pro hvis du vil ha norske taster og fysisk qwerty tastatur. touch HD hvis du bare vil ha Touch. xperia er no ala Pro bare litt tynnere og litt kjappere men har ikke norske taster ennå, må fikse software for det har je hørt. og tube vet jeg ingenting om, siden det er nokia så er kanskje det den mest stabile. ^^

Lenke til kommentar
jeg kan varmt anbefale Touch Pro hvis du vil ha norske taster og fysisk qwerty tastatur. touch HD hvis du bare vil ha Touch. xperia er no ala Pro bare litt tynnere og litt kjappere men har ikke norske taster ennå, må fikse software for det har je hørt. og tube vet jeg ingenting om, siden det er nokia så er kanskje det den mest stabile. ^^

 

Xperia har ikke fysiske taster med særnorske tegn enda. Men det er æ,ø,å på skjermtastaturet og det er bare to taste trykk for å få disse på det fysiske tastaturet.

Ikke noe sur med software i hvertfall ikke på mitt eksemplar.

Lenke til kommentar

Xperia: du trenger ytterst sjelden å dra frem stylusen(kanskje litt på starten, men vender deg fort til det), kamera/video kvaliteten er ganske grei. æ,ø,å er ikke noe problem å få frem, blir også lett en vane etterhvert. Veldig raske menyer, panelene er spennende og kule og sist men ikke minst en utrolig skjermoppløsning.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det koker ned til et valg om du trenger qwerty eller ikke.

 

Hvis du trenger det, så er det Touch Pro eller X1 som er aktuelt. Her hadde jeg gått for X1. Den har større skjerm, bedre oppløsning, 3,5 mm jack integrert og bedre batteritid. En del synes at qwerty-tastaturet på Pro er noe bedre enn X1 sitt, men begge er bra - så jeg hadde ikke lagt avgjørende vekt på det.

 

Greier du deg uten qwerty, så er Touch HD det klare valget. Med 3,8" skjerm er den en fryd å bruke (jeg har den selv), den er skarp og god - og det går raskt å skrive på den. Stylus-behovet er veldig lite. I motsetning til det Amobil skriver i sin test, så er lyden bra og videoavspilling er ikke noe problem etter min erfaring. Men de har helt rett i forhold til kameraet, som er tregt og vanskelig å bruke i dårlig belysning. Innendørs uten dagslys er det ikke umulig å få OK bilder, men det er vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...