Gå til innhold

Problemer med installasjon av Ubuntu 8.10


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal installere Ubuntu 8.10 på den stasjonære PCen min, men har fått et lite problem. Når jeg har installert med alternate CDen får jeg kun opp dette når jeg starter opp PCen:

post-45401-1226256604_thumb.jpg

Dette får jeg også opp om jeg bruker liveCD. Jeg får rett og slett ikke gjort noen ting annet enn å røre på musa som også er på skjermen.

 

Er det noen som skjønner hva dette er?

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X.org som fucker sannsynligvis. Ctrl + Alt + Backspace dropper deg til en virtuell terminal hvor du kan logge inn og fikse slikt, men det krever i mange tilfeller god kunnskap om Linux og kommandolinje. Inkluder litt info her om hardware og kanskje noen kan gi deg en step-by-step (skjermkort er det viktigste). Men du kan jo forsøkte følgende etter du har logget inn:

Xorg -configure

Og så følge anvisningene for å teste oppsettet. Fungerer det kan du kopiere den konfigurasjonen til den riktige lokasjonen.

sudo cp oppgitt-navn-på-konfigurasjonsfil /etc/X11/xorg.conf

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Ok, tar hva som skjer steg for steg;)

 

Maskinen starter opp og hovedkortet starter opp som vanlig. Så starter GRUB opp og starter opp ubuntu. Deretter kommer ubuntu oppstarten opp som den skal. Og så kommer det bildet som jeg postet over...

 

Hardwaren skal fungere. Kjørte XP på denne før, og dette fungerte helt fint. Dette problemet oppstod også når jeg prøvde med liveCD, og XP kjørte fint etter dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...