Gå til innhold

Gi utenlandske spillere norsk pass for å spille for norge, bra?


sdf123

Anbefalte innlegg

Så et intervju med Alanzinho hvor han ble spurt om han hadde hatt mulighet for å få norsk pass om han da ville spille for det norske landslaget, hvor han da svarte ja. Hva syntes dere om å lage norske spillere på denne måten?

 

Vi har jo også et et eksempel med Ndure, han er jo vår nye løps komet. Jeg har litt sans for han, stilig fyr. Men jeg føler ikke han er Norsk, men det kan være fordi jeg ikke følger med på fri idrett og ville sett det annerledes på feks Alanzinho ettersom jeg er veldig interessert i fotball.

 

Noen som vet når Alanzinho kan søke om norsk pass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er selvfølgelig lov å si i mot, men man kan jo si utenlandske spillere. Ordet bruning hører ikke hjemme noen steder.

 

Over til det tråden handler om, jeg er for en liten magiker som Alanzihno, enormt god, burde bare blit litt bedre på å sende fra seg ballen i riktig øyeblikk, er litt for ego fortsatt.

 

Var jo også snakk om Kasey Whermann skulle bli norsk, men har ikke hørt noe fra den kanten på en stund. Han er vel ikke den vi trenger mest heller, litt opp i årene begynner han å bli også.

Lenke til kommentar
Enig med laffe der, vi trenger ikke dem. Landslaget vårt suger, vi får leve med det, iallefall er det ekte normenn som spiller der.

Hva er en "ekte" nordmann?

 

Og til et annet innlegg. "Bruning"; er det mennesker som er brune? Vi vet at polske keepere er gode. Og fått en polakk som keeper på landslaget blir jo feil, for han er "brun"!

 

Ta av deg brillene, vi lever i 2008 :)

Lenke til kommentar
En ekte normann er en person som er født og oppvokst i norge. Ikke en som kom hit for noen år siden for å spille fotball. Hva skjer med rekrutteringen i norge om det norske landslaget kun består av import normenn?

Det tar 7 år før man kan søke om statsborgerskap i Norge, da hvis man ikke er født her.

Og hvem bestemmer hva en ekte nordmann er når man først er statsborger?

Lenke til kommentar
En ekte normann er en person som er født og oppvokst i norge. Ikke en som kom hit for noen år siden for å spille fotball. Hva skjer med rekrutteringen i norge om det norske landslaget kun består av import normenn?

 

 

Jeg har hørt noe annet!

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Synest at følgende sperre er grei jeg:

 

Om en person kommer til landet for å spille fotball slik som f.eks. Alanzinho, så har de ingenting på det norske landslaget å gjøre.

 

Om personen kommer til landet av andre årsaker for så å spille fotball så står de fritt til å spille seg inn på landslaget.

 

Stygt sagt så skal man ikke importere landslagsspillere.

 

Og Laffe, kan ikke du komme med dine meninger istedenfor å bare komme med intetsigende onelinere da?

Endret av karakas
Lenke til kommentar
Jeg syns dette hadde vært bra, spesielt å få Alanzinho på landslaget ville vært fenomenalt. Få han inn med en gang så vi kommer oss til VM :new_woot:

Tror ikke at bare en spiller kan få oss til VM. Hele laget må prestere...

 

Jeg skjønner jo det, det var mest for å illustrere hvor mye jeg tror Alanzhino kunne hatt å bidra med på landslaget. Men dessverre er det vel sånn at gode spillere trenger spillere rundt dem som gjør dem gode, og da hadde det kanskje ikke hjulpet. Vi har jo en verdensstjerne i John Carew også, se bare på hvordan han gjør det i Aston Villa. Problemet er at der har han medspillere som gjør ham god, det har han ikke i like stor grad på landslaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...