Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke å logge meg inn i noen av brukerkontoene


Anbefalte innlegg

Et søtt lite hack som også funker på NT,2000, XP og på Vista er følgende:

-finn ut hva standard skjermsparer er, dvs den som sparer skjermen ved pålogging (husker ikke i farten hva den heter) Filen heter <et-eller-annet>.scr. Kanskje logon.scr?

-Start med en bootcd av noe slag, f.eks BartPE sin. Gå inn på filsystemet og døp om <et-eller-annet>.scr til <et-eller-annet>.scr-old

-Kopier cmd.exe til samme sted som scr filen ligger og kall den<et-eller-annet>.scr dvs det logon skjermspareren heter.

-Bot maskinen og vent 15 minutter. Da spretter kommandolinjen opp og den kjører som system. her kan du starte explorer.exe, controll.exde osv. Kanskje du kan kjøre system restore..

 

Skjermspareren er en omdøpt .exe fil.

 

mvh

Nytelse

 

Det virket litt komplisert, men jeg tror jeg først skal prøve windows repair CD-en.

 

 

 

Ellers har vi planlagt å gjøre dette:

 

Packard Bell-maskinen: 1

Fujitsu Siemens-maskinen: 2

 

Vi restarter 2 slik at den blir helt "ren". Deretter flytter vi harddisken fra 1 over til 2. Når dette er gjort overfører vi det viktige innholdet fra hardisken til 1 over på en ekstern harddisk. Deretter flytter vi harddisk 1 over til pc 1 igjen, og restarter denne med windows-Cd-en.

 

Kan dette fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkel løsning.

 

Sett inn en ubuntu-cd (gratis).

Boot live (altså start opp ubuntu uten å innstallere).

Du har nå et komplett skrivebordsmiljø der du kan ta så mye backup du bare ønsker.

 

Start maskinen på nytt, sett inn windows-plate, installer windows på nytt (dersom du ikke forelska deg i ubuntu da :p)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg ikke formatere? Hva er galt med det. På den gamle Fujitsu-maskinen er det lite på hardisken som er verdt å ta vare på. Den er litt treg og er en pc som er lite i bruk.

 

 

Når du formaterer så mister du alt. Men det er ikke nødvendig, men hvis du vil så kan du godt gjøre det. Men prøv nå å sette i harddisken fra nr 1 i nr 2 :yes:

Lenke til kommentar

Du har et virus på maskin. Et ganske gammelt fra 2003. Husker ikke hva det heter i farten. Maskin vil reboote uansett hvordan måte du logger inn på.

 

Finnes mange virus program som du kan boote fra cd før du logger på maskinen. Avast f.eks. http://www.avast.com/eng/avast_bart_cd.html

 

Eller en gratis versjon av Avira:

http://dl.antivir.de/down/vdf/rescuecd/rescuecd.iso

 

Finnes mange flere varianter hvis du er mer komfortabel med det. Er ingen vits i å drive å flytte harddisken frem og tilbake mellom maskiner.

Endret av Doleo
Lenke til kommentar
Høres ut som det happy.exe viruset som var for noen år siden.. Fikke maskinen til å restarte, mener å huske at symantec hadde en fix på den.Få den på en diskett(yepp på den tiden så var det det) eller en minnepenn og boot opp fra den..

Tror du husker feil med hensyn til happy.exe, som herjet omkring 1999, her er litt info: http://www.rootsweb.ancestry.com/~fianna/faq/viru2.html

Lenke til kommentar
Jeg har nå startet en virusscan fra virusprogrammet Avira som Doleo ambefalte. Nå er det bare å vente på at scanningen blir ferdig. Er det noen som vet hvor lang tid dette kommer til å ta?

 

Kjenner ikke programmet så jeg vet ikke, men det kommer nok også an på hvor mye data du har på disken.

Lenke til kommentar

Hei igjen, beklager dobbelpost, men jeg ønsker å vise at det er kommet noe nytt her.

 

Scanningen gikk fint, men problemet er enda ikke løst. Jeg klarer fortsatt ikke å logge meg inn på noen av brukerkontoene. Jeg skal i dag prøve ubuntu. Eller har dere noen andre gode ideer?h

 

EDIT: Ubuntu var tingen! Nå holder filene på harddisken på å overføres til en ekstern harddisk. Takk for alle råd og tips, og en spesiell takk til JimL for tipset om å bruke Ubuntu.

Endret av ArsEna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...