Gå til innhold

Har satt sammen denne pcen kommentarer plz!


Anbefalte innlegg

Har jeg alt jeg trenger for å få den til å rulle?

Hvordan er det med støynivået på denne maskinen?

Alle kommentarer mottas med takk.

 

Chieftec MX-01B-D Matrix Super MidiTower Black 360W ATX 876.00

ASUS P4G8X Deluxe 1803.00

Intel Pentium 4 2.53GHz 512Kb 533MHz Boxed Socket 478 1847.00

TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC2700 333MHz 2 stk 514.00

Seagate Barracuda 120Gb 7200rpm 2Mb UDMA100 IDE 1225.00

Standard 1.44Mb 3.5" floppy black 196.00

LITE-ON LTD163 DVD-ROM 16X DVD/48X CD bulk IDE 347.00

LITE-ON LTR CD-RW 52x24x52x Burn Proof Retail intern IDE 520.00

Sapphire ATI Radeon 9000 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP 832.00

Windows XP Pro på CD Norska OEM 1363.00

 

Totalt inkl moms 10037.00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk crucial sin minnebrikke da unngår du inkompabilitet

Ville oxo brukt radeon 9100 128 mb sitt kort hvis du ikke skal spille så mye.

For spill ville jeg heller satse på 9500

 

Muligens sett nærmere på asus sin brenner og WD sin hd med 8 mb cache

 

Tror at 512 mb ram burde holde en stund, men sats da på ram du kan ungå inkompabilitet med i fremtiden Crucial garanterer at det går bra

 

Btw skal du ha OEM windows må du kjøpe et microsoft produkt i tillegg som feks tastatur/mus

Lenke til kommentar
det du burde gjøre er å bytte ut den orginale viften som føger med cpu`n.. ikke noe særlig dersom du skal overklokke...

 

mer minne er heller ikke dumt....

 

 

-------------

 

Den orginale CPU kjøleren fungerer helt ok til overklokking...har en kammerat som har nådd 2.9GHz med boxed vifta.

 

Står 2x512MB, er ikke det nok?

Lenke til kommentar

Dette var kjapt folkens

Kommer litt dårlig frem i (u)oversikten, men det er 2*512 mb ram

var heller ikke klar over sidevift, tusen takk.

Når det gjelder skjermkort så var det 9100 jeg skulle ha, veldig glad for den påmindelsen

Gode tilbakemeldinger.

ps skjønner ikke helt det med inkompabilitet, og microsoft mus/tastatur i forhold til OEM utgave.

Er det noe viktig jeg har glemt, eller er det bare å sette igang å installere?

Lenke til kommentar
Har jeg alt jeg trenger for å få den til å rulle?  

Hvordan er det med støynivået på denne maskinen?  

Alle kommentarer mottas med takk.

 

 

Hmm.. ser berre EIN ting som manglar her, men det er ganske vesentleg, ganske utruleg at ingen har komme på dette før..

 

 

Du treng fire slike:

 

Kontorstol_hjul.jpg

 

du kan evt bruka skateboardhjul, dei er dyrare, men rullar fortare. Det spørs vel om du har planar om å trimma (overklokka som enkelte seier) maskina di.

Lenke til kommentar

Hei og hopp!

 

Personlig ville jeg byttet ut den ene ram brikken for å legge noen ekstra kr i skjermkortet, og kjøpt 9500 som flere andre påpeker. Men selvsagt er dette avhengig av hva du skal bruke PC'en til.. Dersom du ikke har noen spesielle behov som tilsier ekstra mye ram er det unødvendig med en gig.

 

Ellers må jeg si meg enig i gode valg. Liteon brenneren er knall. Kjøpte 48X versjonen for en ukes tid siden, og er meget fornøyd.

 

Andy

Lenke til kommentar

ang inkompalabilitet så satt jeg en gang 2 identiske like twinmos 512 ddr 2700 på mitt asus p4pe hk. Det gikk ikke. begge sammen gikk ikke men en om gangen gikk fint. Dette skjer fordi dem ikke er kompatible med hverandre. det som skjedde var at allt fryser ved oppstart av windows. Crusial og muligens kingston garanterer at de skal være kompatible med hverandre.

men er ening med at du burde heller satse 500 kr på et bedre skjermkort som 9500 pro enn 1 gb ram men som sagt det er helt opp til hva du skal bruke maskinen til. %12 ram holder til det meste idag men det gjør ikke 9100 kortet. I 3dmark2001 bør du få ca 8500 med 9100 kortet mens du får 11-12000 med 9500 kortet

Lenke til kommentar

ATI er bare oppskrytt!!

Har testet både Ati 9700pro og POV Gforce4 4800 på pc-en.

Gforce er totalt best på overklokking og er mye bedre på spill.

 

ATI sine kort er bare optimatisert for "syntetiske" benchmark programmer, for da tror folk de er bedre. Reslultat i feks. 3Dmark 2003 kan ikke måles med hvordan det fungerer i spill.

 

Kjøp Gforce viss du skal spille, men viss du egentlig skulle satse på ATI 9100 har sikkert ikke spill så altformye å bety for deg, da holder det lenge.

Lenke til kommentar
det du burde gjøre er å bytte ut den orginale viften som føger med cpu`n.. ikke noe særlig dersom du skal overklokke...

 

mer minne er heller ikke dumt....

 

 

-------------

 

det står 2stk der altså.....

mer enn en GB ram trenger man ikke om man skal bruke til spilling.......sikkert ikke til noe annet heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...