Gå til innhold

Beste spill ever?


Anbefalte innlegg

Hva er den beste klassikeren du har spilt?

Altså Hvilket spill spilte du for lenge siden og var avhengig/spilte kontinuerlig til du var ferdig??

Min er Monkey Island 1.

 

Av andre spill kan jeg nevne:

Ports of call (båt - handel spill)

Stunts (Artig bilspill)

Hotrod/Street Rod (bilspill også på Amiga)

 

Jeg er ikke intressert å høre om Quake, CS, og alle "nye" spill.. (DOOM er jo gammelt da)

Jeg mener de spillene dere som har hatt PC en stund spilte i DOS, og Win 95.. (ikke no OpenGL/D3D nei!!)

Tenkte Det er koselig med litt nostalgi? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja...Må bli fra Commodore 64 tiden det da :

 

Zak McCracken

Maniac Manision (eller hva det het)

Trollie Wollie (Skikkelig kult)

Bruce Lee

BC Quest for tires :lol:

Pirates !

Oil Imperium

Football Manager

 

Er så mange gamle gode at jeg ikke husker 1/100 av dem engang.

På pc så var vel de første spillene jeg spilte....Larry og Test Drive tror jeg. Brukte mye tid på dem 2 der, men kjøpte min første Pc i 98 så det var etter Dos/bootdisk-helv**e (heldigvis) :smile:

 

Husker forresten "Ports of calls" fra Amiga. Bra spill det ja.

Stunts. Var det noe alla' Hard Drivin' - Det første 3D bilspillet med "Force Feedback" på automaten ??

Kult å spille, men for en grafikk. Grafikken var jo bygd opp av pixler svære som containere. :smile:

Monkey Island var også glimrende. Spilt på Amiga.

 

_________________

 

M.v.h.

Jarle

 

 

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-01-16 23:21 ]

Lenke til kommentar

Fra Amiga: North & South, alle Leisure Suit Larry spillene, Super Hang On, + masse andre

 

Fra PC: Alone In The Dark (kun den første), Indiana Jones And The Fate Of Atlantis, Gunship 2000 og Stunt Island (flysimulator hvor du skulle lage egne filmer med skikkelige stunts)

 

Dette er noen av de gamle, gode som jeg bare MÅTTE spille rundt.

 

Hadde en kul Pac-man klone til den første data'n jeg hadde også. ( Dragon 32, med 16kb internminne! )

 

Ahhh....de gode, gamle dager :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-17 00:09, PeeJay skrev:

Ingen tvil; den første Formula One Grand Prix fra Microprose/Geoff Crammond. Jeg har aldri, hverken før eller siden, brukt så mange timer på et spill.


Wow, er det ikke bare jeg som ble svinehekta på det spillet altså? Det var kult å høre. Jeg husker det var et av de aller første PC-spillene jeg kjøpte. Var vel omtrent samtidig da jeg fikk min første joystick. Jeg var kanskje litt sent ute, men jeg har aldri siden blitt så hekta på et F1-spill.

Lenke til kommentar

Er kanskje ikke så gammel som "gammel-kara" i dette forumet, men allikevel... Here goes nothing!

 

- Ultima VII (Mange måneder. Greide det aldri ut :grin:)

- Quest For Glory III (Greide det faktisk. Etter MANGE måneder.)

- Monkey Island II: LeChuck's Revenge

- Stunts

- Street Rod

- Transport Tycoon

- Pizza Tycoon

- MaxPayne (Sorry, men har spilt igjennom det seks-syv ganger nå... Vet ikke hva som går av meg!)

- Settlers

- Colonization

- Blood

- Rise of the Triad

- Wolfenstein 3D

- Duke Nukem II

- Duke Nukem 3D

- River City Random (NES-emulatsjon.)

 

(Helvete! Hvorfor HUSKER jeg alt dette? Har det noe med det å gjøre at jeg er overtrøtt?)

Kommer kanskje mer senere...

Lenke til kommentar

load "nostalgi",8,1 :smile:

 

ehm, ufo : enemy unknown og x-com : terror from the deep har stjålet mer nattesøvn fra meg enn noen andre spill.. cs begynner å nærme seg, etter et års spilling.

 

ah, det var tider, det. den gangen man kjente noen som kjente noen som hadde 1x cdbrenner. da folk ristet på hodet og mumlet "overkill" når man hadde 420mb harddisk.

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt for "nytt", men...

 

Half-Life - kongen av FPS, ingen over, ingen ved siden...Har står for meg som den største spillopplevelsen gjennom mine mange år med pc.

 

Ellers er Warcraft 2 og Panzer General (1'ern, men også 2'ern og 3'ern) spill jeg har brukt uhyggelig mye tid på.

 

 

Smagen er som bagen!

Lenke til kommentar

HALLO da.. dere glemmer slik som Final Fantasy (spess nummer 3), og for ikke å nevne ZELDA: A link to the past! fy skamme seg å glemme slike spill.. Super Metroid er heller ikke så dårli, er vel en av dem som har tatt mest nattesøvn fra meg.. Spill som Rock 'n' Roll racing, Cobra Triangle, Bomberman, Smash Tennis, Super Offroad.. The last ninja kan heller ikke glemmes.. ASv litt nyere dato er Final Fantasy 7, og definitivt Metal gear solid to meget bra spill..

 

Takk.

Lenke til kommentar

Veldig lett å glemme mange av de utallige spillene man har spilt gjennom tidene..

Det var da spillene var zippet i PKZIP på et par disketter..

 

Pirates gikk seint på min PC.. :sad:

 

Det er sykt mange spill som hadde mer humor da en nå. Bedre humor. Det er jo fordi nå kan man schmelle p med heftich grafikk, og så er spillet liksom automatisk bra. Monkey island 1 og 2 lo jeg med nesten blå og grønn av... Jeg tror spillene ikke blir laget på samme måte nå... :sad: Mange spill har dårligere plot, og en elendig story, men er fett å spille pga rått gameplay.. men men..

 

Noen av dere som har spilt "Jones in the fast lane"?

Det blir jo på en måte en forgjenger ti The Sims..

 

Det med pixles på størrelse med en liten bil: Man var jo ofte glad så lenge spillet gikk i det hele tatt!! Og hvis man var heldig fikk man til lyden og!

Med Soundblaster og greier!! :eek:

 

Artig å se at det ikke bare er meg som har spilt til "før i tiden" og.... :smile:

Lenke til kommentar

Men den aller aller største oppfinnelsen (på lik linje med hjulet) er selvfølgelig TURBO TAPE!!!!

 

Manic Miner og Blagger er også spill som vekket interesse. Lemmings ER og blir en klassiker på Amiga'en!!!!!!!!

 

For alle nostalgikere så kan det jo nevnes at det finnes både C64 emulatorer og Amiga emulatorer. WinUae (Amiga emulator) støtter jo også AGA chipsettet, og fungerer glimrende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...