Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med treig internett


Anbefalte innlegg

For en uke siden så starte jeg få regelmessig disconnect i WoW og surfing/laste ned går utrolig teigt. Har 9mbit fra NGT og sitter ikke med noe brannmur eller noe slikt.

 

Deler nettet med 2(3)stk, begge de 2 spiller for det meste. Og har ikke noe utslag på meg.

Målte nå hastigheten på itavisen og fikk som resultat:

Nedlastingshastighet:

38 kbit/s

(100 000 bytes på 21,151 sek)

 

Opplastingshastighet:

588 kbit/s

(1 000 000 bytes på 13,609 sek)

 

Noe som ikke stemmer.

Kom hjerne med forslag.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en uke siden så starte jeg få regelmessig disconnect i WoW og surfing/laste ned går utrolig teigt. Har 9mbit fra NGT og sitter ikke med noe brannmur eller noe slikt.

 

Deler nettet med 2(3)stk, begge de 2 spiller for det meste. Og har ikke noe utslag på meg.

Målte nå hastigheten på itavisen og fikk som resultat:

Nedlastingshastighet:

38 kbit/s

(100 000 bytes på 21,151 sek)

 

Opplastingshastighet:

588 kbit/s

(1 000 000 bytes på 13,609 sek)

 

Noe som ikke stemmer.

Kom hjerne med forslag.

Vel, når ingen andre er på så skal du ha en teoretisk nedlastingshastighet på 9 Mbit/s (9000 kbit/s). Du får 38 kbit/s så her stikker nok de som spiller og deler nett med deg av med det meste. Sjekk om routeren din har mulighet for å fordele båndbredde på brukere. Evt. så kan det jo være noe galt fra NGT sin side.

 

Selv har jeg 4 Mbit ned og 1 Mbit opp fra Canal Digital over kabel. Fra surfometeret her http://www.dinside.no/data/bredband-og-int...9/art91179.html

måler jeg min hastighet til 5044 kbit/s ned og 931 kbit/s opp så jeg er veldig fornøyd. Jeg har i øyeblikket 3 maskiner som deler nettet, men kun en er i bruk akkurat nå.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Takker for forslag og svar. Det med å slå av/på routeren har jeg prøvd. Har ikke hatt dette problem før, til nå. Hvor alle i huset har spilt, samtidig som lasta ned noen WoW filmer på 200mb max.

 

Ringte NGT (dyrt, lol, 214kr før-140kr etter) og de fant ikke noe feil på linja. Har en som sitter med trådløst kort i pcen, men eneste han gjør (som jeg vet om, heh) er å spille. Skal vel ikke ha noe utslag det, vel ?.

 

Bruk http://speedtest.net/ istedenfor itavisen sin.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar
Hvis du kan få en av de andre til å måle hastigheten så finner du ut om det er noe med din PC eller routeren.

 

Er dessverre ikke min pc. Når internetten gjør dårlig utslag til meg, får han andre det samma resultatet. Går treigt på begge pcene.

 

Som du nevner, kan jo være routeren det er noe galt med eller telefon kontakten, som sitter i veggen. Begynner å bli dårlig elrno slikt.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...