Gå til innhold

Aftenposten utvider til Spania?


Anbefalte innlegg

Driver og forbedrer på spansken min for tiden, og i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle lese litt spanske aviser, og tastet uten å kunne noen adresser bare enkelt og greit inn www.noticias.es. "Noticias" betyr nyheter på spansk, så jeg tenkte at det kanskje var spanske nyheter å hente der. Men da kom jeg til en side med Aftenpostens logo, og hvor det på norsk står at siden er inaktiv, muligens fordi nettjenesten er under utvikling. Prøver Aftenposten å utvide til Spania? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange nordmenn i spania da. Kanskej det er de som er målgruppen :p

de har blitt for ".es-et"? :hmm:

 

edit: kansje det er for å få spanske veiarbeidere til å se hvordan veiene er her og kansje få de til å flytte her for å bli rik ved å ta jobbende det de "laterlige" veiarbeiderene her?(

lang setning uten ",",".","!","+" osv, men med "?")

(og "(" og ")"?)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Driver og forbedrer på spansken min for tiden, og i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle lese litt spanske aviser, og tastet uten å kunne noen adresser bare enkelt og greit inn www.noticias.es. "Noticias" betyr nyheter på spansk, så jeg tenkte at det kanskje var spanske nyheter å hente der. Men da kom jeg til en side med Aftenpostens logo, og hvor det på norsk står at siden er inaktiv, muligens fordi nettjenesten er under utvikling. Prøver Aftenposten å utvide til Spania? :D

Man får kjøpt både VG, Dagbladet og Aftenposten (sikkert flere også) på østkysten av spania, så ikke tvilsomt det :p

Lenke til kommentar

Trur eg kan meir forklare samanhengen.

 

Aftenposten er eigd av Schibsted.

Schibsted ein ei heil rekke firma i europa, dette er nok eit domene som Schibsted eiger og ruter det berre til ein server i serverhallen som aftenposten har.

 

Så det er ikkje aftenposten som ekspanderer til Spania, men eigerene som har interesser der allereie. 20minutos.es er blant deira selskap.

Lenke til kommentar

Aha. Det kan jo forklare en del, Jankee. Jeg ble bare litt overrasket over at det kom fram noe på norsk på en spansk internettadresse. Trodde først det var relatert til min norske IP-adresse, men prøvde å åpne samme side i hidemyass.com og fikk den fremdeles på norsk. Kanskje det kommer noe senere eller kanskje de holder adressen og selger den med fortjeneste en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...