Gå til innhold

Hvordan omgjøre avi-filer slik at du kan spille de i dvd


Anbefalte innlegg

Hei

 

har lastet ned noen filmer fra nettet, og disse har avi som betegnelse. Er det noen som har et program som omgjør disse filene ved brenning slik at filmen kan brennes på en cd plate og settes i dvd spilleren.

 

håper på svar!!!

 

mvh

svarstad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VCDEasy konverterer filmen og brenner plata til deg. Har fungert på de få platene jeg har brent.

 

En veldig enkel måte å gjøre dette på er å bruke Nero.

 

Da må du vel kjøpe en plugin for å få filmen konvertert. Nero støtter ikke dette i utgangspunktet.

 

Og det er igrunn ingen vits å gjøre da det finnes gratis programmer som gjør dette for deg.

Lenke til kommentar

Da må du vel kjøpe en plugin for å få filmen konvertert. Nero støtter ikke dette i utgangspunktet.

 

Og det er igrunn ingen vits å gjøre da det finnes gratis programmer som gjør dette for deg.

 

Har kovertert flere filmer i Nero og har ingen plugin.. :-?

Lenke til kommentar

Jeg har kun prøvd å konvertere til svcd i Nero. Da har jeg fått opp en boks som sier at jeg må hente ned en plugin fra Nero's hjemmeside.

Mulig det går fint å konvertere til vcd.

 

Også mye mulig at det er jeg som gjør noe feil fordi det her har jeg ikke peiling på. :)

Lenke til kommentar
For å brenne SVCD trenger du en plugin til NERO, for å brenne VCD trenger du IKKE en plugin om du har en rimlig ny versjon av programmet.

 

Nei. For å konvertere til SVCD trenger du plug-in. Du kan fint brenne SVCDer uten plug-in.

 

Nero er ikke et godt valg hvis man er ute etter å få et noenlunde bra resultat. Man har ikke akkurat kontroll over kvaliteten. TMPGEnc er et bedre valg, IMO.

 

Guider finner man på www.doom9.org eller www.dvdrhelp.com

Lenke til kommentar
Mener NERO ikke brenner svcd'er uten plugin altså? Er du sikker i din sak!? :wink:

 

Eh. Ja.

 

Lurte på om det er noen som kan si hvor lang tid det tar å konvertere sånn ca.... Timer?

 

Kommer helt an på. Konverterer du med Nero, tar det ikke lang tid, men du får et helt for jæv|ig stygt resultat. TMPGEnc, DVD2SVCD, CCE er bedre valg mhp kvalitet og kontroll over resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...