Gå til innhold

Nekte seg selv kreditt/forbrukslån.


krage83

Anbefalte innlegg

Ber om et lite råd fra forumets «vise menn/kvinner».

 

Saken er at jeg har en lei tendens å kjøpe ting på kreditt istedenfor å spare penger, og fort kan bruke alt for mye på kort tid. Ber derfor om et lite råd fra dere her inne på måter å «nekte» meg selv kreditt og forbrukslån. Jeg har brukt alt for lang tid og alt for mye penger på å få fjernet alle betalignsanmerkninger, og på å få nedbetalt alt jeg tidligere har hatt av overnevnte typer gjeld.

 

Men for ikke så lenge siden har jeg igjen klart å kjøpe på kreditt, riktignok ikke så dyrt (6000 kr) og jeg har fint råd å betale denne ned, også mye kjappere enn hva avtalt nedbetalingsplan er, men saken er at når jeg nå igjen har gjort dette er jeg redd at jeg skal komme inn i «gammelt vondt spor», lurer derfor på:

 

Finnes det noen mulighet å «reservere» seg mot slikt, sånn at når det gjenomføres en kredittsjekk på meg så vil den automatisk bli avslått? Sammtidig som jeg slipper å betale inkassosalærer og dyre renter, samt at jeg kan oppheve «reserveringen» dersom jeg har behov for det (f.eks. boliglån, nytt mobilabonnement osv.)?

 

Noen råd?

 

 

(om dette er skrevet i feil kategori er det fint om mod. flytter det til riktig sted).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg inn en frivillig registrering hos Dun & Bradstreet, Lindorf og Creditinform så er du sikret. Dette er noe du har full anledning til å gjøre.

 

Bare vær obs på at når du skal opprette abbonement eller lignende, så vil det komme opp en slik sperre på deg. Så slikt kan det være litt mer plunder.

 

Men det er bedre med en frivillig sperring enn ufrivillig sperring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...