Gå til innhold

Flere Sata kontakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har straks brukt opp mine Sata kontakter på hovedkortet og jeg har ikke flere PCI kontakter tilgjengelig.

Noen som har noen ide om hvordan jeg kan få flere Sata kontakter tilgjengelig med denne forutsetningen? Utrolig irriterende at det er så få Sata og USB kontakter på hovedkortene i disse dager hvor nesten alt bruker disse :mad:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei,

Jeg har straks brukt opp mine Sata kontakter på hovedkortet og jeg har ikke flere PCI kontakter tilgjengelig.

Noen som har noen ide om hvordan jeg kan få flere Sata kontakter tilgjengelig med denne forutsetningen? Utrolig irriterende at det er så få Sata og USB kontakter på hovedkortene i disse dager hvor nesten alt bruker disse :mad:

Litt usikker her , men for fleire sata kontakte trur eg du må ha ei ny strømforsyning.

Endret av Nesjen92
Skrevet

Takker for svar.

Nå tenkte jeg mest på signalkabler for tilkobling av harddisker, CD/DVD osv.

Men når det er sagt, har jeg sannelig ikke tenkt på hvor mange strømkontakter jeg har igjen. Kanskje jeg snart går tom der også :!:

Skrevet

For PCI-E kan du anskaffe deg en RAID kontroller / SATA Kontroller (Her kommer de i alle prisklasser og i alle kvalitetssorter, fra billige 800 kroner opp til 50000 kroner)

Utenom det så begynner det å bli problematisk... Du får bygge en maskin til da og bruke den til "Arkivering" :p

Skrevet

Du trenger ikke kjøpe raid-kontroller.

Kjøp deg et enkelt SATA PCI card, med 2-4 porter på.

Jeg kjøpte et eller annet billigkort som jeg ikke husker navnet på, som jeg betalte et par hundre kroner for (4 porter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...