Gå til innhold

Trenger gode råd ang ny pc. Gaming pc ati/nvidia


Anbefalte innlegg

Pris er ikke helt relevant her:

 

Følgende ting trenger jeg:

Hk

Cpu

Gfxkort

Ram

 

her kommer spørsmålet.

 

Jeg har allerede sett meg up C2D-E8600 cpu så derifra trenger jeg et oppsett som jeg kan velge.

 

Kriterier jeg har er primært spill men noe rendering.

Trenger 2 GODE hk oppsett forhold til overnevnte Cpu som har god og stabil Crossfire/Sli

 

Hvilke HK skal jeg se på i forhold til ytelse hvis jeg skal ha et godt kort for CF og hvilket skal jeg ha for Sli?

 

Rendering er ikke så viktig bare god ytelse i spill etc.

 

Har hørt så at ddr3 minnet ennå er ustabilt? Hva er fakta rundt dette? er litt utdatert per dags dato hva som er best nå. Skal ikke overklokke men gjerne ha muligheten til det.

 

Har også tenkt litt på enten 4870 i CF evt et geforce kort i SLI

 

Takker så meget for gode innspill

Endret av VincentYa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang ddr3 vet jeg ikke, men prisene begynner jo å bli greie. Om du gikk for det ville jeg hvertfall vært meget nøye med å sjekke at ram og HK er mer enn kompatible!

Hvis ikke så gå for 1066Mhz ram, ha i bakhodet at HK støtter 1066 og kanskje lit mer om du klokker.

 

 

CPU du har valgt SKAL overklokkes;) Kjøp denne og du kan fint klokke den til 4-4.2Ghz Uten å få temp problemer, mener å huske at anbefalt 24/7 spenning er 1.35V ?? så still CPU på denne spenningen og klokk så langt du klarer. Du vil komme over 4Ghz og idle på 30grader:)

 

GPU: Ikke kjøp 4870 i cf, kjøp 4870x2 da har du så du klarer deg lenge!

Lenke til kommentar
Ang ddr3 vet jeg ikke, men prisene begynner jo å bli greie. Om du gikk for det ville jeg hvertfall vært meget nøye med å sjekke at ram og HK er mer enn kompatible!

Hvis ikke så gå for 1066Mhz ram, ha i bakhodet at HK støtter 1066 og kanskje lit mer om du klokker.

 

 

CPU du har valgt SKAL overklokkes;) Kjøp denne og du kan fint klokke den til 4-4.2Ghz Uten å få temp problemer, mener å huske at anbefalt 24/7 spenning er 1.35V ?? så still CPU på denne spenningen og klokk så langt du klarer. Du vil komme over 4Ghz og idle på 30grader:)

 

GPU: Ikke kjøp 4870 i cf, kjøp 4870x2 da har du så du klarer deg lenge!

 

 

tusen takk for input. Det skal være en gaming pc og jeg vet at per dagsdato er 4870x2 best men skal være litt økonomisk men likevel sinnsyk ytelse.. får se hva jeg får tinga for ettersom jeg får det for innkjøpspris. men har du noen HK å anbefale forhold til 4870(x2) oppsett evt 2x 4870x2

Lenke til kommentar

for 4870x2 vil jeg nok anbefale hvemsomhelst P45-hovedkort (med unntak av de billige Asus-kortene). Asus leverer superkort så lenge du kommer over den billigste serien dems, men de billige er kjiipe og ikke fullt så bra. Gigabyte leverer faktisk gode hovedkort, uansett prisklasse.

 

Skal du ha 2x 4870x2 bør du kanskje vurdere et x48-hovedkort, da de har 2x pciexpress16-kontakter. Veit ikke om noen faktisk kan bevise at det er ytelsesforskjell på 8x kontra 16x, eller om det er samme hypen som var rundt AGP32x eller hva det nå var.. Det hadde ihvertfall overhodet ingenting å si den gang.

 

Når det gjelder cpu vil jeg egentlig ikke anbefale E8600. Den koster over 2000kr, altså 800kr mer enn E8400, og har bare 300mhz høyere frekvens. Da kan du heller vurdere å klokke E8400 bittelitt. Ikke er det vanskelig eller risikofylt heller. Bare å øke FSB fra 333 til 400mhz, og du har 3,6ghz med en gang. Setter du deg litt mer inn i innstillingene, skal det ikke være umulig å få den opp i 4ghz heller.

 

Så bør du vurdere om eksisterende strømforsyning er god nok, eller om du bør investere i en større og slemmere en. Dagens systemer har en tendens til å spise litt strøm. Er du fornuftig i kabinettvalget, kan du kjøre to små - det gjør jeg. En Mist 500w og en Mist 650W. Ganske kjekt, og det blir billigere i lengden også =)

Lenke til kommentar
Ang ddr3 vet jeg ikke, men prisene begynner jo å bli greie. Om du gikk for det ville jeg hvertfall vært meget nøye med å sjekke at ram og HK er mer enn kompatible!

Hvis ikke så gå for 1066Mhz ram, ha i bakhodet at HK støtter 1066 og kanskje lit mer om du klokker.

 

 

CPU du har valgt SKAL overklokkes;) Kjøp denne og du kan fint klokke den til 4-4.2Ghz Uten å få temp problemer, mener å huske at anbefalt 24/7 spenning er 1.35V ?? så still CPU på denne spenningen og klokk så langt du klarer. Du vil komme over 4Ghz og idle på 30grader:)

 

GPU: Ikke kjøp 4870 i cf, kjøp 4870x2 da har du så du klarer deg lenge!

 

 

tusen takk for input. Det skal være en gaming pc og jeg vet at per dagsdato er 4870x2 best men skal være litt økonomisk men likevel sinnsyk ytelse.. får se hva jeg får tinga for ettersom jeg får det for innkjøpspris. men har du noen HK å anbefale forhold til 4870(x2) oppsett evt 2x 4870x2

 

 

Hva regner du som billige kort? har du et spesifikt kort som er godt oppimot 4870x2 som er å anbefale? trenger noen spesifikke kort å se på siden jeg har helt har falt ut av lasset i forhold til nyere HK etc.

e8400 er ikke i nærheten av hva 8600 kan yte da.. eller er jeg på bærtur

Endret av VincentYa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...