Gå til innhold

Har garntien på xbox'n min gått ut?


togr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil Kewell, han har ikke 5års garanti. Men 5års reklamasjonsrett har han, er ganske stor forskjell på de ordene der så ikke bland de. Garanti er en frivillig ting som produsentene har og denne tiden er ikke lovbestemt. Men reklamasjonsrett er derimot lovbestemt så produsentene ikke kan snike seg unna.

 

Men over til saken, Microsoft har utvidet garantien til 3år på de konsollene som får RROD så siden Xbox ble lansert i 2005 så har du fremdeles garanti igjen.

Lenke til kommentar

det er vel det jeg skriver....

 

 

garanti + 5 års reklamasjon

 

 

garantien er vel 3 år når det gjelder RROD

 

xbox.com registrering fungerer ikke, du må ringe og du har garanti + reklamasjon på 5 år

 

fikk registrert den over nett nå. så ser ut som det fungerer. ok, ja var d jeg trodde at jeg fortsatt hadde garanti.

 

 

men så skjer det ingenting...du må ringe

Lenke til kommentar
Beklager. Man har 5 år reklamasjon.

Noe som er det samme som 5 år full garanti?

Nei. Nei og nei. Ikke bland de to ordene :)

 

Reklamasjon er noe man har krav på igjennom forbrukerkjøpsloven. Garantien er noe produsentene, leverandøren, butikken eller selger gir deg EKSTRA ut over reklamasjon. Garantien skal da gi noe mer en bare reklamasjon, ellers er garantien lovstridig.

Lenke til kommentar

Hva i all verden kan garanti gi deg som ikke reklamasjon kan da?

Om ikke "dingsen" skal kunne få riper i skjermen, men får det -så dekker reklamasjon det

Om ikke "dingsen" skal slutte og funke, men gjør det -så dekker reklamasjon det

 

Bare jeg som synes garanti er butikkenes forsøk på å late som om de er hyggelige?

 

Edit: Motsier deg ikke, bare lurer på forskjellene.

Endret av Hiltur
Lenke til kommentar

De kan gi deg garanti for akkurat hva de vil - hva de ønsker å ta på seg av utgifter.

 

Men for det første og fremste så har ikke USA en så god forbrukerkjøpslov som vi har her, og dermed er det der det er mest bruk for slike garantier.

 

Hørt om livslang garanti? Tupperware har bl. a det. Modern kjøpte en skål for 20 år siden (?), og nå var den ødelagt i håndtaket. Hun fikk ny. Ikke tale om at forbrukerkjøpsloven hadde dekket det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...