Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Flere blåskjermer. Kan noen tyde feilmeldingen?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bare idag har jeg hatt 7-8 blåskjerm der feilmeldingen ved blåskjermen sier: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Er det noen som kan tolke denne feilmeldingen? I de siste par tre uker har jeg hatt problemer med chipset vifta(den lille hissige vifta på hovedkortet) der ved oppstart fikk jeg melding om at denne viften ikke gikk eller gikk for sakte. Saken ordner seg når pcn startes på nytt. Men jeg hører at den vifta lager mer støy nå enn før. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng med blåskjerm fenomenet. Har vært plaget med blåskjerm kun idag etter at jeg fikk installert ny adsl internett tilgang fra telenor. Bare til opplysning så har jeg et tre år gammelt 939 system som har fungert hittil helt feilfritt.

 

Alle tilbakemeldinger er velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Feilemldingen sier egentlig ingenting annet enn at det er feil med en eller annen driver (eller memory).

 

Se om det står nevnt noe mer i blåskjermen, f.eks nevnet på en .dll fil eller lignende så kan en muligens isolere problemet litt.

 

Ny ADSL... Ble det installert noe som helst på PC'en eller var det bare ny boks fra TeleNor?

Lenke til kommentar
Bare idag har jeg hatt 7-8 blåskjerm der feilmeldingen ved blåskjermen sier: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Hadde du tatt deg litt tid til å søke på nettet først, så hadde du funnet flere tråder på dette forumet om akkurat samme feilmelding. F.eks denne.

 

Denne tråden sier ikke en dritt. Det eneste den forteller er at feil kan ligge i alt fra drivere, MB, lydkort, minne og ja...de aller fleste komponenter. Så det var ikke akkurat eureka du kom med.

 

 

la meg gjette, du har et A8N5X kort? men bluescreen problemet tror jeg ikke har noe med chip sett viften og gjøre

 

Jeg har A8N-E. Er det noe spesiellt med de?

Lenke til kommentar
Bare idag har jeg hatt 7-8 blåskjerm der feilmeldingen ved blåskjermen sier: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Hadde du tatt deg litt tid til å søke på nettet først, så hadde du funnet flere tråder på dette forumet om akkurat samme feilmelding. F.eks denne.

 

Denne tråden sier ikke en dritt. Det eneste den forteller er at feil kan ligge i alt fra drivere, MB, lydkort, minne og ja...de aller fleste komponenter. Så det var ikke akkurat eureka du kom med.

 

 

la meg gjette, du har et A8N5X kort? men bluescreen problemet tror jeg ikke har noe med chip sett viften og gjøre

 

Jeg har A8N-E. Er det noe spesiellt med de?

 

 

yep, hadde samme problemet selv.. googlet litt og fant ut at det er et problem med a8n kortene og, og at asus sendte og nye vifter etthvert som dem ble ødelagt free of cost, no questions asked.. bare og maile asus om problemet så får du en ny en i posten.

 

http://www.techspot.com/vb/topic102566.html

http://www.motherboardpoint.com/t57020-a8n...an-failure.html

http://www.computing.net/answers/hardware/...-sli/38971.html

 

lykke til

Lenke til kommentar
yep, hadde samme problemet selv.. googlet litt og fant ut at det er et problem med a8n kortene og, og at asus sendte og nye vifter etthvert som dem ble ødelagt free of cost, no questions asked.. bare og maile asus om problemet så får du en ny en i posten.

 

 

lykke til

 

Ok, takk. Så da var det vifta likevel.

Hvordan skal jeg gå frem for å få tilsendt ny vifta?

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...