Gå til innhold

Er det noe sted man kan sjekke om nummer er ledig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En mulighet er jo og ringe nummeret :) Ellers tror jeg man må kontakte operatører som sitter på dette nummeret for å sjekke dette.

 

Har du tilgang til en telefon med et telenor abonnement kan du slå 1945+nummeret for å finne ut hvilken operatør som eier nummeret.

 

Iplink.no hadde en online tjeneste som gjorde det samme, men den er nede. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Et nummer kan vel være opptatt, selv om man ikke kommer gjennom på det? I hvert fall en meget tungvindt måte å gjøre det på. :p

Er nummeret ikke i bruk, så får du beskjed om at, "Nummeret er ikke i bruk". :) Ellers kommer ofte det mobilsvar, melding fra operatører om at mobiltelefonen er slått av eller utenfor dekning.

 

edit: Tungvindt? Kan egentlig ikke tenke meg en enklere måte å gjøre dette på enn og prøve ringe nummeret, gjør du? :)

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hei,

 

Er det et sted på nettet man kan søke opp nummer for å se om de er i bruk, eller er dette kun forbeholdt mobilforhandlere?

Sjekk først her om nummeret er tildelt noen operatør, og sjekk deretter med operatørens kundeservice om du kan få nummeret. Dersom nummeret ikke er tildelt noen operatør, kan du dessverre ikke få det. :no:

Lenke til kommentar
Hei,

 

Er det et sted på nettet man kan søke opp nummer for å se om de er i bruk, eller er dette kun forbeholdt mobilforhandlere?

Sjekk først her om nummeret er tildelt noen operatør, og sjekk deretter med operatørens kundeservice om du kan få nummeret. Dersom nummeret ikke er tildelt noen operatør, kan du dessverre ikke få det. :no:

Hmm.. den listen der sier ikke særlig mer enn hvem som eier hvilke nummer. Det jeg er ute etter er et sted jeg kan søke opp 987 65 432 og se om det er ledig eller opptatt. Er det mulig?

Lenke til kommentar
Hmm.. den listen der sier ikke særlig mer enn hvem som eier hvilke nummer. Det jeg er ute etter er et sted jeg kan søke opp 987 65 432 og se om det er ledig eller opptatt. Er det mulig?

 

978 6x xxx hører til hos Netcom, så du kan jo høre med dem.

 

Dette står i nummerplan-oversikten som er lenket til over, du letet nok ikke så godt gjennom den.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Det var jo bare et eksempelnummer (98765432). ;)

Problemet er ikke å finne ut hvem som har nummer så begynner på 95, 45, osv. Problemet er å finne ut om det er ledig. Vet at forhandlere kan gjøre det, men jeg lurer på om jeg som ikke jobber på ei telesjappe kan sjekke sånt.

 

Altså: Jeg skriver inn 98765432, også får jeg beskjed om nummeret er ledig eller i bruk.

Lenke til kommentar

Dersom ein ringer 1945<nummer> frå eit Telenorabonnement fungerer dette dersom nummeret er hos Telenor. Men det ser ikkje ut til å fungere dersom nummeret ikkje er hos Telenor.

Edit: Det seier vel forresten også berre at nummeret er eigd av Telenor, ikkje om det er i bruk eller ikkje.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Dersom ein ringer 1945<nummer> frå eit Telenorabonnement fungerer dette dersom nummeret er hos Telenor. Men det ser ikkje ut til å fungere dersom nummeret ikkje er hos Telenor.

Edit: Det seier vel forresten også berre at nummeret er eigd av Telenor, ikkje om det er i bruk eller ikkje.

 

Det fungerer mot numre fra andre operatører også, og forteller hvor nummeret er for tiden. Men det forteller ingenting om nummeret er i bruk eller ei.

Lenke til kommentar

tipper heller det har noe med overgangen til network norway. men vanskelig å si.

 

meldingen "at nummer ikke er i bruk" betyr ikke nødvendigvis at den ikke brukes eller eies av noen heller. er egentlig en ganske generell feilmelding. sier egentlig ingenting konkret.

kan være en midlertidig feil i routing eller portering av nummeret bare.

Lenke til kommentar

1945+nummer er en tjeneste som er implementert i Telenor sitt nettverk. Det vil fungere så lenge du er registrert i en av Telenor sine svitsjer.

Dersom du er innenfor NWN-dekning så vil du være i deres kjærnenett og der er ikke prefixet 1945 knyttet opp mot noen tjeneste.

En OneCall kunde som er utenfor NWN-dekning roame hos Telenor og derfor kunne benytte seg av 1945-tjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...