Gå til innhold

Nynazisme og rasisme


Anbefalte innlegg

Jo, ta et par dusin arbeids-sky, venstrevridde yrkesdemonstranter og legg din elsk på et eget klubbhus, helst midt i Oslo da. Man kan jo være urban fordi om man er skrudd i skallen. Kontakter lønner seg, så pass på å rekruttere naive fjortiser med foreldre som sitter i byrådet eller har et verv innen politikk. Sånt lønner seg.

 

Blitz går under venstre-ekstremisme, og er ikke ett hakk bedre enn den motsatte fløyen.

 

Har festet masse med venstresymatisører og selv-erklærte komunister.

 

Så hyggelig du er mot folk du fester med da

 

"All viten er god viten. Store ord for en ignorant og dilletant." - ok nå er jeg ignorant også fordi jeg ikke tror alle blitz folk er som nazister. Jeg har aldri nevnt at jeg er fascinert av dem, men synes det blir feil å plassere en gjeng politiske interesserte ungdommer i en bås stemplet med kriminelle. Blir som når FRP tror alle land øst for sverige er onde fordi et par asylsøkere har stjelt hagen's sykkel. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IMOT folk jeg fester med ? Guud :oops: Det ligger i min natur å omgås folk. Hvis jeg utelukkende skulle ha vandret i ørska og holdt meg til folk som har bare mine meninger, ja......da hadde jeg mest antagelig gått alene. Jeg er ikke så innsnevra at jeg ikke kan møte folk som står totalt på den andre politiske/religiøse siden. Dette kalles å være inkluderende, noe du skulle prøvd å praktisere en gang imellom.

 

Noen ganger føler jeg meg litt "hjemløs" skal prøve å sette noen ord på det.

 

1. Jeg er litt på høyresida i politikk for tiden, men det er ingen automatikk i at jeg stemmer høyresiden for det, dessuten er jeg mot EU :D

 

2. Jeg er anti-USA og det har jeg vært lenge

 

3. Jeg har store problemer med å forsvare Israels folkemord.

 

4. Saddam er borte, greit nok. Men å bløffe en hel verdensoppinion for å legitimere et angrep, DET har jeg ikke sansen for.

 

5. Jeg holder kommunismen som et like farlig redskap som nazisme

Lenke til kommentar
IMOT folk jeg fester med ? Guud :oops:    Det ligger i min natur å omgås folk. Hvis jeg utelukkende skulle ha vandret i ørska og holdt meg til folk som har bare mine meninger, ja......da hadde jeg mest antagelig gått alene. Jeg er ikke så innsnevra at jeg ikke kan møte folk som står totalt på den andre politiske/religiøse siden. Dette kalles å være inkluderende, noe du skulle prøvd å praktisere en gang imellom.

 

Noen ganger føler jeg meg litt "hjemløs"  skal prøve å sette noen ord på det.

 

1. Jeg er litt på høyresida i politikk for tiden, men det er ingen automatikk i at jeg stemmer høyresiden for det, dessuten er jeg mot EU :D  

 

2. Jeg er anti-USA  og det har jeg vært lenge

 

3. Jeg har store problemer med å forsvare Israels folkemord.

 

4. Saddam er borte, greit nok. Men å bløffe en hel verdensoppinion for å   legitimere et angrep, DET har jeg ikke sansen for.

 

5. Jeg holder kommunismen som et like farlig redskap som nazisme

 

Ok er enig i en del. Men 1) kommunismen er neppe farlig i seg selv. Om du har lest om kommunisme høres det ikke akkurat ut som noe farlig - i motsetning til visse høyreekstremistiske samfunnsløsninger. Stalin, Pot, Lenin og den gjengen misbrukte kommunismen, og brukte den for å oppnå makt for seg selv, som de deretter misbrukte.

 

"Dette kalles å være inkluderende, noe du skulle prøvd å praktisere en gang imellom." - Vel, 98% av de jeg omgås med har ikke noe med venstresiden å gjøre. Så jeg tror du skal være forsiktig med å angripe meg på punkter du ikke vet noe om :o

Lenke til kommentar

Les Herbert Tingsten's "Nazismen ock fascismens ideer" Er ikke mye farlig der heller, men i feil tid og gal regjering blir det........

 

Med det samme kan du jo pløye gjennom "Karl Marx-Friedrich Engels Økonomisk-filosofiske manuskripte og andre ungdomsverker"

Utgitt på Falkens forlag A/S

 

Viten er osv.....

Lenke til kommentar

5. Jeg holder kommunismen som et like farlig redskap som nazisme

Hva vet du om kommunismen? Jeg vil gjette "lite"! Jeg vil bare påpeke at det ikke går an å sitte et likhetstegn mellom kommunisme og diktatur.

 

Det er nemlig det veldig mange gjør.

 

Vel, det spørs hva du mener med kommunisme det. Om du mener mer tvilsomme retninger som stalinisme/leninisme etc. så er jo disse veldig tvilsomme. Men nå skal det også sies at disse er også tvilsomme i den form at de bryter med noen av hovedlinjene, og går mer i den fascistiske retningen.

 

Om du mener vanlig marxisme (som er vanligst i dag), så har dette ingenting med diktatur å gjøre. Marxistiske parti jobber ofte utenomparlamentarisk, og har aldri tenkt å ta over etter en revolusjon.

 

Å sammenligne dette med nazisme blir ganske meningsløst. Å sammenligne Stalin med Hitler blir mer meningsfylt dog.

 

FreeBSD: Da sier vi det :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...