Gå til innhold

Nynazisme og rasisme


Anbefalte innlegg

Vet at dette egentlig ikke har noe i det hele tatt å gjøre med overklokking og hardware...

 

Etter å ha sett den "Vigrid" dokumentaren på TV2 er jeg virkelig sjokkert!

Visste at det fantes, men det er jo helt sykt.

At dem for lov til å drive det j**** nettstedet dems, er jo helt sinnsykt!

 

Hva syns dere?

 

_________________

AMD Athlon XP 1800+ @ 1900+

Sibak AC2625

MSI K7T266A Pro2-B

512 MB DDR-SDRAM (PC-2100)

Gainward GeForce2 Ti/500 XP @ 285/540

Seagate 40 GB

Actima 16x/48x

Acer 24x/10x/40x

Chieftec Dragon DX01BD

 

[ Denne Melding var redigert av: GTS på 2002-10-05 12:35 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-16 21:09, GTS skrev:

Vet at dette egentlig ikke har noe i det hele tatt å gjøre med overklokking og hardware...


Etter å ha sett den "Vigrid" dokumentaren på TV2 er jeg virkelig sjokkert!

Visste at det fantes, men det er jo helt sykt.

At dem for lov til å drive det j**** nettstedet dems, er jo helt sinnsykt!

Vet at det ikke er noen lov som kan stoppe schwina, men allikavel...er det liksom ikke noen "hvite-hackere" som kunne tenke seg å "fikse" stedet dems :wink:??


Hva syns dere?



 

For å gjøre dette om til en data-thread;

 

Det er knallbra at det ikke finnes lover som gjør at siter ala vigrid.net ikke blir fjerna.

 

Folk må få lov å ha sine meninger og uttrykke dem. Du skal få lov å være uenig i meningene, men siten bør få lov å være på nettet. Jeg var motstander av at SOL fjerna en nazistisk website for en stund siden og jeg er motstander av at websiter ala vigrid's skal vekk fra nettet.

 

Nettet er og bør i all framtid være anarki. Hvis vi lar myndighetene(les: USA) styre hvilke nettsteder som skal få leve og hvilke som skal dø, vel da har vi mista en viktig del av ytringsfriheten vår.

 

Skal siter som vigrid's ned bør whitehouse.gov ned. whitehouse.gov er en site som støtter drap. Offentlige drap. See? bare fordi du har en annen mening så kan man ikke legge ned en site. Da ender det med at en part bestemmer hva andre skal få lov å mene og ikke. Det er ikke rettferdig. Derfor la vigrid.net leve

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-16 21:27 ]

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke de ha en hjemmeside da? Rotten.com burde egentlig vere avstengt! Ikke kom her å si at vrigid.net hjernevasker folk. Kristendommen er nå enda verre. De får folk til å tro på et fantasimenneske, og man blir dermed "lukket" inn i en uggen kristen verden.

 

At noen har andre syn enn kristendommen synst jeg er flott. For da kan flere praktisere det synet de har.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 21:39, SintBrus skrev:

Hvorfor kan ikke de ha en hjemmeside da? Rotten.com burde egentlig vere avstengt! Ikke kom her å si at vrigid.net hjernevasker folk. Kristendommen er nå enda verre. De får folk til å tro på et fantasimenneske, og man blir dermed "lukket" inn i en uggen kristen verden.


At noen har andre syn enn kristendommen synst jeg er flott. For da kan flere praktisere det synet de har.




 

Ikke bland kristendommen inn i dette da! Vigrid siden går jo i utgangspunktet med menneskehat, bare p.g.a. religion og kultur. Synes fortsatt at vigrid siden bør ned, eller hvertfall endre innholdet radikalt. Hele budskapet med siden er jo at man skal hate jøder, hvorfor?

 

mvh,

 

Lasse

Lenke til kommentar

Folkens jeg var på http://www.vigrid.net og sendte dem en email etter og ha lest all galskapen på den nettsiden.

I mailen sa jeg skikkelig fra hva jeg mente om den galskapen de holder på med, og skjelte dem ut :smile: ,så nå er det vel ikke lenge før det kommer noen "nynazister" her på dørene og prøver og fucke med meg , men men jeg står han av, ehe tror jeg :smile:

Hilsen Cooler , den sanne "fører"

Lenke til kommentar

Tvilsomme elementer finnes det nok av overalt i verden. I alle miljøer. De finnes blandt "våre nye landsmenn" blandt hvite, blå, gule, røde, u name it. Må jo ikke komme her å si at extremisme bare foregår i "hvite omgivelser". Hvis du samler 1000 av mørkhudet rase og 1000 av hvit rase. Hvor finner du flest rasister/extremister. Sannsynligvis ikke blandt de hvite. (Ren spekulasjon fra min side)

 

Nasjonalisme er jo ikke bare et arisk fenomen.

 

Forsvarer på ingen måte Vigrid (Vet ikke noe om det)

Er IKKE rasist/nasjonalist, men følger med på hva som skjer rundt meg. Har ikke noe imot utlendinger (som følger NORSK lov så lenge de er her).

 

Ikke kom her å si : " Relegion er roten til alt vondt" osv. Det er maktsyke mennesker som bruker religion som virkemiddel som er roten til alt vondt i så fall. Fattige mennesker er mer troende enn de som er rike/velstående. De er derfor også ett lett bytte for maktsyke folk, enten det er snakk om Vigrid eller Taliban.

Relegion er for mange det eneste de har i livet. De har noe å se frem til en vakker dag. "Hva er meningen med dette livet hvis det ikke kommer noe etterpå ?" NADA - NOTHING - WASTE OF TIME !

Hvis du bare har opparbeidet deg PENGER, men ikke tillit, åpenhet, gavmildhet, tro - hva har du da ? INGENTING. Hvis det er noe etter dette da....Jeg vet ikke. Kanskje. Den som lever får se :smile:

 

Spora litt av eller......:lol:

Ikke kall MEG en idiot - selv om du kanskje syns at meningene mine er idiotiske. Det er STOR forskjell!

(Ikke rettet mot enkeltpersoner)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 21:22, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2002-01-16 21:09, GTS skrev:

Vet at dette egentlig ikke har noe i det hele tatt å gjøre med overklokking og hardware...


Etter å ha sett den "Vigrid" dokumentaren på TV2 er jeg virkelig sjokkert!

Visste at det fantes, men det er jo helt sykt.

At dem for lov til å drive det j**** nettstedet dems, er jo helt sinnsykt!

Vet at det ikke er noen lov som kan stoppe schwina, men allikavel...er det liksom ikke noen "hvite-hackere" som kunne tenke seg å "fikse" stedet dems :wink:??


Hva syns dere?



 

For å gjøre dette om til en data-thread;

 

Det er knallbra at det ikke finnes lover som gjør at siter ala vigrid.net ikke blir fjerna.

 

Folk må få lov å ha sine meninger og uttrykke dem. Du skal få lov å være uenig i meningene, men siten bør få lov å være på nettet. Jeg var motstander av at SOL fjerna en nazistisk website for en stund siden og jeg er motstander av at websiter ala vigrid's skal vekk fra nettet.

 

Nettet er og bør i all framtid være anarki. Hvis vi lar myndighetene(les: USA) styre hvilke nettsteder som skal få leve og hvilke som skal dø, vel da har vi mista en viktig del av ytringsfriheten vår.

 

Skal siter som vigrid's ned bør whitehouse.gov ned. whitehouse.gov er en site som støtter drap. Offentlige drap. See? bare fordi du har en annen mening så kan man ikke legge ned en site. Da ender det med at en part bestemmer hva andre skal få lov å mene og ikke. Det er ikke rettferdig. Derfor la vigrid.net leve

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-16 21:27 ]

 

Må bare si at jeg støtter dette innlegget.

kan ikke legge ned alt fordi man ikke liker hva som blir sagt.

det er ikke demokrati i alle fall...

 

drar det ikke lenger jeg. :smile:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vil komme med mine synspunkt.

I Norge så har vi ikkje virkelig ytringsfridom.Vi har ytringsfridom til ein viss grad.

Ytringsfridom i Norge:

 

Ein kan meine kva man vil,men når ein eventuelt setter ord ut i handling.Men,om handlingane strider mykje med det som er "politisk korrekt" (det ein trur folk flest meiner)Blir ein "slått" hardt ned på.

 

Internett er eit anarki.Dei så kalla "Bad boys" ligger ein del skritt forran dei så kalla "Good Boys".

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at siden må ned. Sensur er den frie verdens værste fiende. Bare se hvodan sensur blir brukt i konflikter som krig o.l. Det er et av de viktigste våpene en kontrollerende makt har for å holde "massene" i sjakk. Sensur kan også skape større konflikter fordi det gir de sensurerte gruperingen økt kamplyst.

 

Men ikke missforstå. Jeg er ikke enig i Vigrid's budskap, men de har like stor rett til å prøve å få folk til å se deres sannhet som jeg har til å prøve å få folk til å se at det er riv ruskende galt.

 

Men det som iriterer meg mest ned Vigrid (og andre Ny Nazistiske grupperinger) er at de trekker inn Norrøn Mytologi inn i sin tro. Og de gjør det på en helt vridd måte. De trekker inn Norrøne Guden i sine ritualer, ritualer som ikke har noe med den gamle Norrøne gudetro å gjøre. Det er kunn basert på at det er fra det gamle, det "norske". På den måten har de ødelagt en tro som i utgangspunktet var ganske sunn, og som nå nesten udelt blir forbundet med fremedhat.

Lenke til kommentar

Og hvorfor skal man ikke kunne blande kristendommen inn en slik diskusjon? Relevansen er stor, likheten også. Hvilken annen institusjon har stått direkte ansvarlig for det største sammehengende blodbadet verden har sett enn kirken? Den hellige guds kirkes inkvisisjon maktet iløpet av et par hundretalls år å på de mest bestialske måter torturere og på andre måter drepe "hekser og fritenkere" med pavens hellige velsignelse. Men likevel er kristendommen tillat som religion for praktisering... merk, det tok vatikanet 376 år før de opphevet kjetterstempelet fra Galileo Galilei, men ennå har de så vidt jeg vet, ikke "beklaget" seg for sin medvirkning til holocaust eller inkvisisjonen. Hva er da verst? Jeg er absolutt ingen vigrid tilhenger, men derimot er jeg en stor tilhenger til ytringsfrihet og åndelig frihet.

 

Igjen, dette har absolutt ingenting med data å gjøre, men derimot siden data, internett og temaet ytringsfrihet går mer eller mindre hånd i hånd er relevansen stor.

Lenke til kommentar

Vi bør ha ytringsfrihet til en VISS grad!

ALLE må forstå, at det er GALT å tro at den ariske rase er best!

Ytringsfrihet..javel...MEN SUNDT FORNUFT ER HELLER IKKE Å FORAKTE!

 

Tror dere virkelig at planen til Vigrid, er at folk skal "lese" seg til det de driver med,

og at Vigrid skal ta over makten, nettopp ved hjelp av media etc?

Dere som tror det, kan kysse meg i rævva!

Målet dems er å ta over makten på jorda!

Trur dere at det vil skje på en lovlig måte?

Å legge ned nettstedet dems, ville bare vært å ungå drap i fremtiden!

 

 

Ett eks.:

Se på taggere/graffitimalere - De mener at graffiti er kunst..en måte å utrykke seg på.

Hvis du publiserer en internett side, med graffit og tags,

blir du dratt inn til avhør av purken!!

***** nazisvin, de kan bare holde på sånn de vil!

 

Nå kan du si at å male graff, er lovbrudd...nazifolka har ikke brudt noen lov...

Sett det på spissen -

Brenne en CD (lovbrudd),

eller å være nynazist, og å publisere rasistisk materiale på en internettside (lovlig)??

Til dere som har barn - ville du sett ungen din som snauskalle, eller at hn satt å brant en CD?

 

I Usa døde en god del mennesker i WTC...

I USA, blir du nærmest arrestert hvis du sympatiserer med Bin Laden...

 

6 MILLIONER JØDER BLE DREPT I WW2!!!

Ingen bryr seg om nynazister!!!

 

 

Lover og regler bør ha unntak!!

Det er mange syke mennesker i verden...

bruk hodet!

 

Apropos Bin Laden...han kan kanskje ha en grunn til å angripe USA...

Det er ikke å skjule under teppet, at USA OFTE har støttet "ikke fullt så gode" regimer,

for å dekke sine egene interesser...

Hvilken grunn har Tore W. Tvedt, til å hevde at den ariske rase er best?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-17 15:16, GTS skrev:

Vi bør ha ytringsfrihet til en VISS grad!

ALLE må forstå, at det er GALT å tro at den ariske rase er best!

Ytringsfrihet..javel...MEN SUNDT FORNUFT ER HELLER IKKE Å FORAKTE!


Tror dere virkelig at planen til Vigrid, er at folk skal "lese" seg til det de driver med,

og at Vigrid skal ta over makten, nettopp ved hjelp av media etc?

Dere som tror det, kan kysse meg i rævva!

Målet dems er å ta over makten på jorda!

Trur dere at det vil skje på en lovlig måte?

Å legge ned nettstedet dems, ville bare vært å ungå drap i fremtiden!



Ett eks.:

Se på taggere/graffitimalere - De mener at graffiti er kunst..en måte å utrykke seg på.

Hvis du publiserer en internett side, med graffit og tags,

blir du dratt inn til avhør av purken!!

***** nazisvin, de kan bare holde på sånn de vil!


Nå kan du si at å male graff, er lovbrudd...nazifolka har ikke brudt noen lov...

Sett det på spissen -

Brenne en CD (lovbrudd),

eller å være nynazist, og å publisere rasistisk materiale på en internettside (lovlig)??

Til dere som har barn - ville du sett ungen din som snauskalle, eller at hn satt å brant en CD?


I Usa døde en god del mennesker i WTC...

I USA, blir du nærmest arrestert hvis du sympatiserer med Bin Laden...


6 MILLIONER JØDER BLE DREPT I WW2!!!

Ingen bryr seg om nynazister!!!



Lover og regler bør ha unntak!!

Det er mange syke mennesker i verden...

bruk hodet!


Apropos Bin Laden...han kan kanskje ha en grunn til å angripe USA...

Det er ikke å skjule under teppet, at USA OFTE har støttet "ikke fullt så gode" regimer,

for å dekke sine egene interesser...

Hvilken grunn har Tore W. Tvedt, til å hevde at den ariske rase er best?




 

Enig, helt enig!

 

 

mvh,

 

Lasse

Lenke til kommentar

Jeg er også forsåvidt enig, til en viss grad... visst pokker er nazisme, neonazisme noe som burde blitt ryddet bort for godt og forbudt ved lov. Men, dette ville ikke virke, tvert imot ville det forverre situasjonen ved at alle såkalte nynazist-organisasjoner ville måtte gå undergrunns for å kunne eksistere. Da ville det bli langt verre å holde oppsyn med dem, og å kontrollere dem. Det er bedre at det foregår såpass åpenlyst som eksempelvis vigrid gjør, kun og blott fordi man da kan til en viss grad ha kontroll over hva som foregår blant grupperingene. Å illegalisere forskjellige "ting" gjør ikke at de forsvinner og blir borte for godt, men snarere at de flyttes bort fra folks åsyn (det man ikke ser har man ikke vondt av) men de vil fortsatt være der. Man skulle egentlig tro at dagens menneske hadde vokst fra dette, men så er ikke tilfelle, heller kommer det nok ikke til å bli tilfelle på en god stund. Men, vi kan fremdeles overvåke og kontrollere. Det vil likevel ikke være snakk om brudd på ytringsfriheten som vi alle elsker. For husk, dersom man tillater sensurering av ett tilfelle, vil det bli langt enklere å gjøre det samme for andre tilfeller, og da kanskje mindre truende.

 

Når det gjelder spørsmålet, selvsagt ser jeg heller at guttungen brenner cd'er så det står etter, fremfor å barbere hodet og ikle seg hakekors. Så husk bare, sensur av en ting, gjøre det enklere å sensurere flere... kanskje du som en ytterliggående konsekvens da ville måtte få polititillatelse til å kjøpe cd-brennere? Et ekstremt og hypotetisk tilfelle, men dog...

Lenke til kommentar

eeh, jeg blir litt sjokka av å høre all pisspreika her om ytringsfrihet og sånt. jeg tror nok at det er nazister som er hjernevaska, ikke kristne eller muslimer. så vi skulle liksom latt hitler holde på da? sikkert fint å mene, men jeg tror ikke akkurat politisk innflytelse er målet til disse her....... men når det blir vold da er det en forbrytelse ikke sant? det går ikke ann å tenke sånn vet dere (noen av dere)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-17 15:16, GTS skrev:


"Til dere som har barn - ville du sett ungen din som snauskalle, eller at han satt å brant en CD?"


 

Jeg ville ikke sett ungen min som en blitzer heller da. Du må ikke komme her å fortelle meg at det motsatte av nazister er "de gode" - dvs bl.a. blitzere (eller hva de kaller seg for tiden (som er antirasister)). De er jo ikke noe bedre eller mindre ekstreme de. De er jo faktisk MOT ytringsfrihet av aller høyeste grad. De fleste av oss ligger midt i mellom disse gruppene. På en gyllen middelvei, heller litt mot en av sidene selvfølgelig.

Lenke til kommentar

var netopp inne på vigrid siden og jeg ble rett og slett dårlig av all den elendige glamoriseringen av nazismen, da de prøver nærmest desperat og "feie krigen under et teppe" (det virket ihvertfall sånn på meg).

 

de kunne i det minste hatt så mye respekt for seg selv og andre og inrømme grusomhetene som ble begått og ikke bare benekte alt..

 

ganske amatør syntest jeg......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...