Gå til innhold

TEST: NEX IIe


Anbefalte innlegg

 

- "Når det gjelder lagringskapasiteten er det noe helt annet. Spilleren takler det største som finnes på markedet av Compact Flash og IBM Microdrives. Det vil si at du kan lagre opptil 1 GB med MP3 på spilleren!"

 

Utrolig nok finnes det faktisk Compact Flash kort (Pretec) på 6GB selv om de ikke er i vanlig salg ennå... Det er dog verdt å merke seg at  NexII/NexIIe kun støtter Fat16 filsystem, og kun en partisjon. Dette betyr i praksis at man kan glemme å kjøpe større kort enn 2GB intil Frontier Labs har gitt enheten Fat32 støtte. Frontier Labs jobber dog å legge inn Fat32 støtte, og hvis de ikke er helt senile, burde de klare å gi ut denne firmware oppdateringen før kort som er større enn 2GB kommer på markedet til en grei pris.

 

Beklager den lille feilen der, men jeg bør nok påpeke en liten ting. NEX IIe støtter ikke større enn 1 GB, og det er ikke nevnt noe om at dette vil bli støttet av nye firmwareoppdateringer.

 

 

- "Det eneste problemet som dukket opp var at man ikke kan sortere sangene i Windows Explorer - de sorterer seg alfabetisk uansett. Heldivis finnes det en program-funksjon på spilleren så du kan lage en spilleliste (playlist)."

 

La meg også kommentere det "ubrukelige" strøm adapteret... Den største forandringen fra NexII til NexIIe er faktisk at den kan ta inn strøm fra en ekstern strømkilde. NexII kan nemlig bare benytte batterier. NexIIe benytter strøm fra USB kabelen når den er tilkoblet en datamaskin ( noe som også er nevnt tidligere i forumet )... Se dog for deg følgende situasjon... I påska skal du på tur til fjellet for å gå på ski og være sammen med familien din... ( vet mange av leserne skal på TG og ikke på fjellet, men for ordens skyld sier vi at vi skal på fjellet... ok ? )... som de fleste andre av oss, er det vanskelig for deg å leve uten musikk, og du vurderer derfor følgende... skal du gå til innkjøp av 500stk batterier slik at du er sikker på at du ikke går tom... eller skal du ta med pc'en slik at du kan holde liv i mp3 spilleren over USB kabelen ??? men så kommer du plutselig på det !! Jeg tar med det "ubrukelige" adapteret!!... Glad og fornøyd pakker du derfor med deg den lille dingsen du egentlig hadde lyst til å sende til resirkulering, og reiser til påskefjellet... Jeg skal ikke nekte for at det hadde vært fint om du kunne lade batteriene mens de var inne i spilleren, men da snakker vi faktisk om å endre ganske mye på elektronikken NexII til NexIIe... noe de helt klart ikke har ønsket å gjøre. ( Dersom du lader batterier for lenge, kan de faktisk eksplodere... Batteriladere har elektronikk som kobler ut ladingen når batteriene er ferdig med å lade... Jeg regner med dette ble for mye forandring å legge inn i NexIIe, og at de derfor valgte ikke å gi mulighet til å lade batterier i enheten).

 

Det medfører jo da fremdeles at du blir sittende lenket til en stikkontakt istedenfor å få gått på ski og vært sammen med familien din :) Så jeg må nok fremdeles si at det vil være mer fornuftig å ha en batterilader enn et adapter. Teknologien for å lade batterier mens de sitter inne i en spiller er faktisk ganske gammel, så det ville neppe vært noe stort problem for Frontier Labs å ordne dette. De kunne jo ha gjort det allerede mens de lagde NEX II.

 

At størrelsen på enheten er den den er kan også forklares ganske lett... Enheten bruker Compact Flash kort og AA batteri. CF adapteret er uten tvil det som stiller størst krav til plass i spilleren. Med andre ord... Dersom man ønsker seg en MP3 spiller som man kan bruke alle CF kortene man har fra digitalkameraet etc, så må man leve med at de er litt større enn de fleste andre enheter. Enheten er allikevel ikke veldig stor... Så vidt jeg vet er det den minste enheten som spiller CF kort.

 

Vel, det er riktig dette, men det ville nok ikke vært noe stort problem å få minsket størrelsen noe, ettersom spilleren er mye større enn den plassen de to batteriene og Compact Flash kortet tar. Og ser man på andre MP3-spillere ser du at elektronikken for å spille av musikk ikke tar så fryktelig stor plass.

 

Jeg er derfor enig med Morten Krog som testet NexII at enheten fortjener en 5-. Jeg synes ellers det er meget rart at Siri kan gi NexIIe 3+ når den kun er en forbedring av NexII... Til leserne vil jeg si... Les flere tester hvis dere skal få et godt bilde av en enhet dere skal kjøpe. Husk at testresultatene ofte er basert på testerens førsteinntrykk, og ikke en grundig vurdering etter lang tids bruk. Stedet dere vil finne mest informasjon om NexII/e er trolig på Yahoogroups.com sin nwesgruppe for NexII hvor det er 10-20 poster daglig.

 

Jeg må minne om at den testen er skrevet i fjor sommer, og at hvis denne spilleren hadde blitt testet da den kom ut, sannsynligvis ville ha fått en bedre karakter :)

 

Det tok lang tid å skrive dette ;-)

 

Uansett fint at du setter av så mye tid med å dele din kunnskap om denne spilleren med andre på forumet. Sikkert mange som setter stor pris på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg støtter meg til gruppen som synes testen var for streng.

Særlig reagerer jeg på at størrelsen er noe som trekker ned.

Jeg er glad for at den ikke er mindre.

Ting kan rett og slett bli for små, og da blir de vanskelige å håndtere.

Jeg husker jeg hadde Siemens S45 (mobil).

Den syntes jeg ble for liten, og ble glad for å få en større Nokia 3510.

 

Jeg har hatt NexII (ikke e) i snart ett år, og er veldig fornøyd.

Alt det negative som påpekes i testen har jeg enten ikke opplevd, eller så har jeg ikke brydd meg om det.

En sterk femmer ville den fått av meg for et år siden.

En svak femmer får den av meg nå...

 

Vel, for å kunne gi en objektiv vurdering av en spiller er den beste man kan gjøre å sammenligne med andre spillere på markedet. Størrelsen er da også en av tingene som sammenlignes, og denne taper unektelig NEX IIe en del på.

 

Selvsagt vil denne størrelsen passe bedre for noen, derfor er det viktig at man leser hele testen og ikke bare ser på karakteren. Man må veie alle fordeler og ulemper ved en spiller opp mot ens egne behov. Det er jo ingen som sier at du ikke kan kjøpe en spiller selv om den har fått "bare" 3+!

Lenke til kommentar
Jeg har hatt NexII (ikke e) i snart ett år, og er veldig fornøyd.

Alt det negative som påpekes i testen har jeg enten ikke opplevd, eller så har jeg ikke brydd meg om det.

En sterk femmer ville den fått av meg for et år siden.

En svak femmer får den av meg nå...

 

Det synes jeg tyder på at du har svært liten oversikt over hva andre produkter på markedet har å tilby.

Lenke til kommentar

Siri / Romiana:

La meg gjette på at dette er din første test for Hardware.no... Jeg vet ikke om jeg er den rette til å si velkommen i dette forumet, men vil allikevel si at det er gøy å se at flere og flere jenter begynner å interessere seg for hardware / teknologi.

 

Jeg vil dog benytte anledningen til å gi deg litt feedback...

 

Det første man må gjøre når man tester slike produkt er å finne ut hvordan de faktisk virker. Dette betyr at man gjerne kan sette seg ned og lese dokumentasjonen som følger med dersom det er noe som ikke er like intuitivt som man kansje kunne ønske. Man kan gjerne kommentere at dette burde ha vært løst på en annen måte... Faktisk bør man lese dokumentasjonen uansett slik at man vet om alle finesser som at man kan holde + og - tasten inne for å hoppe rett inn i en meny etc. Det er også greit å kommentere om man synes dokumentasjonen er god eller ei.

 

Man bør også finne ut hvem det er som har mest interesse av å kjøpe produktet man tester og hvorfor. Det er klart at denne MP3 spilleren ikke er den beste på markedet, men i mine øyne (og veldig mange andres) er dette den desidert beste spilleren på markedet som kan spille av CF/Microdrive kort. Du burde for eksempel ha påpekt at denne enheten egner seg meget godt for folk som akkerede eier et digitalkamera som bruker CF kort og som ønsker å benytte de samme kortene til MP3 spilleren for å spare penger.

 

Dersom forutsetningen for å kjøpe en MP3 spiller er at man skal kunne ha en spiller som man har med seg i slalombakken, i bokse ringen eller for den saks skyld ut på joggetur, er det ingen tvil om at denne spilleren egner seg bedre enn de aller fleste enhetene på markedet. Det at spilleren "bare" kan spille i 15 timer på ett sett batteri betyr da ikke så veldig mye. Det som betyr noe er at den er liten og lett, og at den ikke har problemer når den er i bevegelse. Selvfølgelig kunne man ha ønsket seg et aluminiums chassis.

 

Poenget mitt med påsketuren kom ikke veldig godt fram da jeg tok for gitt at man har en forsterker / radio som man kan koble spilleren til når man er på hytta etc. Selvfølgelig hadde det vært greit med en lader, og selvfølgelig må man ha batterier hvis man er ute på skitur... vel vel.. jeg tror du forstår hva jeg mener.

 

Hovedpoenget mitt er nok at du må forsøke å se forbi dine første inntrykk. Når du anser deg som ferdig med å skrive testen, kan det for eksempel være lurt å søke litt rundt på nettet og forsøke å finne ut hva de som kjenner produktene bedre enn deg sier om dem for så å vurdere om du kansje burde endre litt på teksten / vinklingen. Allikevel skal du ha all ros for at du faktisk tør si hva du mener selv om det betyr at du tråkker noen på tærene.

 

 

Totalt vil jeg derfor gi deg 3+ på din første test ;-)... Håper å se flere tester fra deg i nære framtid.

 

+ Tør å si hva du mener

+ Følger opp forumet og svarer på tiltale

 

- Dårlig på research

- Viser liten evne til å innrømme feil

 

 

- Nux

 

Ps. dette er en spøk, og ikke ment for å såre noen... prøver bare å sette testen i et litt humoristisk perspektiv...

Lenke til kommentar
Det synes jeg tyder på at du har svært liten oversikt over hva andre produkter på markedet har å tilby.

 

Det stemmer vel det.

Jeg har som de fleste andre ikke mulighet til å teste flere titalls forskjellige mp3-spillere for å så finne et lass med funksjoner hos den ene som den andre ikke har.

Jeg kunne vel ha lest mer, men når jeg allerede har mp3-spiller, så tjener det til liten hensikt.

Og når det gjelder hva et produkt har å tilby, så kan det også bli for mye av det gode. Jeg skal da tross alt bare høre på musikk.

Men det er vel også det som gir et produkt en god karakter.

Et lass med features som mange aldri bruker...

Equalizer hadde jeg aldri savnet dersom det manglet.

Men jeg forstår poenget. Et produkt bør ha features for å tilfredsstille et vidt spekter med kjøpere.

Og da kommer vi tilbake til mitt poeng. At det er bra å kunne heve karaktereren (eller senke) etter eget skjønn ettersom enkelte features for noen rett og slett er bortkasta og fordyrende element.

Lenke til kommentar
Masse rart

 

Før det første: Når du anklager andre for å ikke gjøre nok research er det kanskje greit å gjøre litt selv: Dette er hennes 3. test.

 

Jeg vil gjerne igjen si at flere av innleggene i denne tråden bærer kraftig preg av å være skrevet av personer som har gode kjennskaper til denne spesifikke spilleren, men som har vanskeligheter med å kunne se at selv om en spiller fungerer sånn relativt greit så finnes det andre produkter på markedet som er langt bedre på mange områder: mindre, mer brukervennliger, raskere overføringhastighet, mer praktiske løsninger, bedre designe, større kapasitet etc etc. Denne spilleren scorer ikke særlig høyt på noe som helst annet enn potensielt god lagringskapasitet hvis man velger å kjøe et CF-kort til 2500 kroner i tillegg til spilleren.

 

Når det kommer til dine påstander om at dette om at spilleren er liten og lett, har god batterilevetid og er en av de beste spillerene på markedet til joggeturer etc så må jeg bare si at jeg er veldig uenig med deg, og vil si at du tydeligvis ikke har gjort jobben din når det gjelder research på hva annet som finnes på markedet. Spilleren er absolutt ikke liten sammenlignet med andre MP3-spillere, batterilevetiden på maksimalt 15 timer (5 timer på MiniDrive?) er ikke særskilt god og når det gjelder til joggeturer etc så er den ikke spesielt enkel å ha med seg (ingen halssnor, ikke spesielt liten) og ikke ligger den noe særlig godt i hånda heller.

 

Det du derimot har helt rett i er at du kommer til å se mange tester fra Siri i framtiden da testlabben for tiden er full av MP3-spillere til testing, og så vidt jeg har lagt merke til er alle sammen bedre enn denne spilleren.

Lenke til kommentar

Desertglow:

Siden du kjenner spillerne så godt utfordrer jeg deg til å finne en eneste spiller på markedet som støtter CF som er mindre, lettere, mer solid, har bedre batterilevetid bedre design... you name it.. finn en eneste spiller som støtter CF og som gjevnt over er bedre enn NexII/e.

 

Som nevnt er ikke dette den beste spilleren på markedet, men mange vil ha en spiller som støtter CF, og da er ikke valgene så mange.

 

Innrømmer gjerne at jeg ikke gjorde nok research rundt Siri. Ser bare at hun har veldig få poster i forumet. Det kan jo hende at det er lurt å være litt mer kritisk til research når man skriver en test av et produkt. Tross alt vil jo faktisk hennes dårlig begrunnede kritikk kunne få økonomiske konsekvenser for Frontier Labs.

 

Til slutt vil jeg si at hvis ikke Hardware.no kan innrømme at det var en test som hadde store mangler, skjønner jeg ikke hvorfor dere har så mange lesere som dere har. Dette vitner bare om at dere er en gjeng med fjortiser...

 

- Nux

Lenke til kommentar
Desertglow:

Siden du kjenner spillerne så godt utfordrer jeg deg til å finne en eneste spiller på markedet som støtter CF som er mindre, lettere, mer solid, har bedre batterilevetid bedre design... you name it.. finn en eneste spiller som støtter CF og som gjevnt over er bedre enn NexII/e.

 

At det ikke finnes noen som har gjort det bedre betyr ikke at dette er et glimrende produkt.

 

 

Som nevnt er ikke dette den beste spilleren på markedet, men mange vil ha en spiller som støtter CF, og da er ikke valgene så mange.

 

Sant nok, men da må man også innse at kvaliteten på de få produktene som faktisk støtter CF ikke er spesielt høy.

 

Innrømmer gjerne at jeg ikke gjorde nok research rundt Siri. Ser bare at hun har veldig få poster i forumet. Det kan jo hende at det er lurt å være litt mer kritisk til research når man skriver en test av et produkt. Tross alt vil jo faktisk hennes dårlig begrunnede kritikk kunne få økonomiske konsekvenser for Frontier Labs.

 

Synes på ingen måte det er noen dårlig begrunnet kritikk av denne spilleren. Den er gammel, den er stor, den har lav brukervennlighet, den har ikke spesielt høy batterilevetid til å ha to AA-batterier, den har ingen ekstrafunksjoner... Dette er ikke ubegreunnet kritikk, men fakta.

 

Til slutt vil jeg si at hvis ikke Hardware.no kan innrømme at det var en test som hadde store mangler, skjønner jeg ikke hvorfor dere har så mange lesere som dere har. Dette vitner bare om at dere er en gjeng med fjortiser...

 

Det er mulig testen manglet noe rundt menystyring, ellers er jeg ikke enig med deg. At du har problemer med at andre er uenig med dine synspunkter og kaller oss for fjortisser sier neppe mest om oss...

Lenke til kommentar
hehe...  

ta det med ro.. jeg bare kødder med dere... Litt kritikk må dere jo selv tåle når dere er så ivrige etter å dele ut :-)

 

-Nux

 

Vi tar konstruktiv og sakelig kritikk, og er glade for det fordi det hjelper oss med å lage en bedre side. Kommer noen med usakelig kritikk og slakting av artikler uten å kunne argumentere for dette på en tilfredstillende måte må den også tåle å høre at vi ikke er enig med dem.

Lenke til kommentar

Desertglow: Du har ført gode argumenter, og jeg har endret synspunkt.

Jeg ble bare sjokkert over å se noe som jeg er så fornøyd med få såpass dårlig karakter.

Personer som virkelig har satt seg inn i dette bør ha bedre grunnlag for å uttale seg enn jeg som bare har eid en mp3-spiller, og prøvd en håndfull andre.

Å vite at dere har mange flere spillere inne til testing, gjør at deres ord veier en del tyngre enn mine. Dere kan tross alt sammenligne spillere uforstyrret, og over lang tid.

 

Jeg ser fram til flere tester av mp3-spillere, og håper at dere finner en eller flere verdige erstattere for den jeg har nå.

Lenke til kommentar
Denne testen var altfor streng, den forrige versjonen av Nex fikk to karakterer bedre. Men jeg går for stor kapasitet til en billig penge og ogg støtte.... CF 1gig koster nå ca 2500 :o

 

Den forrige ja... Men nok en gang må jeg minne om at verden forandrer seg og at spilleren nok ville ha fått en bedre karakter om den hadde vært testet for et halvt år siden enn den får i dag. I dagens marked holder den ikke helt mål dessverre. Karakteren er ment for de som planlegger å kjøpe spiller nå, ikke de som allerede har kjøpt den.

 

Nå er det engang slik at terningen er hva folk ser etter, etter dagens standard hadde Nex II hatt terning 1+ Men du har rett i at verden forandrer seg, spilleren får snart Ogg Vorbis støtte. Da vil mange av dagens spillere være litt gammeldags, det viktigste kriteriet for meg er lyden.

Lenke til kommentar

Mener likevel at dere var litt strenge med denne spilleren.

 

Det er jeg helt uenig med deg i. Sammenlignet med andre spillere finnes det mange bedre tilbud i tilnærmet samme prisklasse (se konklusjonen). Riktignok er det bare denne spilleren som gir en muligheten til å velge hvor stort minne en vil ha, og dette har den også fått pluss for. Faktisk har vi vært litt snille med denne spilleren ettersom det er så lenge siden den kom på markedet (september 2002), og hvis den hadde blitt testet da, ville den nok ha fått en bedre karakter. Nå er det en gang sånn at ting forandrer seg ganske så raskt i dataverdenen, og det som kanskje var bra i september 2002 er ikke nødvendigvis like bra i april 2003.

 

Jeg innser at min reaksjon på denne anmeldelsen dels skyldes at jeg ikke har studert de aller nyeste mp3 spillerene som konkurrerer med dette produktet. Synes fortsatt ikke anmeldelsen er 'snill' på noen områder. De teknikske unøyaktighetene/misforståelsene medvirker til at anmeldelsen virker ganske krass etter min mening.

 

Jeg er egentlig ikke særlig opptatt av karaktersettingen, men jeg reagerer på måten artikkelen er lagt opp. Språket som er brukt under presentasjonen av spesifikasjoner/virkemåte er svært negativt ladet. En del viktige positive muligheter er utelatt, f.eks bruk av raske CF kort-lesere for å fylle opp 1GB med minne. Heldigvis er det meste kommet frem i dette forumet. :-)

 

Jeg liker bedre når det skilles litt klarere mellom de deler av artikkelen som inneholder kalde fakta, og diskusjonen/konklusjonen der anmelderen kommer med personlige synspunkter. Men da blir det kanskje kjedelig å lese?

 

PS. Denne spilleren har mange fans, som kjenner dens styrker og svakheter svært godt. Derfor stilles det litt større krav til nøyaktighet enn vanlig...

Lenke til kommentar

Hmm.. her var det mye diskutering gitt! :lol:

Nå sporer jeg av helt og spør om noen vet om en spiller som er billig og har samme funksjon som NexIIe (dvs at man kan bruke den som en bærbar HD uten å legge inn drivere i XP)?

 

Når det gjelder testen så har jeg delte meninger..

Ja, jeg er enig med mye av det som dere trakk spilleren på, men jeg må si at det er nok med positive ting på spilleren som trekker opp helhetsinntrykket. Kanskje litt streng karakter?

 

Jaja, ellers bra test.. me thinks..

Lenke til kommentar
Hmm.. her var det mye diskutering gitt! :lol:  

Nå sporer jeg av helt og spør om noen vet om en spiller som er billig og har samme funksjon som NexIIe (dvs at man kan bruke den som en bærbar HD uten å legge inn drivere i XP)?

 

Jens of Sweden MP-100 koster ca. 1600 med 128 MB minne og trenger ikke overføringskabel og ikke overføringsprogram eller drivere i Windows XP/2000(Servicepack 3)/ME og Mac OS 9.x. Det kommer snart en test av denne i hardware.

 

Ellers har du den eldre Creative MuVo til ca. 1300 kr med 128 MB minne.

 

http://www.hardware.no/tester/lyd/creative...muvo/index.html

Lenke til kommentar

Ulempen her er vel at NexII og e-versjonen blir sammenlignet med alle andre MP3 spillere uavhengig av hva man har av muligheter.

Etter min mening bør man dele opp i cd-baserte spillere, harddisk-baserte spillere, spillere med fast internminne og spillere med utskiftbart minne.

Hadde man hatt denne oppdelingen så ville man fått litt mer skille på ting. Slik det er nå så føler jeg at man sammenligner poteter og tennisballer.

 

Nei, NexII er ikke verdens beste spiller, men etter min mening ett av veldig få alternativ hvis du ser etter en spiller som tar CF-kort, kan brukes som utskiftbar disk og ikke trenger spesialprogram for overføring.

Lydkvaliteten er desverre så som så, men som sagt så er det få alternativer.

Lenke til kommentar

Synes faktisk dette er en av de bedre diskusjonene som har vært etter en test, selv om den har vært litt krass til tider. Gode argumenter og mange ulike synspunkter har kommet fram, noen burde nok kommet fram i testen også. Men jeg er i hvert fall blitt en god del klokere på dette området nå :-) Stå på.

 

Men å påstå at slike tester er objektive er helt feil, de er i sin natur subjektive.

Lenke til kommentar

Nå er det min tur til å kommentere litt :)

 

Hardware.no; Dere har virkelig noe å lære i å ta noe med litt bedre tone og humør.

 

nuxofa her tar det hele med et smil i munnviken, mens det virker som dere tar dere nær av kritikken og forsvarer en dårlig test. Hvis dere virkelig skulle rettet på alt dette skulle dere f.eks. sagt: "Vi ser at testen vår er noe dårlig gjennomført og skal omgående rette på den", og bedt noen andre hos dere gjøre en tilsvarende test.

Kanskje ikke karakteren blir noe bedre, men kanskje den negative holdningen til hele testen blir rettet på.

 

 

Listen på hvordan dere kunne håntert kritikken på, er lang.

 

 

Personlig støtter jeg nuxofa 100%, og spesielt liker jeg hans måte å argumentere uten å bli for alvorlig, selv om det er saklig!

 

Det er helt tydelig at Siri ikke har gjennomført testen på en ordentlig måte, og det syns jeg virkelig dere i hardware.no kan innse.

 

Når nuxofa spør om dere kan peke på en annen spiller som er lik, men bedre enn NexIIe, og dere ikke kan peke på noen, er dette en pekepinn for alle hw.no's argumenter for at det finnes bedre spillere.

 

Personlig har jeg trålet nettet for en spiller som er bedre enn NexIIe i _den prisklassen_, uten å ha funnet noe.

 

desertglow: Å si at dette er siris 1. test, når det er hennes 3. vil jeg ikke kalle for noe som trenger vesentlig research til for å ha noen betydning. Og oppveie nuxofa's "dårlige research" med deres, er bare barnslig.

 

 

Siri; Poenget med en MP3 spiller er virkelig ikke å _kun_ ha den med seg på trampolina, skibakken eller på joggeturen. Den er til å høre på musikk med, uansett hva du driver med.

 

Det hender ofte jeg hører på musikk når jeg ligger i senga og slapper av!

Hadde det ikke da vært greit å ha en adapter stående i, som du lett kan plugge i?

 

Eller, se for deg; I stua har du er bra HiFianlegg, men du har ingen PC. Istedet for å brenne ut audioplater med max 80minutter musikk, tenker du: "Wow, jeg kan jo bruke mp3spillern min istedet!". Hadde det ikke da vært greit å ha en adapter du kan plugge i ved siden av anlegget ?

 

Hele testen din er negativt ladd helt fra starten, og det er ikke slik man lager en test. En test skal være OBJEKTIV og sett fra mange viklinger.

Før du i det hele tatt lager en test må du ha for deg hva DU legger vekt på, iforhold til hva man kan regne med av en MP3 spiller..

 

Hvis du da trekker veldig ned på kvalitet og skrøplighet, må pris veie opp fra den andre siden.

 

Som en annen her sa; MP3-spillere er som poteter og tennisballer<- tenk på det når dere sammenligner spillerne!

 

Jeg ber dere ikke å heve karakteren på spilleren, for jeg vet ikke hva den fortjener, men vil heller at dere skal revurdere hele testen.

 

 

Beklager rot og trykkleifer :p Sitter på skolen og har matteprøve :roll:

 

Hehe! ;)

 

Takk til nuxofa for en utrolig lang og bra gjennomført post :)

 

 

(Jeg bestillte NexIIe fra USA for noen dager siden og er på vei til meg nå (bestillte fra USA for å få den 400kr billigere inkl. MVA), men da jeg leste testen til HW.no blei jeg rett og slett deppa! :( Og det selv om jeg har lest utallige andre tester og kommentarer. Jeg tok meg straks sammen, doh 8) )

 

Til slutt (endelig), vil jeg takke HW.no for mange _andre_ fine og veiledende tester! :D Stå på!

Lenke til kommentar
Nå er det min tur til å kommentere litt :)

 

Hardware.no; Dere har virkelig noe å lære i å ta noe med litt bedre tone og humør.

 

Når man får rå og til dels usakelig kritikk kan man ikke forvente å få et svar av typen "Å, jeg er så enig så enig".

 

nuxofa her tar det hele med et smil i munnviken, mens det virker som dere tar dere nær av kritikken og forsvarer en dårlig test. Hvis dere virkelig skulle rettet på alt dette skulle dere f.eks. sagt: "Vi ser at testen vår er noe dårlig gjennomført og skal omgående rette på den", og bedt noen andre hos dere gjøre en tilsvarende test.  

Kanskje ikke karakteren blir noe bedre, men kanskje den negative holdningen til hele testen blir rettet på.

 

Mulig han sies det han skriver er ment som en spøk, men han regelrett slakter andres arbeid på en særs lite hyggelig og usakelig måte.

 

 

Personlig støtter jeg nuxofa 100%, og spesielt liker jeg hans måte å argumentere uten å bli for alvorlig, selv om det er saklig!

 

Det er helt tydelig at Siri ikke har gjennomført testen på en ordentlig måte, og det syns jeg virkelig dere i hardware.no kan innse.

 

Et par mangler var det kanskje, men ikke så ille som nuxofa skulle ha det til.

 

Når nuxofa spør om dere kan peke på en annen spiller som er lik, men bedre enn NexIIe, og dere ikke kan peke på noen, er dette en pekepinn for alle hw.no's argumenter for at det finnes bedre spillere.

 

Personlig har jeg trålet nettet for en spiller som er bedre enn NexIIe i _den prisklassen_, uten å ha funnet noe.  

 

Dette betyr bare at ingen andre har laget et bedre produkt for CF, ikke at NEX IIe er et godt produkt og fortjener god omtale.

 

desertglow: Å si at dette er siris 1. test, når det er hennes 3. vil jeg ikke kalle for noe som trenger vesentlig research til for å ha noen betydning. Og oppveie nuxofa's "dårlige research" med deres, er bare barnslig.

 

Barnslig? Når man først kritiserer andre for å gjøre dårlig research bør man gjøre litt research selv, og den kommentaren der viste tydelig at gutten kaster stein i glasshus.

 

 

Siri; Poenget med en MP3 spiller er virkelig ikke å _kun_ ha den med seg på trampolina, skibakken eller på joggeturen. Den er til å høre på musikk med, uansett hva du driver med.

 

Det hender ofte jeg hører på musikk når jeg ligger i senga og slapper av!

Hadde det ikke da vært greit å ha en adapter stående i, som du lett kan plugge i?

 

Kverrulant. En MP3-spiller er laget for å ha med seg når man er ute på tur. Lager man fordyrende komponenter på en spiller bare for at du av og til ligger i senge og hører på musikk mener jeg man har bommet. En batterilader i steden for statisk adapter er en langt bedre løsning.

 

Eller, se for deg; I stua har du er bra HiFianlegg, men du har ingen PC. Istedet for å brenne ut audioplater med max 80minutter musikk, tenker du: "Wow, jeg kan jo bruke mp3spillern min istedet!". Hadde det ikke da vært greit å ha en adapter du kan plugge i ved siden av anlegget ?

 

Man kjøper da ikke en MP3-spiller med maksimalt 1 GB minne for å koble den til sterioanlegget? En MP3 CD-spiller ville i så fall vært et langt bedre valg. Du kan ikke seriøst mene at dette er hensikten med adapteret?

 

Hele testen din er negativt ladd helt fra starten, og det er ikke slik man lager en test. En test skal være OBJEKTIV og sett fra mange viklinger.

Før du i det hele tatt lager en test må du ha for deg hva DU legger vekt på, iforhold til hva man kan regne med av en MP3 spiller..

 

Dårlige spillere får ikke positivt ladede tester.

 

Hvis du da trekker veldig ned på kvalitet og skrøplighet, må pris veie opp fra den andre siden.

 

Pris, kvalitet, brukervennlighet, overføringshastighet, design, batterikapasitet er alle ting som teller når man gir en spiller karakter. Prisen er i denne sammenhengen ikke et godt nok argument for å kjøpe den da andre spillere på markedet i samme prisklasse (inkludert minne) gir et bedre helhetsinntrykk.

 

Jeg ber dere ikke å heve karakteren på spilleren, for jeg vet ikke hva den fortjener, men vil heller at dere skal revurdere hele testen.

 

Testen er revurdert, og vi har kommet fram til at den ikke fortjener en bedre karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...