Gå til innhold

Mister jeg alt lagret data på maskinen etter reparasjon? (og andre spørsmål)


Gormers

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få feilmeldingen

An error has occurred.

Press the EJECT button, remove the

Game Disk, and turn the power off.

Please read the Wii Operations Manual for more information.

regelmessig (ca ti min etter jeg starter et spill).

Har prøvd å overføre filene til et ds-kort, men de filene jeg er mest interessert i å overføre, ssbb og everybody votes channel, vil ikke la seg overføre.

Vil dette bli slettet da eller :ermm:

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nøyaktig det samme problemet for litt over en uke siden. Jeg har ikke sendt min på reparasjon enda, og vil gjerne vite det også. :p SSBB er jeg også redd for. Jeg er også redd for Virtual Console spillene mine. Har ikke lyst til å miste de og risikere og må betale for spill jeg hadde før den ble reparert på nytt. Jeg vet at man kan laste ned spill man har slettet gratis (fordi man har betalt for dem før). Men jeg vet ikke hva som vil skje om jeg sender den på reparasjon. Jeg håper ikke at jeg mister noe, og at det blir som om jeg aldri hadde lastet ned spillene jeg hadde før og må betale for dem på nytt...

Lenke til kommentar

Alt av VC, WiiWare og slikt er lagret hos Nintendo, så det kan lastes ned igjen så mange ganger dere vil om dere har brukernavnet og passordet deres. Jeg vil anta dere kan gjøre det selv om dere får en helt ny maskin tilbake eller Wii 2 når den tid kommer.

 

SSBB vil nok være rimelig trygg med mindre de blir nødt til å skifte ut hele harddisken i maskinen. Det er lite sannsynlig da det høres ut som om det er selve spilleren det er noe feil med. Har dere prøvd å rense linsen? En rense-CD er ganske billig og burde fungere. Bruke den på PS2 en og annen gang uten problem.

Lenke til kommentar

Om det er linsen i mitt tilfelle, er jeg litt usikker på. Den leser GC spill uten no problem, kan spille både GC og VC. Er bare å spille Wii spill som er mitt problem. Nei, jeg har ikke prøvd å rense linsen før. Men hvor kan jeg få kjøpt en sånn renser? Hadde vært en god idé å prøve det før jeg sender den på reparasjon, også viser det seg at jeg ikke trengte å sende den på raparasjon allikevel. XD Glemte å si at på min Wii når jeg setter i et Wii spill, kommer det en slags rar lyd fra maskinen, som om noe er galt (som det tydeligvis er). Det er en lyd som gjentar seg. Det kommer små klikkelyder fra maskinen.

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar

Ja en slik renser hadde vært kjekk å prøve. Det er ikke passord eller noe sånt på wiiware (der man laster ned spill), men jeg tror at spillene er bundet til en konto på konsollen, slik at du kan laste de ned på nytt gratis. Grunnen til at jeg trodde de ville slette alt på harddisken er at jeg har hørt om eksempler her på forumet hvor de har gjort det, men da tror jeg det var om feil på grafikkortet (de fikk artifacts osv).

En annen ting er om reparasjonen er gratis. Vanligvis koster det etter ett år (kjøpte den på release day), men vi bor jo i Norge såeh... Har sent mail nå hvor jeg spør om reparasjon.

 

Det er vel litt problematisk med renseCDer i slot-in lesere?

Kan de sette seg fast eller noe sånt?

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...